Firea vine cu o noua trasnaie. Vrea sa puna in aplicare un proiect FARAONIC lansat de Nicolae Ceausescu
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, anunta ca vrea sa reia proiectul lui Nicolae Ceausescu de a transforma Bucurestiul in port la Dunare.
Gabriela Firea a declarat astazi ca a discutat recent cu comisarul pentru politica regionala al Comisiei Europene, Corina Cretu, despre posibilitatea ca primaria sa acceseze fonduri europene pentru ca Bucurestiul sa devina port la Dunare, informeaza EvZ.ro.
Proiectul readus in discutie de Gabriela Firea a aparut prima data la jumatatea secolului XIX si a fost inceput de Nicolae Ceausescu.
“Tot la Bruxelles, tot cu Corina Cretu, care se va afla saptamana viitoare la Bucuresti, am inaintat o propunere pe care cred ca ar trebui sa o sustina cat mai multi bucuresteni si anume proiectul Bucurestiul– port la Dunare. Este un proiect extrem de important si de ambitios, care va insemna dezvoltare pentru Capitala Romaniei.
Doamna Corina Cretu a fost extrem de pozitiva la aflarea acestei initiative, ca impreuna cu UE sa finalizam acest proiect care a fost inceput acum ceva ani, dar lucrarea a fost degradata, nu a fost bine conservata si e nevoie de finantare in continuare. Cred ca e un proiect care va aseza Capitala in randul porturilor importante si capitalelor comerciale serioase din Europa”, a declarat primarul Gabriela Firea, la finalul unei conferinte organizate de revista Finante si Afaceri, la care a fost prezenta ca invitat.
Proiectul transformarii Bucurestiului in port la Dunare, reluat acum de Gabriela Firea, a fost inceput de Nicolae Ceausescu, dar constructia portului din Bucuresti, un gigant din beton terminat in proportie de 85 la suta, s-a impotmolit in 1990.
In anii ’80, din postura de director al Consiliului National al Apelor, fostul presedinte al Romaniei Ion Iliescu a dat aviz negativ proiectului, spunand ca nu exista ratiune economica pentru un asemenea canal, deoarece camionul si trenul sunt cu mult mai practice.
El a dat exemplul canalului Bega, construit pe vremea imparatesei Maria Teresa la Timisoara, pentru fabrica de zahar. Canalul nu a mai fost folosit pentru transport dupa aparitia camionului, pentru ca vehiculul era mult mai practic decat navele.
Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook