Compania Facebook a anuntat o noua schimbare in ceea ce priveste modul in care se va face afisarea continutului din news feed, mutand accentul de pe continutul publicat de companii si de diferite publicatii, site-uri si bloguri spre continutul publicat de prietenii si membrii familiei fiecarui utilizator de Facebook, conform unui material publicat de New York Times si citat de Agerpres.
Prin urmare, mesajele publicitare sau politice lansate pe Facebook de diferite companii sau publicatii vor avea un impact mult mai mic.
Facebook a anuntat recent ca urmeaza sa faca o serie de schimbari la algoritmul sau de news feed pentru a promova mai degraba postarile facute de prietenii si membrii familiei utilizatorilor si nu cele provenite de la companii.
Astfel, ca un efect secundar al trecerii in prim-plan a acestui tip de continut, materialele postate de companii si publicatii vor deveni mai putin vizibile in news feed, iar sutele de site-uri de stiri, spre exemplu, care au devenit dependente de Facebook pentru a ajunge la cat mai multi cititori, vor inregistra scaderi semnificative ale traficului.
Aceasta decizie reprezinta rezultatul strategiei Facebook de a-si modifica si perfectiona permanent algoritmul de functionare a news feed-ului pentru a mentine un interes cat mai ridicat asupra sa din partea utilizatorilor. News feed-ul Facebook este vazut in fiecare luna de peste 1,65 de miliarde de utilizatori. De asemenea, chiar daca Facebook este un mediu extrem de important pentru cresterea pe termen lung a companiilor care activeaza in domeniul presei, aceste companii au coborat pe lista de prioritati a Facebook, semnaleaza New York Times.
Schimbarile din news feed-ul Facebook privesc toate tipurile de continut, inclusiv link-uri, clipuri video, transmisiuni video live si fotografii. Reprezentantii Facebook au recunoscut ca se asteapta la o scadere a traficului pentru publicatiile a caror audienta provine in special din randul celor care acceseaza continutul postat pe paginile oficiale de Facebook ale acestor publicatii.
Aceste modificari ar avea un impact mai mic daca cea mai mare parte a traficului inregistrat de o publicatie provine de la utilizatori individuali care dau share si posteaza comentarii pe diferitele materiale publicate. Asa cum a fost si pana acum si va ramane neschimbat, continutul postat de companii sau publicatii cu care au interactionat deja prieteni sau membri ai familiei va aparea mai sus in lista de news feed fata de postarile facute direct de companii sau publicatii si cu care nu au interactionat (prin like, share, comentarii) prietenii unui utilizator Facebook.
Intr-o perioada de timp in care relatiile dintre publicatii si Facebook sunt deja tensionate, orice modificare care muta accentul de pe materialele de presa pe care publicatiile incearca sa le promoveze pe Facebook nu face decat sa intensifice aceste tensiuni, noteaza New York Times care adauga ca aceasta decizie luata de Facebook le reaminteste publicatiilor ca nu dispun de acces direct la propriile lor audiente online de pe platformele de socializare.
Numeroase companii si publicatii au ezitat sa abordeze acest subiect. Melissa Bell, vicepresedinte pentru dezvoltare la Vox Media, a sustinut ca decizia Facebook nu i se pare deloc surprinzatoare. „Cred ca este o caracteristica a Facebook pe care am inteles-o mereu (…) Pana la urma, Facebook este un loc in care oamenii se intalnesc pentru a-si impartasi acele lucruri care sunt importante pentru ei, fie ca este vorba de o stire sau de clipuri cu primii pasi ai copiilor lor”, a sustinut ea.
Alti directori de publicatii se multumesc sa astepte primele efecte ale schimbarilor. „Cred ca pur si simplu trebuie sa urmarim schimbarile”, a sustinut Kinsey Wilson, vicepresedinte executiv la The New York Times, adaugand ca nu crede ca aceasta schimbare de strategie in cazul Facebook va atrage si o importanta schimbare de strategie in cadrul publicatiei newyorkeze.
Aceste modificari insa pot afecta mai mult publicatiile aflate la inceput de drum si care sunt dependente de social-media pentru a se face cunoscute si a-si extinde audienta. Rob Toledo, editor si cofondator al site-ului Exstreamist.com, un site despre servicii de streaming care ajunge lunar la aproximativ 500.000 de accesari, a inceput deja sa examineze posibilitatea de a se promova pe alte platforme, asa cum este Twitter, pentru ca Facebook nu-i mai poate oferi un ritm de crestere satisfacator. Modificarea acestui algoritm ar putea sa duca la injumatatirea numarului de utilizatori de Facebook care ajung pe site-ul sau. „Aproape ca nu mai merita pentru micile publicatii”, a subliniat el.
Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook
Comisia Europeana a revizuit semnificativ in scadere estimarea de crestere a economiei Romaniei pentru 2024,…
Misiune contracronometru pentru pompierii buzoieni care au actionat, vineri seara, la Sapoca, pentru salvarea a…
Partidul Liber Democrat din Germania (FDP), care a parasit coalitia de guvernare, intentioneaza sa supuna…
Un club de fotbal din Argentina a fost criticat pentru ca a introdus pe teren…
Unul dintre cele mai spectaculoase meciuri de box din ultimii ani s-a incheiat vineri noapte…
Fobia de banane a unui ministru suedez i-a determinat pe consilierii sai sa insiste ca…