Directorul executiv al Tesla, Elon Musk, a tachinat de ani de zile lumea cu visul sau de a avea o masina electrica la preturi accesibile. Saptamana aceasta, spera fanii, el va explica ce are in minte – si poate cum isi poate permite sa o construiasca, scrie Reuters, preluata de US News.
Musk a declarat anul trecut ca a renuntat la planul pentru o masina de 25.000 de dolari, cunoscuta sub numele de Model 2, si ca nu a stapanit noua tehnologie a bateriilor despre care a declarat ca ar fi cruciala pentru masinile ieftine.
Extinderea pe piata de masa este esentiala pentru indeplinirea obiectivului Tesla de a creste de 15 ori livrarile de vehicule – la 20 de milioane – pana in 2030. Tesla a redus preturile in ultimele luni pentru a stimula vanzarile, care au fost presate de o economie slaba si de concurenta tot mai mare.
Actiunile sale au crescut cu aproximativ 60% de la inceputul anului pana in prezent, dar sunt inca la jumatate din varful atins in noiembrie 2021.
Se asteapta ca masina cu pret redus sa fie piesa centrala a „Master Plan Part Three” a lui Musk, pe care acesta o va oferi miercuri in cadrul unei „Zile a investitorilor”, alaturi de planurile de extindere a fabricilor si de cheltuieli de capital.
Cu toate acestea, indiferent ce va spune el despre termene, investitorii vor fi precauti, deoarece a ratat cele mai importante termene limita in timp ce a construit cea mai valoroasa companie auto din lume.
„Formula pentru a-l descifra pe Musk este destul de simpla. Luati orice termen pe care il anunta si inmultititi-l cu doi”, a declarat Gene Munster, managing partner la Deepwater Asset Management, care detine actiuni Tesla.
El se asteapta ca noua platforma auto sa fie lansata cel mai devreme in 2025, ceea ce ar fi totusi cu ani mai rapid decat dezvoltarea tipica a unui nou vehicul in industria auto.
Totul se rezuma la baterii
Indiciile oferite de Musk despre Model 2 lasa mult loc imaginatiei. Realizarea unui vehicul electric convingator de 25.000 de dolari „a fost intotdeauna visul nostru inca de la inceputul companiei”, a spus el la o prezentare despre baterii in 2020.
Anul trecut, Musk a anuntat un plan de lansare a unui robotaxi fara volan sau pedale pana in 2024, desi nu a fost clar daca este vorba de aceeasi masina ieftina.
Un videoclip recent al inginerilor Tesla a aratat o masina mica cu curbe tipice Tesla, despre care observatorii companiei au presupus ca este o schita de Model 2.
Analistul Sam Abuelsamid de la Guidehouse Insights a declarat ca Tesla ar putea anunta o masina mai ieftina cu autonomie scurta pentru piata chineza, dar o masina cu autonomie lunga si accesibila care sa fie atractiva pe piata americana va dura probabil ceva timp din cauza cresterii lente a bateriilor proprii.
Musk a declarat anul trecut intr-un podcast despre minerale ca noul plan general, bazat pe cele anterioare pentru lansarea de vehicule si dezvoltarea afacerilor in domeniul energiei solare si al stocarii de energie, se refera la modul in care sa „scaleze” si sa obtina toate materialele necesare pentru a fabrica baterii pentru vehicule si sisteme de stocare a energiei.
Determinantul fundamental „al ritmului in care putem face tranzitia catre sustenabilitate este ritmul in care putem creste productia de baterii litiu-ion”, a declarat el in interviu.
Desi exista unele semne ca preturile foarte mari ale litiului ar putea sa scada, Musk a declarat ca costurile litiului ar putea forta Tesla sa isi faca propria aprovizionare cu acest metal.
In 2020, Musk a prognozat ca in 2022 compania sa va produce 100 de gigawati de baterii de generatie mai noua, mai putin costisitoare, suficient pentru a alimenta aproximativ 1,3 milioane de Tesla Model Y, dar rata de productie a bateriilor din decembrie, a fost suficienta pentru putin peste 50.000 de vehicule pe an.
Musk a mai spus ca Tesla va continua sa apeleze la furnizorii de baterii pentru a se extinde rapid. Tesla ii are ca furnizori de celule pe Panasonic, CATL, LG Energy Solution si BYD.
De asemenea, este probabil ca bateriile sa figureze in planurile lui Musk pentru un „viitor energetic complet sustenabil”.
De asemenea, este posibil sa discute despre generarea de energie solara si stocarea energiei in baterii – despre care a spus ca sunt alti doi piloni ai unui viitor energetic sustenabil.
Investitorii vor fi atenti la orice indiciu privind cererea, la planurile de accelerare a productiei Cybertruck, despre care Musk a spus ca va incepe productia de volum anul viitor, si la locatiile noilor fabrici Tesla. Mexic, Canada, Indonezia si Coreea de Sud sunt mentionate ca potentiale candidate.
Marea surpriza a alegerilor europarlamentare de asta-vara, independentul Nicu Stefanuta, priveste cu „un pic“ de…
Viktor Orban pare sigur ca Europa va trebui sa-si regandeasca sprijinul pentru Ucraina, daca Donald…
Un program de reducere a costurilor la Volkswagen este inevitabil, pentru a remedia "decenii de…
Detectivii care investigheaza furtul a 22 de tone de branza de la Neal's Yard Dairy…
Fortele de Aparare ale Ucrainei au interceptat toate dronele kamikaze rusesti care zburau spre Kiev,…
Presa de la Chisinau a publicat duminica dimineata imagini cu un convoi urias de masini…