Elon Musk gestioneaza extrem de prost afacerea Twitter (X). Reteaua valoreaza cu aproape 80% mai putin decat atunci cand a cumparat-o, estimeaza firma de investitii Fidelity

externe

musk

Platforma de socializare X, cunoscuta anterior sub numele de Twitter, valoreaza cu aproape 80% mai putin decat acum doi ani, cand Elon Musk a cumparat-o, conform estimarilor gigantului de investitii Fidelity, relateaza CNN.

X nu se mai tranzactioneaza public dupa ce Musk a platit 44 de miliarde de dolari pentru a-l delista de pe bursa in octombrie 2022.

Fidelity considera ca X valoreaza acum doar 9,4 miliarde de dolari – foarte departe de cele 44 de miliarde de dolari pe care le-a platit Musk.

Analistii spun ca pretul scazut estimat de Fidelity pentru X reflecta probabil scaderea veniturilor din publicitate ale companiei.

„Musk a platit in mod evident mult pentru acest activ”, a declarat Dan Ives, director general si analist senior de actiuni la Wedbush Securities.

Ives a spus ca Twitter ar fi valorat cu adevarat aproximativ 30 de miliarde de dolari cand Musk l-a cumparat, iar astazi valoreaza ceva mai mult de 15 miliarde de dolari.

Dupa preluarea de catre Musk, unii agenti de publicitate si-au exprimat ingrijorarea cu privire la continutul extrem de pe platforma, la care nu doresc sa fie asociate marcile lor.

Un sondaj global recent realizat de Kantar a constatat ca 26% dintre agentii de marketing planuiesc sa-si reduca cheltuielile pentru X anul viitor, cea mai mare retragere de la orice platforma publicitara globala importanta.

In noiembrie, Musk s-a confruntat cu o reactie dura din partea marcilor, dintre care unele au oprit cheltuielile pentru X, dupa ce miliardarul a aderat la o teorie a conspiratiei antisemita a adeptilor suprematiei albe din SUA.

Ulterior, Musk si-a cerut scuze pentru ceea ce el a numit „cea mai proasta” postare de pe retelele sociale. Cu toate acestea, in timp ce isi cerea scuze, Musk le-a spus agentilor de publicitate care plecau de pe platforma: „Duceti-va la naiba.”

Dar X continua sa fie un jucator important pe piata retelelor de socializare. Compania a anuntat ca a avut 570 de milioane de utilizatori activi lunar in al doilea trimestru, in crestere cu 6% fata de anul precedent.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: