Facebook si Instagram ar putea percepe taxe pentru serviciile fara reclame in UE

externe

facebook meta

Meta ia in considerare posibilitatea de a percepe utilizatorilor din UE 13 euro pe luna pentru a accesa o versiune fara reclame a Instagram sau Facebook pe telefoanele lor, in timp ce compania se confrunta cu presiuni de reglementare cu privire la modul in care utilizeaza datele oamenilor, transmite The Guardian.

Compania lui Zuckerberg analizeaza, de asemenea, o taxa de 17 euro pentru utilizarea Instagram si Facebook fara reclame pe desktop, potrivit unor surse apropiate discutiilor. Accesarea ambelor aplicatii pe smartphone-uri ar costa aproximativ 19 euro pe luna.

Compania de social media ia in considerare aceste taxe dupa o decizie din iulie a Curtii Europene de Justitie, cea mai inalta instanta din UE. Instanta cu sediul in Luxemburg a declarat ca, in conformitate cu Regulamentul general european privind protectia datelor (GDPR), Facebook nu poate justifica utilizarea datelor personale pentru a directiona oamenii cu reclame personalizate – principalul sau mijloc de a castiga bani din exploatarea platformei – decat daca primeste mai intai consimtamantul acestora.

Utilizarea taxelor de abonament ca alternativa a fost evocata in hotararea judecatoreasca, care a ridicat posibilitatea de a percepe o „taxa adecvata” pentru a accesa o versiune fara reclame.

Meta discuta planurile cu Comisia pentru protectia datelor din Irlanda, care reglementeaza activitatea in intreaga UE, deoarece baza regionala a Meta se afla la Dublin, si cu oficialii europeni de la Bruxelles.

Potrivit WSJ, planul se numeste SNA, care inseamna „subscription no ads” (abonament fara reclame), si le-ar oferi utilizatorilor posibilitatea de a alege intre a continua sa acceseze Facebook sau Instagram gratuit, cu reclame personalizate, sau sa plateasca pentru versiuni fara reclame. Planul ar putea fi introdus luna viitoare, deoarece Meta are termen pana la sfarsitul lunii noiembrie pentru a se conforma deciziei CJUE.

Un purtator de cuvant al Meta a declarat: „Meta crede in valoarea serviciilor gratuite care sunt sustinute de anunturi personalizate. Cu toate acestea, continuam sa exploram optiunile pentru a ne asigura ca respectam cerintele de reglementare in evolutie. Nu avem nimic mai mult de impartasit in acest moment.”

Unul dintre cei mai importanti militanti impotriva practicilor Meta in materie de date a declarat ca va lupta impotriva propunerilor „in toate instantele de judecata” in cazul in care taxele de abonament vor fi puse in aplicare. Max Schrems, care a depus cu succes plangeri juridice impotriva platformelor lui Zuckerberg, a declarat ca propunerile sunt echivalente cu plata pentru drepturi fundamentale.

„Drepturile fundamentale nu pot fi de vanzare”, a spus el. „Urmeaza sa platim pentru dreptul la vot sau pentru dreptul la libera exprimare? Acest lucru ar insemna ca doar cei bogati se pot bucura de aceste drepturi, intr-o perioada in care multi oameni se lupta sa se descurce. Introducerea acestei idei in domeniul dreptului dumneavoastra la protectia datelor reprezinta o schimbare majora.”

In UE au intrat in vigoare, de asemenea, noi legi de amploare cu scopul de a reglementa practicile concurentiale ale marilor companii de tehnologie, printre modelele de afaceri afectate numarandu-se utilizarea datelor cu caracter personal pentru publicitatea directionata.

In conformitate cu legislatia UE privind pietele digitale, platformele Meta vor trebui sa obtina consimtamantul explicit inainte de a urmari un utilizator in scopuri publicitare. Companiile care intra in domeniul de aplicare al DMA iau deja masuri. In ultima luna, utilizatorii din UE care deschid o aplicatie pentru prima data dupa o perioada de inactivitate sunt intrebati daca doresc sa isi dea consimtamantul pentru ca serviciile sa le urmareasca comportamentul pe telefon.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: , ,

Comentarii: