externe

Companiile aeriene, hotelurile si comerciantii cu amanuntul se tem sa nu fie lasati in afara modificarilor cautarii pe Google

Grupurile de lobby care reprezinta companiile aeriene, hotelurile si comerciantii cu amanuntul au indemnat autoritatile de reglementare in domeniul tehnologiei din Uniunea Europeana sa se asigure ca Google tine cont de opiniile lor, si nu doar de marii intermediari, atunci cand efectueaza modificari pentru a se conforma regulamentului privind pietele digitale, potrivit Reuters.

Grupul de companii aeriene pentru Europa din care fac parte Air France KLM si proprietarul British Airways, grup hotelier Hotrec, European Hotel Forum, EuroCommerce, Ecommerce Europe si Independent Retail Europe si-a exprimat in martie ingrijorarea cu privire la impactul noilor reguli.

Digital Markets Act (DMA) al UE impune Google si altor cinci giganti ai tehnologiei o lista de lucruri de ce nu trebuie facute, menite sa ofere utilizatorilor mai multe optiuni si rivalilor o sansa mai buna de a concura, dar grupurile si-au exprimat ingrijorarea ca schimbarile le-ar putea afecta veniturile.

Intr-o scrisoare comuna adresata comisarului european pentru competitie, Margrethe Vestager, si comisarului european pentru piata interna, Thierry Breton, din 22 mai, ei au spus ca ingrijorarile lor au crescut de atunci.

„Industriile noastre au ingrijorari serioase ca, in prezent, solutiile si cerintele pentru implementarea DMA ar putea creste si mai mult discriminarea. Observatiile initiale indica faptul ca aceste schimbari risca sa epuizeze grav veniturile din vanzarile directe ale companiilor, acordand mai multa importanta intermediarilor online puternici din cauza tratamentului preferential pe care l-ar primi”, au spus ei.

Comisia, care investigheaza acum Google pentru posibile incalcari ale DMA, nu a raspuns imediat unei solicitari de comentarii.

Google, care intr-o postare pe blog din martie a spus ca modificarile aduse rezultatelor cautarii ofera trafic mai mult intermediarilor mari si mai putin pentru hoteluri, companii aeriene, comercianti si restaurante, nu a comentat imediat.

„Suntem ingrijorati de faptul ca investigatia de neconformitate se refera doar la necesitatea de a trata serviciile tertilor intr-o maniera corecta si nediscriminatorie, fara nicio recunoastere a intreprinderilor europene care isi ofera si serviciile pe Google”, au spus grupurile.

Urmareste-ne si pe:
Camelia Stanciu

Recent Posts

Cel mai mare coral din lume, descoperit in apele Insulelor Solomon

Cel mai mare coral cunoscut din lume, vizibil din spatiu, a fost descoperit in apele…

15 minute ago

Actorul Florin Zamfirescu va candida pentru Senatul Romaniei, din partea Aliantei Nationale Crestine. In 2016, el a fost si purtator de cuvant al PRM

Alianta Nationala Crestina (ANC) trimite in cursa doi candidati pentru Senat si sase pentru Camera…

O oră ago

„Nu suntem Disneyland”: Indignare la Roma din cauza organizarii la Colosseum a unor „batalii cu gladiatori” pentru un numar restrans de turisti ai Airbnb

Colosseumul din Roma a fost martorul unor batalii istorice, cu multimi imbracate in togi care…

O oră ago

Masurile anuntate de Jandarmerie dupa meciul ratat Romania – Kosovo: „13 sanctiuni contraventionale, in valoare totala de 5.400 de lei”

Jandarmeria a anuntat, sambata dimineata, ce masuri au fost dispuse dupa meciul Romania - Kosovo.…

2 ore ago

„M-am agatat de sport si de Dumnezeu”. Povestea emotionanta a Petrutei Le Roy, campioana la 54 de ani

Petruta Le Roy, o femeie care a trecut prin suferinte inimaginabile, este astazi o campioana…

2 ore ago