Alphabet Inc’s Google si Facebook Inc au anuntat luni masuri ce vizeaza stoparea raspandirii de stiri false pe internet, tintind modelul de afaceri prin care furnizorii de continut fals fac bani: publicitatea. Cei doi giganti tehnologici vor restrictiona publicarea de anunturi publicitare pe site-urile de stiri false, informeaza Reuters si CNN, citate de Agerpres.
Aceasta este ultima reactie la acuzatiile ca aceste companii au permis raspandirea de informatii false pe internet care i-au influentat pe alegatori in timpul campaniei prezidentiale din Statele Unite. Problema a provocat o dezbatere aprinsa, in cadrul Facebook in special, directorul executiv al companiei, Mark Zuckerberg, insistand de doua ori in ultimele zile ca site-ul nu a avut nici un rol in influentarea alegerilor.
Pasii Facebook se limiteaza la politicile sale publicitare si nu vizeaza site-uri de stiri false impartasite de catre utilizatori pe fluxul lor de noutati.
„Noi nu integram si nu afisam in aplicatii sau site-uri anunturi cu continut ilegal, inselator sau care include stiri false”, a indicat Facebook intr-un comunicat, adaugand ca va continua sa verifice editorii pentru a asigura conformitatea.
La randul sau, Google a afirmat ca va interzice aparitia de „continut incorect” in reteaua sa de publicitate. ”Vom restrictiona difuzarea anunturilor pe pagini care informeaza incorect, prezinta in mod eronat sau ascund informatii despre editor, continutul editorului sau scopul principal al proprietatii web”, a declarat compania intr-un comunicat, fara sa detalieze modul in care va pune in aplicare noua politica.
Masura Google nu abordeaza problema stirilor false sau a farselor care apar in rezultatele cautarii Google, insa compania s-a angajat sa modifice algoritmii de cautare. Luni, primul rezultat pentru cuvintele-cheie „rezultatul alegerilor finale” a directionat utilizatorii catre un site de stiri false cu cifre incorecte. „In acest caz, in mod clar ceva nu a mers bine, dar ne straduim continuu sa imbunatatim algoritmii”, a declarat Google intr-un comunicat.
Google nu elimina paginile din rezultatele cautarii cu exceptia cazurilor in care acestea au continut virusat sau ilegal.
Este putin probabil ca aceste masuri sa-i multumeasca pe criticii care sustin ca Facebook, Google, Twitter si alte mari companii de internet trebuie sa faca mai mult pentru a impiedica aparitia de stiri false in rezultatele cautarii si in fluxul de noutati, comenteaza CNN.
Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook
Partenerii europeni ai Kievului se pregatesc din ce in ce mai mult pentru un acord…
Presedintele PNL, Nicolae Ciuca, a declarat joi, despre relatia cu seful statului ca "este o…
Infanteria rusa a reusit pentru scurt timp sa penetreze orasul Kupiansk, din estul Ucrainei, inainte…
Premierul PSD Marcel Ciolacu a declarat, joi, intr-o conversatie off the record cu un grup…
Castelul din Tavoleto, Italia, este scos la vanzare. Anuntul este postat pe mai multe site-uri…
In bazinul Athabasca din regiunea Saskatchewan de nord a Canadei a fost descoperita o rezerva…