Doua petroliere mari au luat foc vineri, dupa ce s-au ciocnit in apropiere de Singapore, cel mai mare port de realimentare din lume. Cei 22 de membri ai echipajului Hafnia Nile si cei 40 de pe Ceres I au fost cu totii salvati. Doi membri ai echipajului au fost transportati pe calea aerului la spital, iar altii au fost salvati de pe plute, au declarat autoritatile si unul dintre proprietarii petrolierelor, transmite Reuters.
Singapore este cel mai mare centru comercial de petrol din Asia si cel mai mare port de aprovizionare din lume. Apele din jur sunt cai navigabile vitale pentru comert intre Asia si Europa si Orientul Mijlociu si printre cele mai aglomerate cai maritime globale.
Petrolierul Hafnia Nile, sub pavilion Singapore si Ceres I, sub pavilion Sao Tome si Principe, se aflau la aproximativ 55 km nord-est de insula Pedra Branca, la est de Stramtoarea Singapore, a declarat Autoritatea Maritima si Portuara din Singapore (MPA).
Proprietarul Hafnia Nile a confirmat ca nava a fost implicata intr-o coliziune cu Ceres I, detinut de chinezi.
Fotografiile publicate de Marina din Singapore au aratat fum gros si negru iesind dintr-unul dintre petroliere si echipajul fiind salvat de pe plute si transportat la spital.
Autoritatile de mediu din Malaezia vecina au declarat ca au fost anuntate sa se pregateasca pentru potentiale scurgeri de petrol.
Compania norvegiana Gard, unul dintre asiguratorii Hafnia Nile, a declarat pentru Reuters ca este prea devreme pentru a evalua impactul asupra mediului.
Traficul maritim nu a fost afectat, desi starea navelor sau gradul de poluare sunt deocamdata necunoscute, a declarat un purtator de cuvant al Organizatiei Maritime Internationale (IMO) a ONU.
„Pana acum nu a fost efectuata nicio verificare aeriana. Mijloace de salvare si de stingere a incendiilor au fost aranjate de ambii proprietari de nave pentru a sprijini eforturile de stingere a incendiilor si remorcarea ulterioara a navelor in siguranta”, a spus purtatorul de cuvant.
Purtatorul de cuvant al IMO a declarat ca a fost numita o echipa de salvare, iar aceasta se afla in drum spre zona.
Petrolierul Hafnia Nile, cu o capacitate de 74.000 de tone, transporta aproximativ 300.000 de barili de titei, conform datelor de urmarire a navelor de la Kpler si LSEG.
Ceres I este un superpetrolier, despre care datele de urmarire a navelor au aratat ultima data ca transporta aproximativ 2 milioane de barili de titei iranian.
„Ceres I a fost o nava care a navigat sub radar de multe ori de-a lungul anilor”, a spus Matt Stanley, seful departamentului de implicare pe piata EMEA si APAC la Kpler, referindu-se la momentul in care navele isi opresc transmitatoarele AIS.
Stanley a spus ca ultimul semnal AIS transmis de nava in martie a indicat ca transporta titei iranian, pe care SUA au incercat sa-l reduca, inclusiv prin impunerea de sanctiuni asupra porturilor, navelor si rafinariilor implicate in comert.
„Nava se afla la ancoraj (vineri). Putem fi destul de siguri ca transporta titei iranian si ca mergea in China”, a spus Stanley.
S&P Global a publicat in aprilie un raport potrivit caruia China cumpara aproximativ 90% din exporturile de titei ale Iranului, adesea la preturi reduse.
Ceres I nu a miscat din 11 iulie, conform datelor LSEG.
Se stie ca zona in care este ancorat Ceres I este folosita de asa-numitele nave ale flotei intunecate pentru transferul petrolului iranian, ceea ce contravine sanctiunilor SUA, a declarat Michelle Wiese Bockmann, analist principal la Lloyd’s List Intelligence.
„Ceres I a fost implicat in mod repetat in transferul sau transportul de petrol iranian, incalcand sanctiunile SUA”, a spus ea.
Surse maritime au spus ca in ultimii ani nava a fost implicata si in transportul petrolului venezuelean catre China, care este, de asemenea, sub sanctiunile SUA.
Proprietarul Ceres I din China nu a putut fi contactat imediat pentru comentarii. China a spus in repetate randuri ca se opune sanctiunilor unilaterale.
Se estimeaza ca pana la 850 de petroliere opereaza in flota din umbra care transporta petrol din tari precum Iran si Venezuela, dar si Rusia, care are restrictii multiple asupra exporturilor sale de petrol.
Oficialii din industria de transport maritim au avertizat ca problemele de siguranta sunt in crestere din cauza navelor imbatranite si nereglementate.
Nava Ceres I a fost construita in 2001, in timp ce Hafnia Nile a fost construita in 2017, au aratat datele de transport maritim. Nu este clar cine este asiguratorul Ceres I.
O tanara r0manca stabilita in Italia a murit in urma unei banale operatii de rinoplastie,…
Agenda economica propusa de Donald Trump ridica riscul unuia dintre cele mai defavorabile scenarii pentru…
Comisia pentru Supraveghere si Responsabilitate a Camerei Reprezentantilor din SUA a organizat miercuri o audiere…
Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Iasi a desfasurat o ampla campanie de verificare a angajatorilor…
Sylvester Stallone l-a intampinat joi seara pe Donald Trump pe scena la un eveniment organizat…
Presedintele Klaus Iohannis va efectua, de vineri pana luni, o vizita oficiala in Republica Federala…