Cum lupta Aeroportul Brasov cu ciorile: „Masina de control intra pe pista cu 10 minute inainte de aterizare si emite semnale sonore”. Dan Air nu-si mai suspenda zborurile
Dan Air a anuntat marti ca nu isi va suspenda zborurile de pe Aeroportul Brasov. De asemenea, zborurile care se vor derula in intervalul 07.00 – 19.00 nu vor suferi modificari, in timp ce zborurile care se vor derula cu depasirea acestui program orar vor fi finalizate cu ajutorul transportului terestru pus la dispozitie de companie in mod gratuit.
”Avand in vedere situatia creata pana la acest moment ca urmare a problemelor ivite, respectiv lipsa aparaturii pentru indepartat pasarile de pe raza aerodromului, lipsa organizatiilor de intretinere, precum si refuzul extinderii programului operare de catre controlorii de trafic, in situatii de nevoie operationala cum au fost intampinate in saptamanile anterioare, DAN AIR a luat urmatoarea hotarare:
Prioritare fiind siguranta pasagerilor nostri, ne asumam pierderile aditionale si greutati intampinate si va anuntam ca ne vom continua programul de zbor adaptat conditiilor oferite in prezent de catre Aeroportul din Brasov.
Mentionam ca in urma solicitarilor noastre, Aeroportul Brasov ne-a transmis in cursul acestei zilei o comunicare potrivit careia problema logisticii pentru indepartarea pasarile din zona aeroportului din Ghimbav a fost rezolvata”, a anuntat Dan Air.
”Referitor la extinderea programului de operare, compania noastra a inaintat doua adrese atat catre Aeroportul Brasov, cat si catre ROMATSA, solicitand extinderea programului de operare astfel incat sa fie respectate cele transmise initial de catre toate partile implicate. Aratam ca pana la acest moment nu am primit inca un raspuns. De asemenea chiar si in cazul unui raspuns nefavorabil dar justificat ne aratam disponibilitatea in identificarea unor solutii menite a rezolva problemelor pasagerilor”, a adaugat compania.
Compania a mai precizat ca zborurile care vor se vor derula in intervalul 07.00 – 19.00 nu vor suferi modificari; zborurile care se vor derula cu depasirea acestui program orar vor fi finalizate cu ajutorul transportului terestru pus la dispozitie de companie in mod gratuit.
”In acest fel ne vom asigura ca pasagerii vor ajunge la destinatia prevazuta initial”, a precizat Dan Air.
Directorul Aeroportului Ghimbav, Alexandru Anghel, a tinut sa isi manifeste satisfactia la auzul acestei vesti, ca Dan Air nu isi mai suspenda zborurile.
„Partenerii de la Dan Air m-a anuntat ca vor continua operatiunile pe Aeroportul Brasov. Considera ca suntem un partener cu care pot avea o dezvoltare a planurilor de operare aici. Acest lucru ni-l doream sa-l auzim. Am trait cu speranta sa nu ajungem intr-un moment de cumpana. Sunt moment inerente oricarui inceput de activitate. Pe tot parcursul acestui proiect, toate fazele au fost tratate cu seriozitate, inclusiv partea de operare. Avem discutii si cu alte companii aeriene, preluam toate sesizarile si reactionam cat de repede se poate pentru a continua activitatea si a fi un partener de incredere”, a spus Anghel.
In ceea ce priveste ciorile si lipsa de dispozitive de alungare a lor, Anghel a spus ca alungarea pasarilor din zona aeroportuara se face cu masina de control a pistei care emite semnale sonore speciale, insa exista un timp pana cand aterizeaza efectiv o aeronava care nu este acoperit.
„Masina de control intra pe pista cu 10 minute inainte de aterizare si emite semnale sonore. In acest timp este posibil ca pasarile sa se intoarca si nu mai poti intra cu masina. Abordarea specialistilor este ca trebuie sa vezi unde se hranesc, unde se cuibaresc pasarile si sa le indepartezi, de aceea este o preocupare permanenta. Cea mai buna solutie de indepartare a pasarilor sunt aceste semnale sonore, dar si sa le distrugi zona de hrana. In zona aeroportului este un sol mai umed si dupa cosire au iesit vietati, care au atras probabil aceste pasari. S-ar putea sa fie necesara o cosire mai inalta pe viitor”, a explicat Anghel.
Noul sef al CJ Brasov, Serban Todorica, a precizat ca piata va dicta cand aeroportul va putea fi operat 24 de ore din 24.
„Nu am vrut sa angajam cheltuili suplimentare in contextul in care la inceput nu avem curse dincolo de ora 19.00. Acest business trebuie sa creasca treptate si armonios. Ne axam pe cerere si oferta. Altfel vom cheltui bani cu angajati care vor sta degeaba. In fapt, noi am fost prinsi la mijloc intr-un conflict care nu ne apartine. Noi ne asiguram ca aeroportul este functional, noi, CJ Brasov, depunem in permanenta eforturi, ca societatea care administreaza aeroportul sa aiba sustinerea financiara din partea noastra si ca ce se intampla la sol, si este in competenta regiei, este in regula”, a mentionat Todorica.