Chinezii se lauda ca ar fi inventat o baterie auto care se poate incarca in doar zece minute, asigurand o autonomie de aproape o mie de kilometri
Cercetatorii chinezi sustin ca ar fi dezvoltat o baterie auto revolutionara care se poate incarca in doar zece minute si poate alimenta o masina timp de sute de kilometri inainte de a fi conectata la priza.
Un raport al Agentiei Internationale pentru Energie (AIE) citat de cotidianul britanic The Telegraph a salutat progresele „remarcabile” in domeniul chimiei, care au permis Chinei sa dezvolte noi baterii care stocheaza mult mai multa energie decat tehnologiile existente.
AIE a evidentiat bateriile pentru vehicule electrice capabile sa parcurga 500 km fara a fi reincarcate. Versiunile mai noi, anuntate de la redactarea raportului, pot parcurge aproape 1000 km.
Cu toate acestea, agentia a tras un semnal de alarma cu privire la dominatia tot mai mare a Chinei in ceea ce priveste aprovizionarea cu materiale vitale necesare pentru fabricarea bateriilor. Dominatia acestei tari asupra lanturilor de aprovizionare inseamna ca implementarea la nivel mondial a sistemului „net zero” ar putea fi perturbata de „conditii meteorologice extreme, dispute comerciale sau geopolitice”.
Firma chineza de baterii CATL sustine ca ar fi dezvoltat o baterie „Shenxing” cu incarcare rapida „capabila sa asigure o autonomie de aproape 1000 km cu o incarcare de zece minute”. Bateria urmeaza sa fie introdusa in vehiculele electrice in cursul acestui an, potrivit AIE.
Acest lucru inseamna ca masinile propulsate de noile baterii chinezesti ar avea nevoie de realimentare mult mai rar decat majoritatea vehiculelor electrice actuale si la o fractiune din costuri.
Aceasta descoperire va fi probabil aplaudata de soferii care se plang de mult timp de „anxietatea legata de autonomie” in cazul vehiculelor electrice.
Dominatia globala a Chinei in ceea ce priveste vehiculele electrice este un produs al pietei sale interne masive si al subventiilor oferite consumatorilor pentru a le cumpara, se arata in raport. Acesta a aratat ca 60 % din toate masinile electrice vandute la nivel global au mers anul trecut catre cumparatorii chinezi.
Succesul Chinei se datoreaza in mare parte implementarii de noi tehnologii care au oferit vehiculelor electrice o autonomie mult mai mare si timpi de incarcare mai rapizi, fara a creste semnificativ dimensiunea bateriei. Acest lucru a ajutat la depasirea „anxietatii legate de autonomie” care i-a descurajat mult timp pe automobilistii europeni sa treaca la vehiculele electrice.