Concernul auto german BMW indeamna autoritatile germane sa voteze impotriva majorarii tarifelor UE la importul de vehicule electrice chineze, relateaza agentia Bloomberg.
„Tarifele suplimentare afecteaza companiile care opereaza in aceasta tara si ar putea provoca o disputa comerciala in care nu vor exista castigatori”, a declarat directorul general al BMW, Oliver Zips. Potrivit lui Zips, in acest context conducerea germana „trebuie sa adopte o pozitie clara” si sa nu sustina cresterea tarifelor.
La randul sau, agentia aminteste ca tarile UE intentioneaza sa voteze vineri introducerea definitiva a unor tarife de pana la 45% la importurile de masini electrice chinezesti. Pentru ca o decizie sa fie luata, aceasta are nevoie de sprijinul a 15 din cele 27 de tari ale comunitatii, reprezentand 65% din populatia acesteia.
Reprezentantii conducerii germane au precizat ca Berlinul intentioneaza sa se abtina de la vot. Autoritatile germane se asteapta ca un numar semnificativ de tari UE sa le urmeze exemplul in timpul votului. Este de remarcat faptul ca, in ceea ce priveste problema introducerii de tarife pentru vehiculele electrice din China, conducerea germana isi pune sperantele in negocierile dintre Bruxelles si Beijing.
Pe 30 septembrie, portalul Euractiv a raportat ca UE si China vor continua sa negocieze cu privire la vehiculele electrice chiar si dupa votul privind cresterea finala a tarifelor pentru acestea. S-a mentionat ca proiectul de propunere a Comisiei Europene (CE) privind tarifele, trimis tarilor din comunitate, contine in preambul o prevedere privind necesitatea continuarii negocierilor cu China pentru a gasi optiuni alternative de solutionare a diferendului comercial.
Potrivit portalului, votul trebuia sa aiba loc pe 25 septembrie, dar a fost amanat pentru a permite continuarea negocierilor cu China. CE a propus, in special, ca producatorii chinezi sa introduca preturi minime pentru vehiculele electrice furnizate comunitatii pentru a compensa presupusele denaturari ale pietei cauzate de subventiile acordate de guvernul chinez acestei industrii.
CE a anuntat introducerea unor tarife temporare pentru autovehiculele chinezesti incepand cu 4 iulie, iar in septembrie a anuntat o decizie de a introduce astfel de tarife in mod permanent incepand cu 4 noiembrie. Comisia Europeana a explicat ca taxa pe masinile electrice BYD va fi de 17%, Geely – 19,3%, SAIC – 36,3%, pe produsele tuturor celorlalte companii care „au cooperat cu ancheta Comisiei Europene”, taxa este stabilita la 21,3%, pentru necooperanti – 36,3%.
Singura exceptie este reprezentata de masinile electrice americane Tesla fabricate in China, pentru care CE a redus taxa aproape la jumatate – la 9%.
China a contestat deja aceasta decizie la OMC, solicitand consultari cu Uniunea Europeana in vederea solutionarii litigiilor legate de „ancheta Comisiei Europene privind subventiile pentru importurile de automobile cu baterii electrice si impunerea ulterioara a unor taxe provizorii de retorsiune asupra anumitor [ categorii] de automobile”.
Cererea de consultare initiaza in mod oficial un litigiu comercial in cadrul OMC. Acest mecanism permite partilor sa negocieze si sa incerce sa gaseasca o solutie fara a recurge la arbitraj. Daca nu se gaseste nicio solutie in termen de 60 de zile, initiatorul litigiului poate solicita arbitrajul in cadrul OMC.
Fostul presedinte rus Dmitri Medvedev a declarat miercuri ca o victorie a lui Donald Trump…
Prim-vicepresedintele PNL Dan Motreanu are o reactie taioasa dupa ce premierul PSD s-a declarat indignat…
Rares Bogdan, prim-vicepresedinte al PNL, crede ca Donald Trump a castigat alegerile din SUA pentru…
Potrivit sondajelor, mai putin de 5% dintre alegatorii americani considera politica externa drept o problema…
Mihaela Plesa, o americana de origine romana, si-a proclamat miercuri victoria in alegerile din Texas…
Liderii lumii s-au grabit, miercuri, sa-l felicite pe Donald Trump, dupa o proiectie a postului…