Haga devine primul oras din lume care a adoptat o lege care interzice reclamele legate de combustibili fosili

pagina verde

Haga a devenit primul oras din lume care a adoptat o lege care interzice reclamele care promoveaza produse pe baza de combustibili fosili si serviciile care distrug clima. Legea va intra in vigoare la inceputul anului viitor, potrivit The Guardian.

Legislatia prevede incetarea reclamelor finantate din fonduri publice si private pentru benzina si motorina, aviatie si nave de croaziera pe strazile orasului olandez, inclusiv pe panouri publicitare si statii de autobuz.

Este pentru prima data cand un oras a interzis publicitatea pentru produse cu emisii ridicate de carbon prin legislatia locala. Decizia vine in urma unui apel facut de seful ONU, Antonio Guterres, la inceputul acestui an, catre guverne si mass-media sa adopte astfel de interdictii, asa cum au facut cu tutunul.

Unele orase au incercat deja sa limiteze acoperirea produselor si serviciilor cu emisii ridicate de carbon prin motiuni ale consiliului sau prin acorduri voluntare cu operatorii de publicitate. Consiliul din Edinburgh a convenit in mai sa interzica in spatiile publicitare detinute, publicitatea pentru companii de combustibili fosili, companii aeriene, aeroporturi, masini alimentate cu combustibili fosili, nave de croaziera si armele. De asemenea, companiile care vand aceste produse nu vor mai putea sponsoriza evenimente sau alte parteneriate in capitala Scotiei.

Interdictia de la Haga, care a avut nevoie de doi ani pentru a deveni realitate, este obligatorie din punct de vedere juridic.

Aceasta interzice produsele si serviciile pe baza de combustibili fosili cu o amprenta mare de carbon, dar nu acopera publicitatea politica din industria combustibililor fosili sau reclamele care promoveaza un brand general.

Femke Sleegers de la grupul olandez de publicitate fara combustibili fosili Reclame Fossielvrij, care a contribuit la campania de promovare a acestei interdictii, a declarat ca incercarile anterioare de a reglementa publicitatea pentru combustibili fosili in oras au esuat, deoarece operatorii au refuzat sa se conformeze. „Haga arata ca are curajul necesar pentru a face fata crizei climatice”, a spus ea.

Thijs Bouman, profesor asociat in psihologia mediului la Rijksuniversiteit Groningen, a declarat ca publicitatea pentru combustibili fosili a subminat politica climatica, deoarece a normalizat si promovat un comportament nesustenabil.

„Sunt necesare investitii guvernamentale majore pentru a contracara efectul negativ al publicitatii la produse pe baza de combustibili fosili. Daca publicitatea pentru aceste produse este interzisa, aceste resurse pot fi utilizate mai bine, de exemplu pentru a consolida optiuni si facilitati durabile, cum ar fi transportul public”, a spus el.

Legislatia de la Haga este vazuta ca un potential catalizator pentru campanii similare din intreaga lume, inclusiv in Toronto, in Canada, si in Graz, in Austria. O lege locala a fost propusa si in Amsterdam, capitala Tarilor de Jos. Amsterdam si orasul invecinat Haarlem au impus anterior interdictii asupra produselor care contribuie la deteriorarea climei, inclusiv a carnii, desi nu le-au transformat in lege.

„Mai multe orase isi doresc sa puna in aplicare interzicerea publicitatii produselor pe baza de combustibili fosili printr-o ordonanta, dar toti asteptau ca un alt oras sa fie primul. Haga este acest oras”, a spus Sleegers.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: