Coldea incepe sa vorbeasca, spune ca patronul RTV face jocurile Moscovei: „Aflat sub controlul oficialilor sarbi, Sebastian Ghita este folosit, in prezent, de unii decizionali de la Belgrad si are legaturi cu o serie de interfete economice (unele suspecte ca fiind proxy ale Federatiei Ruse) pentru realizarea si promovarea unor interese obscure”

politica

Florian Coldea, fostul numar 2 in SRI, are o prima reactie extrem de dura la adresa „mogulilor” si a slujbasilor acestora care deruleaza in aceasta perioada o intensa campanie mediatica impotriva sa.

„Trebuie sa o spun clar si raspicat, asa cum de altfel se poate observa si in mod direct, ca principalii actori / sustinatori ai acesteia, majoritatea implicati si in campaniile anterioare impotriva mea, sunt moguli media binecunoscuti – Maricel Pacuraru (condamnat definitiv), Sebastian Ghita (fugar, din 2016, in Serbia, suspectat de implicare directa sau indirecta in mai multe activitati ilegale), Dan Voiculescu (condamnat definitiv) si principalii lor colaboratori din zona media – Dan Andronic, Cristian Burci, Anca Alexandrescu si altii, gen Cozmin Gusa (lista este mult mai lunga)”, acuza Coldea.

„Ca fost militar si angajat al SRI, nu ma intimideaza reluarea virulenta a atacurilor la adresa mea. Mi-am asumat de la inceput si continui sa imi asum deciziile si actiunile intreprinse, precum si consecintele acestora”, subliniaza Coldea.

El l-a acuzat pe Sevastia Ghita ca face jocurile Rusiei, impreuna cu Romania TV.

„Aflat sub controlul oficialilor sarbi, Sebastian Ghita este folosit, in prezent, de unii decizionali de la Belgrad si are legaturi cu o serie de interfete economice (unele suspecte ca fiind proxy ale Federatiei Ruse) pentru realizarea si promovarea unor interese obscure”, arata Coldea.

„Acesta este, de asemenea, implicat activ, prin trustul Romania TV, in campania electorala din tara noastra, pretinzand ca mentine legatura cu diversi actori relevanti de pe scena politica interna in sprijinul carora actioneaza”, mai arata Coldea.

Comunicatul integral:

Avand in vedere intensificarea, in ultima perioada, inclusiv pe parcursul campaniei electorale, a referirilor in spatiul public la adresa mea, parte a unei noi campanii mediatice agresive, derulata de mai multe luni, la peste 7 ani de la trecerea in rezerva si in conditiile in care nu ocup si nu am candidat pentru vreo functie publica, consider ca este oportun sa fac o serie de precizari, pentru corecta informare a opiniei publice.

Doresc, de asemenea, sa clarific de ce actuala campanie mediatica, programata si calculata, nu urmareste prezentarea adevarului si sustinerea interesului public, ci are la baza motive si obiective nedeclarate, care vizeaza sustinerea unor interese personale si de grup, ilegitime in raport cu cetatenii onesti, in scopul obtinerii unor beneficii cu valenta electorala, dar si de natura economica.

Trebuie sa o spun clar si raspicat, asa cum de altfel se poate observa si in mod direct, ca principalii actori / sustinatori ai acesteia, majoritatea implicati si in campaniile anterioare impotriva mea, sunt moguli media binecunoscuti – Maricel Pacuraru (condamnat definitiv), Sebastian Ghita (fugar, din 2016, in Serbia, suspectat de implicare directa sau indirecta in mai multe activitati ilegale), Dan Voiculescu (condamnat definitiv) si principalii lor colaboratori din zona media – Dan Andronic, Cristian Burci, Anca Alexandrescu si altii, gen Cozmin Gusa (lista este mult mai lunga).

Toti actorii implicati in organizarea si orchestrarea acesteia au, in principal, ca numitor comun dorinta revansarda fata de activitatea SRI din perioada mandatului meu si de persoanele care au fost implicate in lupta impotriva coruptiei (intruchipate simbolic in persoana mea, Factotum care as fi actionat impotriva legii si a intereselor statului roman).

Cei in cauza vizeaza, prin reluarea campaniei agresive de denigrare, crearea, prin intermediul trusturilor media pe care le conduc sau le reprezinta, a unor parghii de presiune care sa le permita influentarea agendei publice, dar si a deciziilor autoritatilor, atat la nivel politic, cat si institutional.

Aceste demersuri ilegitime genereaza vulnerabilitati si riscuri exploatate deja de persoane interesate, dar care pot fi valorificate si de actori ostili statului roman si partenerilor euroatlantici, mai ales in conditiile actualei perioade complexe de securitate, dublata de contextul electoral.

Intensitatea si vehementa actualei campanii mediatice, volumul de resurse si timp alocate, modalitatile de actiune utilizate, diseminarea de scenarii alarmiste si teorii conspirationiste, propagarea insistenta a unor minciuni sfruntate care sfideaza logica elementara si a unor aberatii de factura patologica demonstreaza miza consistenta, dar si determinarea celor in cauza de a-si atinge obiectivele urmarite.

Faptul ca aceleasi personaje decredibilizate (majoritatea confruntate cu probleme de ordin legal) continua sa actioneze astfel imi reintareste convingerea ca atat SRI, cat si eu ne-am facut datoria, in slujba cetatenilor Romaniei, pentru protejarea intereselor nationale, combatand fenomenul coruptiei, in mod special cel la nivel inalt, care submina institutiile fundamentale ale statului roman si afecta credibilitatea euroatlantica a tarii noastre. Toate aceste eforturi s-au realizat cu respectarea legii si a responsabilitatilor SRI, aspect confirmat de nenumaratele verificari efectuate de institutiile abilitate.

Ca fost militar si angajat al SRI, nu ma intimideaza reluarea virulenta a atacurilor la adresa mea. Mi-am asumat de la inceput si continui sa imi asum deciziile si actiunile intreprinse, precum si consecintele acestora.

Nimeni nu este deasupra legii si incurajez, in continuare, orice persoana care are informatii despre abuzuri sau acte ilegale intreprinse de SRI in perioada mandatului meu sau de mine personal, inclusiv dupa trecerea in rezerva, sa se adreseze institutiilor abilitate ale statului roman, in care am incredere ca isi vor face datoria.

Pentru corecta informare a opiniei publice, precizez urmatoarele:

– dupa trecerea in rezerva, in anul 2017, similar practicii de la nivel euroatlantic, am apreciat util sa pun la dispozitie experienta acumulata in peste 20 de ani de activitate in cadrul SRI, ca angajat civil al Academiei Nationale de Informatii Mihai Viteazul, atat prin promovarea studiilor de securitate in zona universitara – din tara si strainatate, cat si prin participarea activa, raspunzand invitatiilor primite, la numeroase conferinte internationale de securitate;

– respectand constrangerile impuse de prevederile legale si cutumele aplicabile fostelor cadre militare si demnitarilor din domeniu, dar si cadrelor civile ale Serviciului, am ramas o persoana discreta in spatiul public si, spre deosebire de responsabili din alte servicii, nu m-am implicat in niciun fel in activitati politice sau care ar fi putut aduce (sau interpretate ca putand aduce) prejudicii Serviciului, autoritatilor nationale sau actorilor politici;

– am raspuns cu promptitudine tuturor solicitarilor institutiilor abilitate implicate in cercetarea si investigarea unor presupuse abuzuri ale Serviciului sau ale unor cadre ale acestuia (inclusiv persoana mea), sesizate inclusiv in cadrul unor campanii media agresive ale unor trusturi care sunt implicate si astazi in activitati similare. Rezultatele investigatiilor au fost categorice, nefiind confirmate in perioada mandatului meu niciun fel de ilegalitati sau abuzuri la nivel institutional ori care sa aiba vreo legatura cu persoana mea;

– dupa 4 ani de la trecerea in rezerva, impreuna cu un fost coleg cu inalta tinuta morala si profesionala, dovedita in cadrul unei cariere impecabile, un reputat specialist in domeniul IT&C, am convenit sa colaboram in domeniul privat, similar practicii la nivel euro-atlantic, valorificand experienta acumulata. Am devenit actionar si angajat, respectand constrangerile aplicabile oricarui angajat SRI (este interzisa ocuparea pozitiei de administrator, nu poate fi actionar majoritar, firma nu trebuie sa aiba actionari straini, este interzisa implicarea in activitati cu caracter politic sau realizarea de declaratii / actiuni cu mass media, este obligatorie raportarea tuturor calatoriilor in strainatate, informarea cu privire la relationarea cu entitati straine etc.);

– nu am realizat niciun fel de activitati / contracte de consultanta cu institutii de stat sau cu actori din spectrul politic al Romaniei si nici nu am interferat cu activitatea profesionala anterioara. Am fost preocupat, in continuare, de respectarea legalitatii, protejarea si promovarea intereselor statului roman, realitate certificata inclusiv de acordarea si reinnoirea avizului de securitate din partea SRI (aviz care presupune procese complexe de verificare);

– in aceasta perioada, la solicitarea mea, conducerea ANIMV a aprobat cererea de acordare a unui concediu fara plata.

Actuala campanie mediatica, axata pe denigrarea activitatii mele profesionale anterioare, dar si a celei derulate in mediul privat, a devenit mai agresiva in perioada campaniei electorale, context in care, in plus, dezbateri prezentate ca avand continut electoral au avut ca subiect principal persoana mea, distragandu-se voit si cointeresat atentia publica de la problemele reale ale cetatenilor si de la agenda europeana.

Modalitatile de actiune, asa cum se poate observa, au utilizat reteta consacrata, deja validata din campaniile mediatice anterioare – metode clasice de manipulare si dezinformare; asocieri inventate cu personaje dubioase; fabricarea unor prezumtive scandaluri; atacuri la persoana si la membrii familiei, precum si la unii apropiati fara vreo legatura cu subiectele dezbatute etc.

In cadrul unor emisiuni pe un fals subiect de interes public, puternic mediatizat anterior sub forma de breaking news, pe langa prezentarea deformata / exagerata a unor (asa-zise) aspecte de noutate, sunt reluate subiecte vechi reinterpretate, cu titluri bombastice care se succed pe burtiere.
Nu lipsesc din acest repertoriu scenarii alarmiste si teorii conspirationiste (intalniri de taina, retele subterane, subminarea / preluarea puterii in stat, control decizional la nivel inalt, actiuni in slujba unor puteri straine etc.).

Pentru amplificarea mediatizarii, asa-zisele dezvaluiri sunt preluate si promovate pe toate canalele media controlate de mogulii media mentionati, cu denaturarea unor fapte sau situatii si analizarea in detaliu a unor date neverificate, supozitii, insinuari etc. Inteleg, fara sa fiu surprins, ca unul dintre jurnalistii implicati are o obsesie maladiva fata de persoana mea, inventand subiecte si scenarii din ce in ce mai fanteziste.

Sunt invitate in emisiuni doar persoane cu opinii favorabile temei dezbatute (aceiasi jurnalisti, rezervisti, politicieni, „experti”), urmarindu-se provocarea unor reactii, care ulterior sunt amplificate si utilizate in discutii / dezbateri pe alte teme, cu asocieri fortate etc. Opiniile sau argumentele contrare sunt respinse si catalogate ca venind din partea unui sustinator al asa-zisului Stat Paralel, fiind chiar criticati cei care nu raspund incurajarilor de formulare a unor plangeri penale impotriva mea sau exercitate inclusiv presiuni asupra institutiilor abilitate pentru a demara sau impulsiona anumite investigatii.

Elementul central al campaniei este presupusa mea implicare in coordonarea unui amplu mecanism monstruos de influentare a actului de justitie, in functie de interesele SRI din mandatul meu, de interesele mele personale, la ordin, sau, chiar, cu implicarea unor actori externi.

Alegatiile in acest sens, prezentate insistent, fara niciun element de sustinere care sa fie fundamentat pe documente sau probe, ignora cu buna stiinta rezultatele investigatiilor oficiale in acest sens si submineaza rolul si competentele unor institutii fundamentale ale statului roman (serviciile de informatii, Ministerul Public, Ministerul Justitiei etc.), precum si activitatea exercitata de reprezentantii acestora (ofiteri de informatii, politisti, politisti judiciari, procurori, judecatori de la toate nivelurile etc.), cu consecinte asupra increderii cetatenilor in actul de justitie si functionarea statului de drept.

A doua tema principala a companiei se bazeaza pe lansarea si promovarea, de o maniera similara, de alegatii fara sustinere faptica referitoare la sprijinirea (sau, chiar, crearea) de catre SRI in mandatul meu sau de mine personal, inclusiv dupa trecerea in rezerva, cu influente externe, a unor partide si oameni politici, invocandu-se utilizarea unor mijloace si metode ilegale (intimidari, santaje, ofiteri acoperiti etc.). Alegatiile respective, dincolo de gravitatea lor majora, pot influenta derularea competitiei electorale si risca sa afecteze procesul democratic din tara noastra. Un exemplu relevant in acest sens sunt dezinformarile referitoare la presupusele mele legaturi cu mai multi oameni si partide politice angajate in actuala competitie electorala, pe care, in pofida dezmintirilor categorice, cei care le lanseaza continua sa le vehiculeze ca pe niste certitudini, in absenta oricaror dovezi.

Acestor doua teme centrale li se adauga o varietate inepuizabila de asa-zise dezvaluiri, de la proprietati de lux in afara Romaniei, pe numele meu sau al unor intermediari, legaturi cu retele de criminalitate organizata transfrontaliera, santaje si presiuni la adresa unor politicieni sau oameni de afaceri, conexiuni cu rude inventate (veri, frati) etc. Toate acestea, prezentate insistent ca adevaruri, nu sunt decat niste minciuni sfruntate, care ii compromit pe cei care le promoveaza.

In ceea ce priveste principalii actori (si sustinatori) ai actualei campanii mediatice, asa cum am amintit, majoritatea au fost, de asemenea, implicati in campania anterioara pe acelasi subiect si, cu toate ca verificarile efectuate de autoritati au fost foarte clare in ceea ce priveste legalitatea activitatilor intreprinse la nivel institutional si personal, ei continua sa se prezinte, intr-o maniera desantata si vehementa, drept luptatori neinfricati si critici ferventi ai asa-zisului Stat Paralel (neidentificat sau certificat de catre autoritati) si ai reprezentantilor sai (in esenta reprezentati de mine).

Tin sa reamintesc faptul ca, in cvasitotalitatea lor, cei mentionati mai sus, dar nu numai ei, lasa sa se inteleaga / sustin, in diferite medii, ca dispuneau / dispun de relatii la nivelul serviciilor de informatii (inclusiv rezervisti care au ocupat functii importante). Desi cunosc o serie de date in acest sens, respect, in continuare, principiile fundamentale ale activitatii de intelligence si nu o sa confirm sau infirm afirmatiile respective. Remarc, insa, ca persoanele in cauza sunt acum cei mai virulenti critici la adresa institutiei din mandatul meu si a mea, in mod deosebit.

Mentionez, totodata, ca afirmatiile si atitudinea lor publica releva ca au un nivel scazut (ca sa fiu ingaduitor) al culturii de securitate specifice unei societati democratice (sedusi si influentati de ceea ce a reprezentat fosta Securitate, serviciile din spatiul estic sau experienta Serviciului in primii ani de existenta), precum si o viziune total deformata despre competentele si responsabilitatile unui serviciu de informatii al unei tari membre NATO si UE.

Pe acest fond, subliniez ca reluarea campaniei mediatice desantate, pe alocuri abjecte, la adresa mea are drept cauze principale:

– initiatorii si sustinatorii acesteia considera (in mod eronat) ca, prin activitatea desfasurata (in trecut, cu extensie in prezent), sunt principala cauza a problemelor generate de incalcarea legii cu care s-au confruntat mogulii media amintiti si persoane interesate din anturajul lor, pe care acestia le sustin cointeresat, dar si a nerealizarii, de catre ei, a unor obiective in zona de bussines si / sau a unor proiecte politice.

Spre exemplu, este de notorietate faptul ca Maricel Pacuraru, patronul trustului Realitatea, face demersuri sustinute pentru preluarea fortata a firmei Romprest, avand un interes direct in sprijinirea denuntatorului in dosarul penal in curs, data fiind relationarea acestuia din urma cu o persoana din dosar, angajata a firmei respective.

De asemenea, patronul trustului Realitatea este implicat activ in campania electorala in favoarea unor persoane si formatiuni politice – unele dintre acestea fiind ostile vocatiei euro-atlantice a Romaniei.

Sebastian Ghita sustine ca eu sunt responsabil de problemele legale cu care se confrunta apropiati / interpusi de-ai sai, din judetul Prahova, suspectati de fraudarea de fonduri europene. Acesta este, de asemenea, implicat activ, prin trustul Romania TV, in campania electorala din tara noastra, pretinzand ca mentine legatura cu diversi actori relevanti de pe scena politica interna in sprijinul carora actioneaza.

Fugarul Sebastian Ghita are conexiuni la nivel inalt cu autoritatile de la Belgrad, beneficiind de protectia institutiilor sarbe in fata cererilor de extradare ale autoritatilor romane. Aflat sub controlul oficialilor sarbi, Sebastian Ghita este folosit, in prezent, de unii decizionali de la Belgrad si are legaturi cu o serie de interfete economice (unele suspecte ca fiind proxy ale Federatiei Ruse) pentru realizarea si promovarea unor interese obscure. Asupra acestui subiect imi rezerv dreptul de a reveni la momentul potrivit.

Pe de alta parte, denuntatorul amintit mai sus a afirmat, de mai multe ori, in mediul unor apropiati, ca, pe fondul situatiei dificile cu care se confrunta (fusese condamnat deja in prima instanta) a fost sprijinit si orientat in actiunile sale urmare a discutiilor / intalnirilor realizate cu Anca Alexandrescu (la sfarsitul anului 2023) si, ulterior, cu Cristian Burci si Sebastian Ghita, care i-au promis sprijin in aceste demersuri, care ar putea sa ii faciliteze rezolvarea problemelor sale juridice;

– refuzul de a negocia cu mogulii in cauza (prin declinarea mai multor invitatii si oferte, transmise direct sau prin intermediari) „reabilitarea” imaginii mele, prin delimitarea de anumite persoane si activitati, respectiv in schimbul unor dezvaluiri sensibile din interiorul „sistemului” (care, eventual, sa le confirme celor interesati, fie si partial, teoriile cu privire la situatii in care am fost implicat / pe care le cunosc). Se adauga si refuzul meu de asociere cu ei, prin activitati de consultanta, care sa ii ajute in atingerea unor obiective politice si de business.

Cel mai grav este faptul ca, prevalandu-se de denigrarea mea, initiatorii actualei companii mediatice urmaresc obiective nedeclarate si ilegitime cu mize si implicatii substantiale:

– influentarea / setarea agendei publice in raport cu interesele lor, prin presiuni – la limita santajului – generate de parghiile mediatice create asupra decizionalilor politici, aflati intr-un context electoral sensibil. Factorii de decizie politica si conducatorii unor institutii publice sunt practic obligati sa se raporteze la subiectele de interes pentru mogulii media sau, chiar, sa adopte decizii cu consecinte negative asupra activitatii anumitor institutii ale statului;

– crearea unor avantaje pentru anumite persoane si forte politice, precum si generarea unor brese si vulnerabilitati ce sunt deja exploatate de actori interni si, mai mult, pot fi valorificate de catre actori externi ostili statului roman si partenerilor euroatlantici;
generarea si intretinerea unui climat favorabil pentru un cadru legislativ (mai) permisiv in raport cu faptele de coruptie, respectiv pentru impulsionarea actiunilor de reabilitare a persoanelor si entitatilor condamnate printr-o sentinta definitiva si irevocabila.

A se vedea in acest sens eforturile Antena 3, care, in pofida asocierii cu un post de anvergura internationala, continua sa promoveze valori contrare statului de drept in ceea ce priveste lupta impotriva coruptiei (inclusiv recuperarea prejudiciilor), delegitimand-o prin conexare cu concepte specifice teoriilor conspirationiste, precum “Statul Paralel”;

– deturnarea atentiei opiniei publice, prin subiecte false, de la problemele reale si interesele legitime ale societatii romanesti si ale Europei in aceasta perioada electorala marcata si de un context de securitate complex si volatil, in care vectori de influenta sau sorginte estica incearca sa submineze increderea cetatenilor in institutiile fundamentale ale statului roman si in vocatia euroatlantica a Romaniei;

– decredibilizarea mea publica se doreste a fi un semnal pentru oricine ar indrazni sa se mai implice in actiuni de combatere a actelor de mare coruptie, in special a unor moguli media si a intereselor lor, cu consecinte care pot genera vulnerabilizarea in ceea ce priveste implicarea si determinarea institutiilor (si a reprezentantilor acestora) cu responsabilitati in combaterea coruptiei. Cei in cauza considera ca defaimarea mea are si un scop preventiv, in eventualitatea prezumptivei sustineri, de catre mine, a unor persoane sau miscari politice, respectiv a posibilitatii revenirii unor persoane pe o functie importanta a statului roman si revigorarii luptei anticoruptie.

Subliniez gravitatea preocuparilor mogulilor mentionati de a-si (re)dobandi parghii de presiune avute in trecut, dar pe care le considera diminuate odata cu intarirea institutiilor statului, in contextul luptei impotriva coruptiei.

In viziunea lor subversiva, respectivele parghii sunt de natura sa le permita influentarea factorului politic si a activitatii unor institutii fundamentale ale statului (cu accent pe cele din domeniul justitiei), sustinerea unor interese de natura politica (ale unor persoane sau forte politice) sau economica, respectiv oferirea cointeresata a unei tribune de exprimare asa-ziselor victime, in fapt persoane cu probleme de ordin penal.

Referitor la acuzatiile care mi se aduc, reiterez faptul ca sunt nevinovat. Din respect pentru activitatea institutiilor abilitate, nu voi formula comentarii sau precizari detaliate, ci ma voi limita la cateva observatii.

Suntem intr-o situatie cu care m-am confruntat de mai multe ori, in care hotii, ajutati de alti hoti, striga: „Hotii!”

Astfel, in speranta unor solutii favorabile, persoane care se confrunta cu probleme de ordin legal (condamnate in prima instanta) recurg la gesturi disperate (denunturi nesustinute faptic, acuzatii publice nefondate etc.), sprijinite interesat de moguli media (la randul lor cu probleme penale) pentru atingerea propriilor obiective.

Nu cred ca o persoana de buna credinta isi poate imagina ca, dupa experientele de acest fel cu care m-am confruntat ca fost sef de operatiuni al unui serviciu de informatii, as putea promite sprijin, in afara cadrului legal, unor persoane care se confrunta cu probleme penale, cu atat mai mult unui necunoscut, intr-o singura interactiune fortuita de cateva secunde, dupa refuzuri repetate de a-l intalni, tocmai din cauza respectivelor probleme. Cu atat mai putin ca as oferi un astfel de sprijin prin intermediul / impreuna cu persoane cu care nu m-am intalnit niciodata sau cu care nu am interactionat in perioada precizata de denuntator.

Reiterez deschiderea si disponibilitatea fata de institutiile abilitate ale statului roman si reafirm, cu convingere, increderea in capacitatea acestora de a stabili adevarul.

Patria a priori!

General-locotenent (r)
19.06.2024 Florian COLDEA

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre:

Comentarii: