Disperatul Ciolacu il ataca pe Iohannis si cu Ziua Libertatii Presei. Vorbeste despre „minciunile grosolane” ale presedintelui

politica

Presedintele interimar al PSD, Marcel Ciolacu, profita si de Ziua Mondiala a Libertatii Presei pentru a lansa atacuri violente la adresa lui Klaus Iohannis. „Fara presa libera, minciunile grosolane ale presedintelui Iohannis legate de profesorul Streinu-Cercel sau de asa zisul experiment al redeschiderii scolilor din Franta ar fi ramas nesanctionate la nivelul opiniei publice”, sustine Ciolacu.

„Ziua Mondiala a Libertati Presei este cea mai buna ocazie pentru a transmite un mesaj puternic de apreciere si sustinere pentru toti jurnalistii. Presa este unul dintre motoarele principale ale progresului unei societatii si consolidarii unei democratii autentice.

In aceste vremuri presa romaneasca, la fel ca intreaga societate, traverseaza o perioada extrem de complicata. Trebuie sa lupte pe doua fronturi. Atat pentru a rezista crizei economice grave care a afectat profund si acest sector, cat si pentru a tine piept suvoiului de stiri false, propagate de la inaltimea celor mai inalte institutii ale statului roman.

Fara presa libera, minciunile grosolane ale presedintelui Iohannis legate de profesorul Streinu-Cercel sau de asa zisul experiment al redeschiderii scolilor din Franta ar fi ramas nesanctionate la nivelul opiniei publice. Daca legea nu ar fi aplicata doar pentru cei incomozi si care spun adevarul, site-ul prezidential ar fi fost de mult inchis de institutiile statului.

Fara presa libera, nu am fi aflat niciodata de tunurile Guvernului PNL pe timp de pandemie sau de comertul cu romanii pe care ii trimite la export fara cele mai elementare masuri de protectie legala si sanitara.

Sunt convins ca presa isi va pastra independenta si va aduce la lumina toate marsaviile celor care se folosesc de o criza sanitara pentru a stoarce capital electoral sau pentru a-si umfla buzunarele.

Jurnalistii vor ramane liberi, indiferent cate teancuri de bani le va flutura Orban!!!”, a scris Ciolacu pe Facebook.

Citeste si: Va ploua cu bani publici pentru site-urile lui Chirieac, Buble si Andronic. Prevederile OUG pentru presa

Guvernul Orban a adoptat, joi, o ordonanta de urgenta prin care vor fi alocati 40 de milioane de euro pentru „sprijinirea” presei sub forma de contracte pentru o campanie de informare privind coronavirusul.

„Ca urmare a necesitatii desfasurarii unei campanii ample de informare cu privire la regulile care vor trebui urmate dupa finalizarea starii de urgenta, Guvernul a decis derularea unei campanii de informare. Aceasta campanie reprezinta si un sprijin pentru industria mass-media si jurnalistii din Romania, care in aceasta perioada au veniturile din publicitate afectate in mod semnificativ si, in absenta unei astfel de campanii functionarea lor ar fi afectata, cu consecinte extrem de grave in ceea ce priveste functia lor de informare corecta a cetatenilor.

Proiectul a rezultat ca urmare a consultarilor cu structurile asociative din industria mass media, din publicitate, atat din presa scrisa, cat si din televiziune si radio. La propunerea acestor structuri a fost instituit un mecanism cu criterii clare, obiective, transparente, de alocare a fondurilor pentru derularea acestei campanii. Vorbim de un buget alocat de maxim 200 de milioane de lei pentru derularea campaniei pe o perioada de patru luni. Mai mult de jumatate din acest buget este alocat pentru zona de presa tiparita, online, locala sau regionala.

Astfel, 47% din buget este alocat pentru desfasurarea campaniei la nivelul televiziunilor nationale, iar 53% este pentru celelalte medii de comunicare.

Campania se va desfasura printr-o aplicatie informativa, dezvoltata de Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei si gestionata de Secretariatul General al Guvernului, o platforma web in care toti participantii care indeplinesc conditiile de eligibilitate se pot inscrie pentru a participa la aceasta campanie, iar in urma inscrierii in aceasta platforma va fi publicat raportul cu sumele alocate pentru fiecare furnizor media si conditiile contractuale pentru participare la aceasta campanie. In limita bugetului alocat, in functie de evolutia necesitatilor de informare publica, aceasta campanie poate fi prelungita, in limita bugetului alocat”, a anuntat seful Cancelariei premierului, Ionel Danca.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: