Departamentul de Stat al SUA acuza Rusia ca finanteaza o extinsa campanie de dezinformare spre a-si promova interesele in America Latina
Rusia finanteaza o campanie extinsa de dezinformare pentru a-si promova interesele in Chile, Columbia, Cuba, Mexic, Venezuela, Brazilia, Peru si alte tari din America Latina, a declarat Departamentul de Stat al SUA intr-o declaratie publicata pe 7 noiembrie.
SUA au identificat trei companii rusesti care au coordonat eforturile de dezinformare ale Moscovei: Agentia de Design Social (SDA), Institutul pentru Dezvoltarea Internetului si o alta companie, numita Structura, scrie cotidianul Kyiv Independent.
Conform Departamentului de Stat, aceste companii au „o istorie de proliferare a dezinformarii si propagandei pentru a promova obiectivele de influenta straina ale Rusiei.” Deschiderea peisajului mediatic din America Latina a ajutat si mai mult Rusia sa promoveze naratiunile pro-Kremlin ca si cum ar fi organice pentru discursul local.
Cele trei companii care dirijeaza campania de dezinformare dispun in America Latina de echipe editoriale, carora responsabili din Rusia le trimit continut pentru editare si publicare, se arata in raport. In ultimii ani, propagandistii Kremlinului s-au infiltrat tot mai adanc si si-au extins influenta, din spatele unei retele vaste de proxy si influenceri media, a spus Departamentul de Stat. Colaborarea cu revistele de limba spaniola si portugheza si utilizarea pseudonimelor au ajutat la dezvoltarea rolului Rusiei in controlul si diseminarea anumitor narative.
Unele stiri si articole promovate de Moscova erau menite sa alimenteze sentimentul anti-SUA si anti-NATO, in timp ce altele justificau razboiul impotriva Ucrainei. Rusia si-a propus sa convinga cititorii din America Latina ca „razboiul impotriva Ucrainei este drept si ca se pot uni cu Rusia pentru a invinge neocolonialismul”, se spune in raport.