China interzice afisarea opulenta de catre influenceri a stilului de viata luxos pe retelele sociale

externe

China, influenceri, interzisi, bogatie, etalare, retele sociale, guvern

Influencerii online cunoscuti pentru stilul lor de viata luxos vor disparea din retelele sociale chinezesti, pe fondul unei represiuni guvernamentale privind afisarea ostentativa a bogatiei.

Unul dintre ei, Wang Hongquan, afirmase ca detinea sapte proprietati in Beijing, capitala chineza, si ca nu a iesit niciodata din casa intr-o tinuta care valora mai putin de 10 milioane de yuani (1,38 milioane de dolari). Videoclipuri postate de acesta pe internet, dar a caror veridicitate nu a putut fi verificata, pareau sa arate menajerele sale, numeroase genti Hermes si masini sport scumpe pe care le cumparase.

Dar miercuri contul sau de pe Douyin, versiunea chineza a TikTok, a devenit inaccesibil pentru cei 4,3 milioane de urmaritori ai sai. Cautarile au returnat un mesaj de eroare care spunea ca a fost blocat „din cauza unor incalcari ale orientarilor comunitare de pe Douyin”, transmite NBC News.

Conturile Douyin ale altor influenceri online care au postat continut similar, precum Bo Gongzi (Young Wealthy Lord Bai), cu 2,9 milioane de urmaritori, si Baoyu Jiajie (Abalone Sister), cu 2,3 milioane de urmaritori, au fost, de asemenea, blocate.

Administratia spatiului cibernetic din China, autoritatea nationala de reglementare a internetului, a anuntat luna trecuta o campanie impotriva influencerilor care isi afiseaza in mod deliberat o viata luxoasa, pentru a atrage adepti si trafic”.

Nu este nici pe departe prima data cand autoritatile chineze au incercat sa supravegheze internetul, care este puternic cenzurat in China, pentru a combate tendintele sociale considerate „indezirabile”. In 2022, oficialii au emis un „cod de conduita” care interzice prezentatorilor de livestream sa „afiseze sau sa faca publicitate unui numar mare de bunuri de lux, bijuterii, numerar si alte produse”.

China se confrunta cu o incetinire economica care a afectat in special clasa de mijloc. Tinerii din China se lupta, de asemenea, pe o piata a muncii extrem de competitiva, unii dintre ei alegand sa se „culce la pamant” si sa se retraga din societate sau sa considere crearea de continut pe retelele de socializare ca fiind singura cariera viabila.

 

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: