Hertz isi vinde vehiculele electrice si cumpara in schimb masini pe benzina. Pierderile cu electricele sunt „o povara prea mare”
Hertz (celebra companie americana de inchirieri si leasing auto), care in ultimii ani a facut un mare pas in directia vehiculelor electrice, este nevoita sa reduca din cheltuieli. Astfel, compania va vinde o treime din flota sa electrica, care totalizeaza aproximativ 20.000 de vehicule, si va cumpara, in schimb, mai multe vehicule pe benzina, potrivit CNN.
Potrivit datelor, vehiculele electrice au afectat finantele Hertz, au declarat directorii companiei. Desi costurile cu intretinerea si utilizarea acestora sunt mai mici, cele de reparatii si pentru daune sunt mult mai mari precum si rata lor de depreciere este mai mare.
„Reparatiile in cazurile de coliziuni si avarii la un vehicul electric pot fi adesea de doua ori mai mari decat cele asociate unui vehicul comparabil cu motor cu combustie”, a declarat Stephen Scherr, directorul general al Hertz, intr-o discutie recenta cu analisti din domeniu.
Iar scaderea preturilor electricelor pe piata masinilor noi a dus, de asemenea, la scaderea valorii de revanzare a masinilor electrice de inchiriat, folosite de Hertz.
Pierderi de 12.250 de dolari, per vehicul
Apoi, „scaderea MSRP („manufacturer’s suggested retail price”/pretul de vanzare recomandat de producator) al masinilor electrice pe parcursul anului 2023, provocate in principal de Tesla, au dus si la scaderea valorii de piata corecte a masinilor noastre electrice mai coborata in comparatie cu anul trecut, astfel incat o revanzare creeaza o pierdere mai mare si, prin urmare, o povara mai mare”, a mai spus CEO-ul Hertz, Scherr.
Este evident ca oamenii sunt, in general, dispusi sa plateasca o anumita suma, mai mica, pentru o masina folosita decat pentru una noua. Pe masura ce pretul unei masini noi scade, acest lucru impinge in jos si pretul pe care oamenii sunt dispusi sa il plateasca pentru a cumpara o masina de ocazie.
Hertz se asteapta sa inregistreze o pierdere de aproximativ 245 de milioane de dolari din cauza deprecierii vehiculelor electrice (EV-urilor), cu o medie de aproximativ 12.250 de dolari, per vehicul, a declarat compania intr-un document depus la SEC (US Securities and Exchange Commission).
Hertz arata cu degetul spre Tesla
Desi Hertz nu o arata direct, se pare ca Tesla a fost in mare parte de vina in aceasta evolutie a sa.
Tesla reprezinta aproximativ 80% din flota EV a Hertz si, in total, vehiculele elecgtrice reprezinta aproximativ 11% din totalul flotei de inchiriere a companiei. Cum Tesla a redus agresiv preturile vehiculelor sale, a determinat si alti producatori auto sa faca acelasi lucru pentru vehiculele lor electrice. Astfel, atunci cand producatorii de automobile reduc preturile vehiculelor noi, acest lucru impinge in jos valoarea acestor modele pe piata masinilor de ocazie, provocand o depreciere rapida a acestora.
Pentru companiile de inchiriere de masini, precum Hertz, care vand multe vehicule pe piata masinilor de ocazie, deprecierea are un impact mare asupra activitatii lor si reprezinta un factor important atunci cand decid ce masini sa aiba in flotele lor.
Pe de alta parte, fiind o companie relativ noua, Tesla nu are la indemana atat de multe piese de schimb si tehnicieni de reparatii in retele de service-uri instruiti asa cum au alte companii auto de traditie, au declarat directorii Hertz, ceea ce face ca reparatiile sa fie mai costisitoare si sa dureze mai mult timp.
„Se stie, in cazul celor de la GM si al altor producatori auto, exista zeci de ani in spatele unor retele nationale largi de aprovizionare cu piese de schimb”, a mai declarat directorul general al Hertz, Stephen Scherr. „Exista o piata secundara a pieselor desigur, in cazul Tesla, dar care este mult mai putin matura, evident”, a spus acesta.
„Pe langa faptul ca reparatiile sunt mult mai costisitoare, atunci cand sunt avariate in urma unui accident, a mai spus Scherr, vehiculele electrice sunt, de asemenea, si implicate in mai multe accidente.”
„Din nou, Tesla, care reprezinta 80% din flota de inchiriere de EV-uri a Hertz, este, in mare parte, problema in acest domeniu”, a mai declarat el.
„Activitatea noastra cu Tesla este de a ne uita la performanta masinii, astfel incat sa reducem riscul de incidenta a daunelor”, a spus el, „si avem un angajament foarte direct cu ei in ceea ce priveste achizitia de piese si manopera si altele asemenea,” a mai spus CEO-ul Hertz.
Hertz isi vinde vehiculele folosite in licitatii, precum si direct clientilor pe site-urile proprii.