Gheorghe Falca solicita revizuirea urgenta a regulamentului european privind eliminarea motoarelor cu ardere interna pentru a proteja industria auto si locurile de munca din Europa

news

Europarlamentarul Gheorghe Falca (PNL/PPE) si-a exprimat ingrijorarile cu privire la impactul pe care eliminarea treptata a motoarelor cu ardere interna, in conformitate cu noile reglementari ale Uniunii Europene, il poate avea asupra industriei auto si a economiei europene.

In cadrul unei declaratii recente, Falca a cerut o revizuire urgenta a regulamentului privind emisiile de CO2 pentru autoturismele si vehiculele utilitare usoare noi, subliniind ca masurile actuale risca sa produca efecte economice negative asupra producatorilor auto si lucratorilor din sector.

In 2023, Uniunea Europeana a adoptat o serie de reglementari care impun limite stricte privind emisiile de CO2, ca parte a angajamentului sau de a atinge obiectivele de mediu ambitioase stabilite in Acordul Verde European. Aceste reglementari vizeaza in mod special eliminarea treptata a motoarelor cu ardere interna si accelerarea tranzitiei catre vehicule electrice. Cu toate acestea, Falca a avertizat ca adoptarea lenta a vehiculelor electrice si cresterea costurilor asociate ar putea avea efecte adverse asupra pietei si consumatorilor.

„Pe masura ce obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 se apropie, producatorii de automobile se confrunta cu dificultati majore in respectarea acestor norme pana in 2025. Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a semnalat deja ca multi dintre ei nu vor fi capabili sa atinga aceste obiective in timp util. In aceste conditii, este evident ca trebuie sa reevaluam strategia privind eliminarea motoarelor cu ardere interna pentru a evita crearea unei piete auto inaccesibile pentru cetateni si a proteja locurile de munca din industrie”, a explicat Gheorghe Falca.

Falca a avertizat ca tranzitia rapida la vehicule electrice poate duce la cresterea preturilor, facand masinile inaccesibile pentru multi europeni. „Trebuie sa ne asiguram ca nu doar cei care isi permit masini electrice scumpe vor avea acces la transport personal. Sofatul risca sa devina prea scump pentru multi europeni, ceea ce va afecta serios industria auto europeana si locurile de munca pe care aceasta le sustine.”

El a subliniat, de asemenea, ca industria auto europeana, care angajeaza milioane de persoane, ar putea fi grav afectata daca aceasta tranzitie nu este gestionata corect. „Riscul de inchidere a unor fabrici importante, precum Volkswagen si Audi, reprezinta o amenintare reala pentru mii de

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: