Match Group a fost dat in judecata, in aceasta saptamana, intr-o actiune colectiva, care sustine ca aplicatiile sale de intalniri Tinder, Hinge si The League sunt concepute pentru a crea dependenta utilizatorii, generand mai mult profit pentru companie, mai degraba decat sa ii ajute sa stabileasca relatii, potrivit Reuters.
Reclamantii au spus ca modelul de afaceri „pradator” al companiei Match ii insala pe cei care cauta dragoste si se tem sa nu piarda, printr-un algoritm care recompenseaza „utilizarea compulsiva” a platformelor sale si ii ademeneste sa plateasca sute de dolari pe an pentru abonamente.
Match foloseste functii „pentru a transforma utilizatorii in jucatori blocati intr-o cautare a recompenselor psihologice pe care Match le face evazive intentionat”, se arata in plangerea depusa in instanta federala din San Francisco.
Cei sase reclamanti – care locuiesc in California, Florida, Georgia si New York – au considerat acest lucru incompatibil cu sloganul publicitar al lui Match, potrivit caruia aplicatiile sale sunt „proiectate pentru a fi sterse”.
Intr-o declaratie, Match a respins pretentiile reclamantilor.
„Acest proces este ridicol si nu are nicio valoare. Modelul nostru de afaceri nu se bazeaza pe indicatori de publicitate sau de utilizare. Ne straduim activ sa aducem oamenii la intalniri in fiecare zi si sa renunte la aplicatiile noastre. Oricine spune altceva nu intelege scopul si misiunea intregii noastre industrii”, se arata intr-un comunicat al Match.
Potrivit directorului executiv al Match, Bernard Kim, compania din Dallas a adoptat o „mentalitate de esec rapid” pentru a trece peste caracteristicile care nu functioneaza si ca Tinder si Hinge folosesc inteligenta artificiala pentru a imbunatati experientele utilizatorilor.
Procesul seamana cu litigiile care acuza parintele Google, Alphabet, platformele Meta – Facebook si Instagram, parintele TikTok – ByteDance si parintele Snapchat – Snap de utilizarea cu buna stiinta a unor functii care duce la dependenta a milioane de copii de platformele lor.
Un sondaj din iulie 2022 realizat de Pew Research Center, a constatat ca unul din 10 adulti americani care sunt casatoriti, locuiesc cu parteneri sau in relatii romantice serioase si-au intalnit partenerii pe site-uri sau aplicatii de intalniri. Dar daca aplicatiile functioneaza, multi oameni probabil nu le vor mai folosi, reducand veniturile companiilor din spatele lor.
Reclamantii au spus ca Match contracareaza acest lucru cu „beneficii”, cum ar fi capacitatea de a „aprecia” un numar nelimitat de profiluri, dar ca acestea duc adesea la „breadcrumbing” – o forma de manipulare, intentionata sau nu, in care o persoana simuleaza interesul pentru o relatie cu o alta persoana.
Aplicatiile Match ofera „un joc, care duce la dependenta si la singuratatea, anxietatea si depresia care vin cu el”, a declarat Ryan Clarkson, avocatul reclamantilor, intr-un comunicat.
Procesul de miercuri acuza Match de neglijenta si de incalcarea mai multor legi de stat privind protectia consumatorilor.
Daunele cerute de persoane care au platit pentru a folosi Tinder, Hinge sau The League in ultimii patru ani, nu au fost specificate. De asemenea, se solicita noi avertismente cu privire la riscurile de dependenta si eliminarea expresiei „proiectat pentru a fi sters”.
O femeie care a intrat, vineri, cu autoturismul, in Parcul Central din Targu Jiu, pana…
Trei adolescenti cu varste intre 16 si 18 ani din Bistrita au fost retinuti pentru…
Soferii a doua TIR-uri implicate, vineri, intr-un accident de circulatie intre localitatile Armenis si Sadova…
Uniunea Europeana trebuie sa isi regandeasca sprijinul pentru Ucraina dupa victoria lui Donald Trump in…
Mai multe tiruri incarcate cu bitum au luat foc si au explodat, vineri seara, in…
Un tanar de 16 ani din Gorj si-a pierdut viata, vineri,dupa ce a intrat cu…