Germania a castigat razboiul cu UE prind vanzarile de masini cu motoare termice dupa 2035. Conditia e sa nu mai elibereze CO2

externe

Acordul la care au ajuns Germania si Comisia Europeana, care ar lasa loc pentru combustibilii ecologici in planurile UE de eliminare treptata a motoarelor cu combustie incepand cu anul 2035, reprezinta un succes semnificativ, potrivit prim-ministrului ceh Petr Fiala, scrie Agentia ceha de presa CTK, preluata de Euroactiv.

Dupa ce unii ministri ai UE au blocat votul final privind standardele actualizate de emisii de CO2 pentru autoturisme si camionete, guvernul german si Comisia au ajuns la un compromis care permite inmatricularea masinilor cu combustie noi chiar si dupa 2035, cu conditia ca acestea sa poata fi alimentate doar cu combustibili sintetici nepoluanti din punct de vedere climatic, asa numitii e-carburanti, s-a anuntat sambata pe Twitter.

„Salut faptul ca UE a reusit sa ajunga la un acord privind conditiile obligatorii pentru combustibilii sintetici pentru motoarele autoturismelor. Acest lucru inseamna ca noile motoare cu combustie vor putea fi vandute dupa 2035”, a scris Fiala pentru Agentia ceha de presa.

Legea propusa, care reglementeaza emisiile la teava de esapament a noilor masini, interzice efectiv inmatricularea de noi masini cu combustie incepand cu 2035, chiar daca acestea functioneaza doar cu combustibili sintetici care sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon pe parcursul intregului ciclu de viata.

Cu toate acestea, pentru a permite ca astfel de masini „neutre din punct de vedere climatic” sa fie inmatriculate dupa aceasta data, Comisia s-a angajat sa creeze o noua categorie de vehicule intr-un regulament de punere in aplicare, iar apoi va prezenta un asa-numit act delegat pentru a defini modul in care aceste vehicule pot contribui la neutralitatea climatica.

In timp ce aceasta abordare a fost sustinuta de partidul liberal german FDP pentru a pastra usa deschisa pentru un viitor al motorului cu combustie interna, seful UE pentru clima, Frans Timmermans, a declarat anterior ca nu vede niciun rol pentru combustibilii sintetici in transportul rutier.

Pentru guvernul ceh, acest acord inseamna ca toate eforturile pot fi indreptate acum catre o alta legislatie privind emisiile – standardul Euro 7.

„Acest (acord privind combustibilii sintetici) ne va oferi, de asemenea, conditii de pornire mai bune pentru negocierile privind standardul Euro 7 propus”, a declarat Fiala.

Cehia se numara printre tarile care se opun cu fermitate standardelor Euro 7 propuse de Comisie. Impreuna cu alte tari care impartasesc aceeasi opinie, Cehia doreste sa usureze standardele Euro 7 si sa amane intrarea in vigoare a legislatiei, care este programata acum pentru iulie 2025.

Standardele propuse ar trebui sa limiteze oxizii de azot si pulberile in suspensie emise in aer de carduri si ar trebui sa se aplice esapamentelor, franelor si anvelopelor masinilor.

Potrivit industriei auto cehe, nu are sens sa se forteze producatorii de automobile sa modernizeze masinile cu motoare cu combustie actuale si sa investeasca in tehnologii legate de aplicatiile Euro 7, deoarece acestia trebuie sa se concentreze pe electrificare si pe introducerea de masini cu emisii zero abia pana in 2035.

In Germania, industria auto a salutat acordul.

„Mobilitatea electrica ramane tehnologia centrala pentru atingerea obiectivelor climatice in domeniul transporturilor”, a declarat Hildegard Muller, sefa asociatiei germane a industriei auto VDA, intr-o declaratie.

„Cu toate acestea, combustibilii ecolgici reprezinta o extindere importanta a optiunilor”, a mai spus ea.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: