China a propus UE un „pret minim” pentru masinile sale electrice pentru a scapa de majorarea taxelor. Bruxelles-ul a respins oferta

externe

masina electrica, China, baterie, zece minute, incarcare, autonomie, 1000 km

Bruxelles-ul a respins o propunere facuta de Guvernul chinez, conform careia automobilele electrice „Made in China” sa fie vandute la un pret minim de 30.000 de euro, o oferta prin care Beijingul spera ca vor fi evitate tarifele vamale suplimentare ce ar urma sa fie impuse de blocul comunitar de luna viitoare, informeaza Reuters citand surse din apropierea acestui dosar, informeaza Agerpres.

In urma cu o luna, Executivul comunitar a informat ca a respins ofertele de pret minim venite de la mai multi producatori de automobile electrice din China, fara a dezvalui care a fost acest pret minim. Comisia Europeana a subliniat ca decizia sa nu a fost motivata doar de pretul perceput de constructorii chinezi pentru automobilele lor electrice dar si de subventiile de care beneficiaza producatorii chinezi si pentru eliminarea impactului acestor masuri de sprijin.

O serie de producatori chinezi de automobile, precum SAIC si BYD, isi vand in prezent modelele electrice in Europa la un pret de putin peste 30.000 de euro, desi pe piata din China le vand la un pret mult mai mic, o dovada a flexibilitatii lor dar si a importantei pietei europene pentru ei.

Dezvaluirile cu privire la oferta Beijingului apar intr-un moment in care se apropie termenul limita pana la care partile trebuie sa ajunga la un acord.

Saptamana trecuta, Comisia Europeana a anuntat ca tarife suplimentare de pana la 45% vor fi impuse pentru automobilele electrice produse in China, incepand de la 31 octombrie si timp de cinci ani, daca cele doua parti nu vor cadea de acord asupra unui Plan B.

In replica, China a impus marti masuri anti-dumping pentru importurile de coniac din UE, o decizie care afecteaza producatori francezi precum Hennessy si Remy Martin, la cateva zile dupa ce blocul comunitar a votat in favoarea impunerii de tarife suplimentare pentru importurile de automobile electrice chineze.

Cu toate acestea, Comisia Europeana a anuntat ca este dispusa sa ia in discutie alte oferte de pret, pe masura ce negocierile continua. O solutie ar putea fi un pret minim calculat pentru fiecare producator auto si fiecare model de automobil, in functie de marime si autonomie, au dezvaluit sursele.

Una dintre sursele citate de Reuters a spus ca un pret minim cuprins in intervalul 35.000-40.000 de euro ar putea fi unul mai bun pentru a fi luat in calcul cu prilejul discutiilor.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: