Grindeanu anunta superviteze la trenurile intre Curtici si Sighisoara din 2024: „160 km/h”
Lucrarile de reabilitare a liniei de cale ferata Simeria – Gurasada se vor incheia in primavara anului viitor, astfel ca din a doua jumatate a lui 2024 trenurile vor putea circula cu viteza de 160 de km/h de la Curtici pana la Sighisoara, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, in cadrul unei vizite de lucru efectuata pe santierul din gara Simeria.
„Acest tronson Gurasada-Simeria e undeva la 75-76%. Mare parte din acest tronson va fi finalizat anul acesta. Vor mai ramane cateva puncte pe care responsabilii de proiect le-au amintit, care vor fi finalizate in primele luni ale anului viitor, astfel incat in primavara sa fie incheiata aceasta lucrare. Unul dintre aceste puncte este legat de Gara Deva. Este un subiect pe care cred ca l-am depasit si, de asemenea, situl arheologic de la Micia. Aceste puncte au fost depasite. S-au facut descarcarile arheologice, s-au facut toate lucrurile, dar toate acestea au consumat timp. Hunedoara este, probabil, principalul judet care detine vestigii arheologice in Romania. Nimeni nu vrea sa aduca atingere acestora.
Vrem sa avem infrastructura, dar nici nu vrem sa stricam lucrurile pe care le-am mostenit. Si atunci s-a consumat timp. Au fost depasite aceste momente. Undeva, prin martie – aprilie va fi inaugurat acest tronson, ajungandu-se la viteza maxima de circulatie, undeva la 160 de km/h”, a spus ministrul Transporturilor, citat de Agerpres.
El a mai aratat ca si alte tronsoane de cale ferata care merg spre Arad se afla in stadii de realizare cuprinse intre 70 si 90%, o parte dintre acestea urmand sa fie finalizate in acest an, iar altele la inceputul anului viitor.
„E foarte important ca, undeva din a doua jumatate a anului viitor, se va circula cu viteza de 160 km /h de la Curtici pana spre Sighisoara”, a conchis Sorin Grindeanu.
Tronsonul de cale ferata Simeria-Gurasada face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Frontiera – Curtici – Simeria, parte componenta a Coridorului IV Pan-European, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h.