Companiile aeriene, hotelurile si comerciantii cu amanuntul se tem sa nu fie lasati in afara modificarilor cautarii pe Google

externe

google

Grupurile de lobby care reprezinta companiile aeriene, hotelurile si comerciantii cu amanuntul au indemnat autoritatile de reglementare in domeniul tehnologiei din Uniunea Europeana sa se asigure ca Google tine cont de opiniile lor, si nu doar de marii intermediari, atunci cand efectueaza modificari pentru a se conforma regulamentului privind pietele digitale, potrivit Reuters.

Grupul de companii aeriene pentru Europa din care fac parte Air France KLM si proprietarul British Airways, grup hotelier Hotrec, European Hotel Forum, EuroCommerce, Ecommerce Europe si Independent Retail Europe si-a exprimat in martie ingrijorarea cu privire la impactul noilor reguli.

Digital Markets Act (DMA) al UE impune Google si altor cinci giganti ai tehnologiei o lista de lucruri de ce nu trebuie facute, menite sa ofere utilizatorilor mai multe optiuni si rivalilor o sansa mai buna de a concura, dar grupurile si-au exprimat ingrijorarea ca schimbarile le-ar putea afecta veniturile.

Intr-o scrisoare comuna adresata comisarului european pentru competitie, Margrethe Vestager, si comisarului european pentru piata interna, Thierry Breton, din 22 mai, ei au spus ca ingrijorarile lor au crescut de atunci.

„Industriile noastre au ingrijorari serioase ca, in prezent, solutiile si cerintele pentru implementarea DMA ar putea creste si mai mult discriminarea. Observatiile initiale indica faptul ca aceste schimbari risca sa epuizeze grav veniturile din vanzarile directe ale companiilor, acordand mai multa importanta intermediarilor online puternici din cauza tratamentului preferential pe care l-ar primi”, au spus ei.

Comisia, care investigheaza acum Google pentru posibile incalcari ale DMA, nu a raspuns imediat unei solicitari de comentarii.

Google, care intr-o postare pe blog din martie a spus ca modificarile aduse rezultatelor cautarii ofera trafic mai mult intermediarilor mari si mai putin pentru hoteluri, companii aeriene, comercianti si restaurante, nu a comentat imediat.

„Suntem ingrijorati de faptul ca investigatia de neconformitate se refera doar la necesitatea de a trata serviciile tertilor intr-o maniera corecta si nediscriminatorie, fara nicio recunoastere a intreprinderilor europene care isi ofera si serviciile pe Google”, au spus grupurile.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: