Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anuntat luni ca va fi efectuat inca un stiu de fezabilitate pentru autostrada Comarnic-Brasov, in conditiile in care s-au realizat inca cinci astfel de studii incepand cu anul 2.000. Fiecare studiu a costat in jur de 3 milioane de euro.
”E o autostrada care costa foarte mult, costa in jur de vreo 4 miliarde. Am incercat, am ajuns mai jos un pic, fiindca pe 160 de kilometri de autostrada sa platesti vreo 4 miliarde de euro e un pic cam mult. Eu sper sa se termine studiul de fezabilitate la aceasta autostrada in 2025 si sa se intre in zona de executie, in licitatie, bineinteles, proiectare si executie in anul viitor. Nu pot sa va spun, dinainte, cu ce oferte vor veni cei care vor sa construiasca. V-as minti daca v-as spune asa ceva”, a declarat Grindeanu.
Grindeanu a precizat ca PSD a trecut in programul de guvernare, legat de acest proiect, chestiuni care tin de realitate, si anume faptul ca intre Ploiesti si Brasov si daca s-ar intra astazi, maine, in executie, ar fi aproape imposibil sa termini pana in 2028.
”Cine trece altceva, minte. Daca vreti sa trecem lucruri care nu tin de realitate si sa trecem sa vorbim chestiuni care dau bine pe hartie, dar in realitate nu se pot intampla, se poate face lucrul asta. Eu refuz sa fac treaba asta, pentru ca ar insemna sa minti. Eu va spun ca se poate intra in zona de executie, in perioada urmatoare, avand licitatie anul viitor. De asemenea, e in faza de executie, asa cum bine stiti, centura la Comarnic, centura la Busteni si Azuga, care o mare parte, odata cu realizarea acestor doua variante ocolitoare, o mare problema de trafic va fi rezolvata”, a completat ministrul.
”E un pic mai bine, sau va fi un pic mai bine pe Valea Prahovei”, a mai spus ministrul.
Pentru autostrada Comarnic-Brasov au fost realizate mai multe studii de fezabilitate de-a lungul timpului, incepand din anii 2000. In total, s-au efectuat cel putin cinci studii de fezabilitate, fiecare avand ca scop gasirea unei solutii viabile pentru constructia autostrazii. Cu toate acestea, niciunul dintre proiecte nu a fost implementat pana acum.
Costurile unui singur studiu de fezabilitate au variat, dar in medie s-au situat intre 2 si 3 milioane de euro. De-a lungul timpului, s-au cheltuit aproximativ 15 milioane de euro doar pe aceste studii, iar frecventele reevaluari si actualizari au generat costuri suplimentare.
Presedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a transmis scrisori catre Bucuresti in care solicita…
Candidata USR la alegerile prezidentiale, Elena Lasconi, a facut luni un apel public catre Marcel…
Producatorul taiwanez de cipuri avansate, TSMC, a anuntat ca a descoperit pe 11 octombrie ca…
Uniunea Europeana i-a livrat Ucrainei cel putin 980.000 de obuze pentru razboiul contra Rusiei si…
Diplomati din intreaga lume se indreapta spre capitala Baku, locul de nastere al industriei petroliere,…
Cristian-Vasile Terhes este candidatul Partidului National Conservator Roman (PNCR) la Presedintie, a sustinut, luni, ca…