Fost angajat al Boeing, care a atras atentia asupra incalcarii standardelor de productie de catre companie, gasit mort in conditii suspecte

externe

angajat, Boeing, sinucidere, norme de securitate

Un fost angajat al Boeing, cunoscut pentru faptul ca a exprimat ingrijorari cu privire la standardele de productie ale firmei, a fost gasit mort in SUA. In zilele dinaintea decesului sau, el a depus marturie intr-un proces de denuntare impotriva companiei.

Medicul legist din comitatul Charleston a confirmat decesul sau pentru BBC.

Acesta a declarat ca barbatul de 62 de ani a murit in urma unei rani „autoprovocate” pe 9 martie, iar politia investigheaza.

John Barnett a fost director de control al calitatii la gigantul american al avioanelor timp de peste 30 de ani, pana la pensionarea sa in 2017 din motive de sanatate.

Din 2010, el a lucrat ca manager de calitate la fabrica din North Charleston care produce 787 Dreamliner, un avion de ultima generatie folosit in principal pe rutele de lung curier.

In 2019, Barnett a declarat pentru BBC ca muncitorii aflati sub presiune au montat in mod deliberat pe linia de productie piese care nu corespund standardelor la aeronave.

De asemenea, el a spus ca a descoperit probleme grave cu sistemele de oxigen, ceea ce ar putea insemna ca una din patru masti de respiratie nu ar functiona in caz de urgenta.

El a declarat ca, la scurt timp dupa ce a inceput sa lucreze in Carolina de Sud, a devenit ingrijorat de faptul ca presiunea pentru a construi noi aeronave a insemnat ca procesul de asamblare a fost grabit si ca siguranta a fost compromisa, lucru negat de companie.

Ulterior, el a declarat ca muncitorii nu au respectat procedurile menite sa urmareasca componentele prin fabrica, ceea ce a permis disparitia unor componente defecte.

El a spus ca, in unele cazuri, piese sub standarde au fost chiar scoase din tomberoanele de rebuturi si montate pe avioanele care erau in curs de constructie pentru a preveni intarzierile pe linia de productie.

De asemenea, el a afirmat ca testele efectuate pe sistemele de oxigen de urgenta care urmeaza sa fie montate pe 787 au aratat o rata de esec de 25%, ceea ce inseamna ca unul din patru ar putea sa nu se activeze intr-o situatie de urgenta in viata reala.

Barnett a declarat ca a alertat managerii cu privire la preocuparile sale, dar nu s-a luat nicio masura.

Boeing a negat afirmatiile sale. Cu toate acestea, o analiza din 2017 a autoritatii de reglementare din SUA, Administratia Federala a Aviatiei (FAA), a confirmat unele dintre ingrijorarile lui Barnett.

Aceasta a stabilit ca locatia a cel putin 53 de piese „neconforme” din fabrica era necunoscuta si ca acestea erau considerate pierdute. Boeing a primit ordin sa ia masuri de remediere.

In ceea ce priveste problema buteliilor de oxigen, compania a declarat ca, in 2017, a „identificat unele butelii de oxigen primite de la furnizor care nu se desfasurau corect”. Dar a negat ca vreuna dintre ele a fost montata efectiv pe aeronave.

Barnett urma sa fie supus unui nou interogatoriu sambata. Cand nu a aparut, au fost facute cercetari la hotelul sau.

Ulterior, acesta a fost gasit mort in camionul sau din parcarea hotelului.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: