Dupa un an de teste, vom vedea primul tren Alstom pe ruta Bucuresti Nord-Brasov. Contractul a fost semnat in 2022

news

Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a publicat proiectul de decizie a presedintelui ARF pentru aprobarea incheierii primului act aditional la contractul de servicii publice atribuit CFR Calatori, in vederea intrarii in operare, incepand cu 15 noiembrie 2024, a trenurilor electrice RE-IR1, Alstom Coradia, pe ruta de circulatie Bucuresti Nord-Ploiesti Vest-Valea Prahovei-Brasov.

“In temeiul art. 7 alin (13) din legea nr. 52/2003 republicata cu modificarile si completarile ulterioare, luand in considerare implementarea prevederilor proiectelor cu fonduri europene nerambursabile, corelate cu riscul decomiterii unor fonduri in absenta implementarii cu celeritate a prevederilor CSP atribuite competitiv, proiectul va fi adoptat de ARF in regim de urgenta”, comunica institutia.

Ulterior, in prima parte a anului 2025, pe masura ce restul de 11 trenuri vor intra in parcul ARF si predate spre operare CFR Calatori, in acest contract de servicii publice, trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor circula pe toate rutele din contract: Bucuresti – Constanta; Bucuresti – Craiova;  Bucuresti – Ploiesti – Brasov – Sighisoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timisoara; Bucuresti – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timisoara – Arad;  Bucuresti – Craiova – Targu Jiu – Deva.

Potrivit ARF, celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra in circulatie in 2025, in cadrul contractelor de servicii publice aflate in prezent in procedura de licitare, deservind restul de magistrale feroviare electrificate: Bucuresti – Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Iasi; Bucuresti – Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Suceava; Bucuresti – Ploiesti – Buzau – Braila – Galati;  Iasi – Suceava – Dej – Cluj Napoca; Bucuresti – Ploiesti – Brasov – Sighisoara – Cluj Napoca; Brasov – Sfantu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistrita – Cluj Napoca; Bucuresti – Ploiesti – Brasov; Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timisoara.

Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a contractat de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs printr-un contract de achizitie incheiat in luna martie 2022.

Primul tren electric Alstom Coradia Stream din acest lot a ajuns in Romania pe 4 decembrie 2023, de atunci aflandu-se in teste, in timp ce calendarul de livrare a celorlalte 36 de rame electrice RE-IR s-a decalat, conform Agerpres.

Valoarea totala a contractului pentru achizitia celor 37 unitati electrice multiple si serviciile de mentenanta aferente acestora pentru o perioada de 15 ani se ridica la 2,42 miliarde lei, fara TVA. Trenurile pentru ARF au fost produse in Polonia.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: