FBI deschide o ancheta in legatura cu prabusirea podului din Baltimore
FBI a deschis o ancheta penala cu privire la prabusirea unui pod din Baltimore luna trecuta, cand o nava s-a izbit de unul dintre pilonii sai, a anuntat, luni, biroul, fara a oferi alte detalii, potrivit Reuters.
In dimineata zilei de 26 martie, cargobotul masiv si-a pierdut puterea si s-a izbit de un stalp de sprijin, trimitand bucati din Podul Francis Scott Key in raul Patapsco si ucigand sase oameni care lucrau pe acesta in momentul prabusirii.
Ancheta se va concentra sa afle daca echipajul navei Dali a parasit portul stiind ca aceasta avea probleme serioase cu sistemele sale, a scris luni Washington Post.
Anchetatorii au recuperat „cutia neagra” a navei, care furnizeaza date despre pozitia sa, viteza, directia, radarul, comunicatiile audio si radio de pe punte, precum si alarme.
Seful Consiliului National pentru Siguranta Transporturilor din SUA a declarat Congresului saptamana trecuta ca anchetatorii sai au intervievat personalul navei.
Lucrarile pentru curatarea epavei si restabilirea traficului prin canalul de transport maritim al portului continua.
Inlocuirea podului va dura probabil ani, dar autoritatile au deschis doua canale temporare pentru a permite unor nave cu tonaj redus sa se deplaseze pe langa nava container afectata. Corpul Inginerilor Armatei SUA a declarat in urma cu doua saptamani ca se asteapta sa deschida un nou canal catre portul Baltimore pana la sfarsitul lunii aprilie.
Cand a avut loc accidentul, Dali parasea Baltimore in drum spre Colombo, Sri Lanka, cu un echipaj format din 21 de persoane, plus doi piloti la bord pentru a-l ghida in afara portului.
Aceeasi nava a fost implicata intr-un incident in portul Anvers, Belgia, in 2016, cand a lovit un chei in timp ce incerca sa iasa dintr-un terminal de containere din Marea Nordului.
O inspectie efectuata in iunie 2023 in San Antonio, Chile, a constatat ca nava avea deficiente de propulsie, potrivit datelor de pe site-ul public Equasis.
Potrivit Autoritatii Maritime si Portuare din Singapore, nava a trecut inspectiile in porturi straine in iunie si septembrie anul trecut.
Proprietarul inregistrat al navei sub pavilion Singapore este Grace Ocean Pte Ltd, arata datele LSEG. Synergy Marine Group a gestionat nava, iar Maersk a inchiriat nava.