Coliziune fatala pe aeroportul din Tokio. Japonia a publicat stenogramele discutiei dintre piloti si turnul de control. Avionul de pasageri a primit permisiunea de a ateriza, insa aeronava Garzii de Coasta nu a fost autorizata sa decoleze

externe

Autoritatile japoneze au declarat miercuri ca, pe baza stenogramelor discutiei dintre piloti si turnul de control, avionul de pasageri a primit permisiunea de a ateriza, insa aeronava Garzii de Coasta nu a fost autorizata sa decoleze, transmite Reuters.

Toate cele 379 de persoane de la bordul avionului Airbus A350 Japan Airlines au fost evacuate in 18 minute dupa ce acesta a izbucnit in flacari in urma ciocnirii cu avionul De Havilland Dash-8 Coast Guard, la scurt timp dupa aterizarea pe aeroportul Haneda. Aeronava a ars mai bine de sase ore.

Cinci dintre cei sase membri ai echipajului Garzii de Coasta au murit, iar capitanul este grav ranit.

Autoritatile abia au inceput investigatiile si raman incertitudini cu privire la circumstantele in care s-a produs accidentul, inclusiv privind modul in care cele doua aeronave au ajuns pe aceeasi pista. Expertii subliniaza ca un accident poate avea loc dupa ce mai multe parapete de siguranta cedeaza.

Potrivit stenogramelor, avionul Japan Airlines a primit permisiunea de a ateriza, in timp ce aeronavei Garzii de Coasta i s-a spus sa ruleze pana la un punct din apropierea pistei.

Un oficial de la Biroul de Aviatie Civila din Japonia a declarat reporterilor ca nu exista nicio indicatie in acele stenograme ca aeronava Garzii de Coasta ar fi primit permisiunea de a decola.

Capitanul a spus ca a intrat pe pista dupa ce a primit permisiunea, a spus un oficial al Garzii de Coasta, recunoscand in acelasi timp ca nu exista nicio indicatie in stenograme ca ar fi fost autorizat sa faca acest lucru.

Ministerul Transporturilor a anuntat ca va coopera pe deplin in ancheta, pentru ca astfel de accidente sa fie prevenite.

Autoritatile japoneze investigheaza accidentul cu participarea agentiilor din Franta, unde a fost construit avionul Airbus, si din Marea Britanie, unde au fost fabricate cele doua motoare Rolls-Royce.

Autoritatile au anuntat ca au reusit sa recupereze inregistrarile vocale din aeronava Garzii de Coasta.

Intre timp, politia din Tokio investigheaza o posibila o eroare umana, a scris presa, inclusiv agentia Kyodo si ziarul de afaceri Nikkei.

„Exista o mare posibilitate sa fi fost o eroare umana. Accidentele de aeronave apar foarte rar din cauza unei singure probleme, asa ca este posibil sa fi fost doua sau trei probleme care au dus la accident”, a spus analistul Hiroyuki Kobayashi, fost pilot JAL.

O notificare catre piloti in vigoare inainte de accident sugera ca lumini de stop incorporate in pista, ca masura suplimentara de siguranta pentru a preveni virajele gresite, au fost scoase din functiune, potrivit unei copii a buletinului postat de autoritatile de reglementare din SUA.

Aeronava Garzii de Coasta, una dintre cele sase aflate pe aeroport, trebuia sa duca ajutoare in regiunile afectate de cutremurul de luni cu magnitudinea 7,6, care a ucis 64 de persoane.

Accidentul a fortat miercuri anularea a 137 de zboruri interne si a patru internationale, a spus guvernul, insa au fost solicitate zboruri de urgenta si servicii feroviare de mare viteza pentru a reduce aglomeratia, a spus ministrul transporturilor, Tetsuo Saito.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: