China a sperat la o crestere vertiginoasa a consumului in vacanta din Saptamana de Aur. Nu s-a intamplat asa ceva
China a incheiat vacanta din Saptamana de Aur intr-o nota dezamagitoare, datele cheie privind calatoriile si cheltuielile aratand o redresare mai slaba decat se astepta a consumului, pe fondul unei crize economice mai ample, relateaza CNN.
Un total de 826 de milioane de calatorii au fost efectuate in China continentala in cele opt zile pana la 6 octombrie, ceea ce reprezinta o crestere de 4,1% fata de perioada similara din 2019, inainte de pandemie, cand Beijingul a impus restrictii draconice de calatorie, potrivit datelor publicate sambata de Ministerul Culturii si Turismului.
Cheltuielile efectuate de turisti in tara au crescut cu 1,5% fata de nivelul din 2019, la 753,43 miliarde de yuani (103 miliarde de dolari).
Dar ambele cresteri au fost sub nivelul previziunilor guvernamentale. Inainte de sarbatori, ministerul se astepta ca deplasarile interne sa atinga 896 de milioane de calatorii, iar cheltuielile din turism sa ajunga la 782,5 miliarde de yuani (107 miliarde de dolari).
Calatoriile catre si dinspre China continentala au dezamagit de asemenea.
Potrivit Administratiei Nationale pentru Imigrari, in medie 1,48 milioane de persoane au trecut granita in fiecare zi in timpul vacantei din Saptamana de Aur. Cifra a reprezentat doar 85,1% din volumul inregistrat in 2019 si a fost mai mica decat cele 1,58 milioane prevazute anterior de organism.
Datele privind turismul „sugereaza ca redresarea serviciilor a decelerat”, au declarat duminica analistii de la Goldman Sachs, dar au adaugat ca o redresare este inca in curs de desfasurare.
„Credem ca va fi nevoie de o relaxare suplimentara a politicilor pentru continuarea redresarii consumului si a serviciilor, mai ales avand in vedere continuarea declinului imobiliar si increderea inca diminuata”, spun reprezentantii Goldman Sachs
Datele Alipay, cea mai mare aplicatie de plati din China, cu peste 700 de milioane de utilizatori activi lunar, au aratat ca numarul calatorilor in strainatate care au folosit serviciile sale de plata s-a ridicat la doar 80% din nivelul din 2019. Cheltuielile medii pe persoana au crescut usor, la 105% fata de nivelul din 2019.
Beijingul a sperat ca un val de „cheltuieli de razbunare” va sustine cresterea economica, dupa ce consumatorii chinezi au scapat in decembrie de trei ani de restrictii pandemice.
Intreprinderile din intreaga lume care depind de turism asteapta, de asemenea, revenirea vizitatorilor chinezi, care au fost calatorii cu cele mai mari cheltuieli inainte de pandemie. Insa ritmul de redresare a sectorului de consum din China a fost dezamagitor.
Analistii de la Citi au atribuit revenirea mai slaba decat se astepta a calatoriilor slabirii puterii de cumparare, pe fondul incetinirii economice si schimbarii modelelor de calatorie.
De exemplu, doua tendinte, deosebit de populare in randul calatorilor mai tineri in acest sezon de sarbatori, au inclus o forma de „turism inversat” catre destinatii care sunt in afara traseelor clasice si explorarea unor locuri mai putin cautate precum pietele de fermieri in cadrul unor „plimbari prin oras”.
Calatoriile externe au luat avant, odata cu reluarea constanta a excursiilor de grup si cresterea capacitatii de zbor.
Dar cererea de calatorii in strainatate va fi probabil limitata de restrictiile privind eliberarea de vize si de deprecierea monedei chineze, care face calatoriile internationale mai scumpe, au adaugat analistii.