Iata cine sunt strategii care au castigat alegerile pentru PSD. Doi israelieni care au lucrat pentru extrema-dreapta de la Tel Aviv
O campanie agresiva si creativa condusa de specialistii israelieni in strategie electorala Moshe Klughaft si Sefi Shaked au ajutat partidul social-democrat din Romania, PSD, sa obtina o victorie categorica in alegerile de saptamana trecuta, scrie The Jerusalem Post, citat de Digi24.
Romanii s-au orientat catre consilieri israelieni de strategie electorala datorita succeselor pe care acestia le-au mai avut in trecut si experientei lor cu noile mijloace de comunicare in masa, precizeaza publicatia israeliana de limba engleza intr-un articol publicat duminica. Articolul este ilustrat cu doua fotografii. Intr-una, unul dintre specialistii israelieni in strategie electorala apare alaturi de Gabriela Firea, primarul Capitalei.
PSD a castigat 45,67 la suta din voturi comparativ cu 20,4 la suta cat a obtinut urmatorul partid clasat, intr-un moment in care partidele de dreapta castiga rand pe rand alegerile din Europa.
Moshe Klughaft, precizeaza The Jerusalem Post, este cunoscut pentru succesul sau ca strateg-sef al partidului Bayit Yehudi (Caminul Evreiesc, partid al evreilor ultraortodocsi), dar a lucrat si la un protest al rezervistilor, dupa al doilea razboi cu Libanul, din 2006, care a ajutat la revenirea dreptei la putere in Israel. S-a implicat, totodata, si intr-o campanie pentru studierea matematicii in care aparea fostul presedinte Shimon Peres. In ceea ce-l priveste pe Sefi Shaked, el a lucrat la campaniile premierului Benjamin Netanyahu si a presedintelui partidului Shas (partid religios ultraortodox), Arye Deri.
Campania pentru PSD, scrie The Jerusalem Post, a schimbat imaginea partidului in cea a unei formatiuni reprezentand o alternativa mai proaspata, patriotica.
Pentru a imbunatati imaginea partidului de centru-stanga, Klughaft si Shaked au folosit mesaje care in mod traditional vin de la partidele de dreapta. Sloganul lor fost „Indrazneste sa crezi in Romania”, scrie Jerusalem Post. Au convins tineri sa se filmeze si sa trimita inregistrari in care spun ca ei cred in Romania. Unul dintre clipuri i-a avut ca protagonisti pe tineri care spuneau ca ei cred in Romania in timp ce se supuneau unui test cu detectorul de miniciuni, arata Jerusalem Post.
Au fost si videoclipuri negative, in care se spunea ca sustinatorii altor partide nu cred in viitorul tarii. In alte clipuri creative apar cetateni mai in varsta care le cer tinerilor sa voteze pentru viitorul tarii, o camera ascunsa care surprinde un cetatean care are de-a face cu birocratia in timp ce incearca sa-si ia permisul auto, europeni care spun in sapte limbi ca ei vor ca social-democratii sa castige si reactii ale oamenilor care primesc un carnet cu realizarile guvernului in exercitiu si care se dovedeste ca este gol. Asemenea clipuri au fost foarte diferite de cele folosite pana atunci in campaniile din Romania, in care apareau cu precadere oameni in prim-plan, cu cravata, care vorbeau, mentioneaza publicatia israeliana.
The Jerusalem Post precizeaza ca Klughaft si Shaked nu au dorit sa fie intervievati.
Sotia lui Moshe Klughaft are insa pe contul de Facebook o postare din seara alegerilor din Romania in care exclama, prezentand un ecran cu un exit-poll: „Ce victorie minunata!”. Ea a postat in ziua alegerilor din Romania si o fotografie in care Moshe Klughaft apare alaturi de sigla dintr-un sediu PSD. Ea spune ca e ziua alegerilor in Romania, o zi importanta, dupa care sotul sau, care a lipsit patru luni, nu mai are nicio scuza sa nu vina acasa.
Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook