Dupa interpelarea eurodeputatului Vlad Gheorghe, autoritatile belgiene ar putea reincadra ca „omor” moartea soferului roman ucis „dintr-o gluma” de un grup de adolescenti

externe

Vlad Gheorghe, partid, DREPT, Mircea Geoana

Moartea soferului de TIR Gheorghe Tibil, ucis in Belgia de un capac de canal aruncat de mai multi adolescenti direct in parbrizul autovehiculului condus de roman a provocat indignare si emotie in randul opiniei publice din Romania. Dar, daca autoritatile de la Bucuresti nu s-au aratat prea preocupate de caz, europarlamentarul Vlad Gheorghe s-a implicat puternic, pentru ca familiei Tibil sa i se faca dreptate.

El a solicitat reincadrarea faptei ca omor, dupa ce romanii din tara si din diaspora au fost indignati ca autoritatile de resort din Belgia ar trata cazul romanului ca pe o simpla ingreunare a circulatiei pe drumurile publice.

Reincadrarea faptei ca omor ramane o posibilitate, a raspuns ministrul Justitiei din Belgia, la interpelarea facuta de eurodeputatul USR in Parlamentul European.  „In acest moment, incadrarea juridica a faptelor este una provizorie, a precizat Ministerul Public belgian in replica la interpelarea mea de zilele trecute. Ministrul belgian sustine ca a transmis Ministerului Public solicitarea mea de reincadrare a faptelor la omor si a dat asigurari ca atat ministrul, cat si ministerul public considera ca vorbim despre o fapta cu premeditare cu consecinte tragice”, a scris Gheorghe intr-o postare pe o retea sociala.

In raspunsul oficial ministrul precizeaza ca, desi judecatorul de instructie are autonomie si poate decide in favoarea unei incadrari sau a alteia, obstructionarea traficului nu este cea finala, ea putand sa se modifice in cel putin doua alte etape din parcursul procesual. Aceasta prima incadrare data de judecatorul de instructie nu are consecinte la nivelul judecarii pe fond a cauzei, insa poate determina in final instanta de judecata a dosarului – fie tribunalul penal, fie curtea de azise. Cea din urma este cea mai inalta instanta belgiana cu jurisdictie penala, singura care poate condamna pe cineva la inchisoare pe viata si unde se judeca doar infractiunile grave.

„Totodata, ministrul justitiei belgian nu este de acord ca incadrarea aceasta la impiedicare a circulatiei constituie impunitate, intrucat pedepsele pe care le risca suspectii daca vor fi gasiti vinovati sunt de 20-30 de ani inchisoare. Tocmai de aceea am vrut sa existe aceasta presiune oficiala, publica, sa inteleaga autoritatile belgiene ca nu e vorba despre pedeapsa aici, ci despre respectul datorat unei victime inocente, inca un sofer roman de camion ucis.

Meseria de sofer profesionist a devenit un cosmar cu bilant tragic pe soselele din UE. Aceste tragedii nu sunt o intamplare, ci un efect firesc al dezinteresului, incompetentei clasei politice nationale si europene. Pentru protectia sutelor de mii de soferi de camion din Romania si din alte tari care isi risca viata zilnic in parcari nesigure, pe drumuri nesemnalizate si fara vizibilitate este nevoie de cat mai multe voci ferne, independente, fara partid, fara gasca sau grupuri de interese, voci care nu „sed bland” Asteptam inca o reactie din partea comisarului pentru transport, Adina Valean si a oricaror autoritati care tac parca inadins ca soferii si romanii in general sa vada cat pretuieste siguranta lor pentru partidele si politicienii aflati la putere de 34 de ani”, se incheie postarea europarlamentarului roman.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: