Consiliul Local Sector 1 solicita preluarea administrarii unor parcuri din Bucuresti si adopta masuri pentru „cresterea sigurantei pietonilor”
Consiliul Local Sector 1 a adoptat vineri un act normativ prin care solicita Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) trecerea in administrarea sa a mai multor parcuri si spatii verzi din Bucuresti, in vederea reabilitarii si modernizarii acestora.
Printre parcurile vizate se numara Parcul Floreasca, situat pe bulevardul Mircea Eliade, care are o suprafata de aproximativ 64.400 de metri patrati, si parcul de pe bulevardul Dinicu Golescu, cu o suprafata de 15.600 de metri patrati.
Alte spatii verzi incluse in solicitare sunt cele de pe strada Ion Campineanu, care ocupa 24.200 de metri patrati, spatiul de pe bulevardul I. C. Bratianu, cu o suprafata de 5.000 de metri patrati, si zona verde din jurul Ateneului Roman, care cuprinde aproape 2.200 de metri patrati.
Tot in sedinta de vineri, Consiliul Local Sector 1 a adoptat o alta hotarare prin care solicita acordul CGMB pentru o cooperare cu Administratia Strazilor Bucuresti, in vederea finantarii si realizarii in comun a lucrarilor de interes public local.
Aceste lucrari vor viza modernizarea, reconfigurarea, intretinerea si amenajarea/reamenajarea spatiilor publice situate pe reteaua stradala principala din Sectorul 1, o initiativa menita sa imbunatateasca infrastructura urbana si sa creasca confortul pentru locuitori.
De asemenea, Consiliul a aprobat un proiect pentru cresterea sigurantei pietonilor prin instalarea de sisteme de suprailuminare la trecerile de pietoni cu risc ridicat si pe arterele principale.
Potrivit referatului de aprobare, Romania se afla pe primul loc in Uniunea Europeana in ceea ce priveste numarul de decese in accidente rutiere, un procent semnificativ dintre acestea fiind reprezentat de pietoni. „Romania este campioana la accidente rutiere, fiind considerata tara accidentului la minut, unde cele mai multe victime sunt pietonii, care reprezinta circa 50% dintre persoanele decedate in accidentele rutiere produse pe strazile din localitati,” se mentioneaza in actul normativ.
Proiectul de siguranta rutiera prevede masuri specifice precum instalarea de sisteme de suprailuminare la trecerile de pietoni pentru a imbunatati vizibilitatea pe timp de noapte, montarea de stalpisori pentru delimitarea zonelor de traversare si retrasarea semnelor rutiere pentru a semnaliza corespunzator zonele de risc.