Presedintele Klaus Iohannis, presedintele Senatului, Nicolae Ciuca, premierul Marcel Ciolacu si ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, participa joi la inaugurarea podului supendat de la Braila. „Avem o noua dovada, cat se poate de puternica, a faptului ca si in Romania, daca exista vointa si seriozitate, se pot duce la capat proiecte majore de infrastructura”, a declarat Iohannis.
„Imi face o deosebita placere sa particip la inaugurarea podului suspendat peste Dunare, care leaga, incepand de astazi, judetele Braila si Tulcea. Aceasta este cea mai ampla constructie ridicata in Romania in ultimele trei decenii si este al treilea pod ca marime din Europa.
Ii felicit pe toti cei implicati in acest proiect de investitii pentru eforturile depuse si pentru rezultatul obtinut. Avem o noua dovada, cat se poate de puternica, a faptului ca si in Romania, daca exista vointa si seriozitate, se pot duce la capat proiecte majore de infrastructura.
Multumiri speciale trebuie aduse si partenerilor japonezi si italieni pentru implicarea si profesionalismul de care au dat dovada. In urma cu doi ani, cand s-a aniversat centenarul relatiilor bilaterale dintre Japonia si Romania, proiectul acestui pod a fost prezentat ca exemplu concludent al colaborarii dintre Japonia si Uniunea Europeana.
Constructia aceasta este, cu certitudine, una dintre cele mai ambitioase initiative de modernizare a infrastructurii de transport din Romania, realizata cu fonduri europene, cu expertiza internationala de referinta si cu tehnologie de ultima generatie.
Indiferent de pozitionarile politice, de dezbaterile si obiectivele pe care partidele si le propun pentru anul electoral care urmeaza, interesele Romaniei in materie de reforme si dezvoltare economica trebuie sa primeze.
Tara noastra are acces la un volum semnificativ de fonduri europene, iar o proportie semnificativa din aceste sume este alocata dezvoltarii infrastructurii de transport. Ne dorim cu totii o Romanie mai conectata, cu drumuri mai multe, mai bune si mai sigure.
Infrastructura de transport are un potential imens de stimulare a dezvoltarii economice si de crestere a calitatii vietii, indeosebi pentru comunitatile locale. Conectarea la coridoarele majore de transport, fluidizarea traficului intern si facilitarea traficului de tranzit international au avut dintotdeauna un puternic efect de antrenare asupra economiilor si comunitatilor locale.
Atragerea de investitii competitive, adaptate specificului de dezvoltare local, crearea de locuri de munca mai multe si mai bine platite sunt doar cateva avantaje de care, in situatia de fata, judetele Tulcea si Braila se vor bucura in perioada urmatoare, prin finalizarea acestui proiect.
Felicit autoritatile locale pentru intelegerea corecta a mizelor unei mai bune conectari a regiunii la reteaua nationala de transport rutier si va incurajez sa pastrati directia buna pe care ati ales-o pentru atragerea de investitii si noi proiecte de succes, care sa conecteze comunitati si sa sprijine afaceri.
Integrarea efectiva a Romaniei in Spatiul Unic de Transport European implica mobilizarea tuturor resurselor disponibile, dar si promptitudine si responsabilitate in executia proiectelor de infrastructura.
Implementarea Planului National de Redresare si Rezilienta, in paralel cu finalizarea pregatirii cadrului financiar multianual, reprezinta un examen de maturitate politica si economica pe care Romania nu are voie sa il rateze.
Fondurile europene constituie sursa principala de finantare a modernizarii si dezvoltarii infrastructurii noastre de transport. Faptul ca finantarile destinate infrastructurii mari au cel mai mare grad de absorbtie arata ca s-a inteles pe deplin importanta acestor proiecte.
Este laudabil obiectivul unei absorbtii integrale a acestor fonduri, insa ar fi utila acordarea unei mai mari atentii si finantarilor complementare. Atragerea de capital privat sau valorificarea unor oportunitati oferite de instrumente precum Fondul de Investitii al celor 3 Mari pot completa cu succes resursele deja existente si pot accelera ritmul modernizarii.
Infrastructura de transport trebuie sa ramana prioritatea zero a oricarui Guvern, dar si a autoritatilor locale, pentru ca numai asa putem beneficia de investitii mai mari, mai performante si putem reduce din decalajele regionale mari existente azi in Romania.
Mai mult, imi doresc ca in urmatorii ani statisticile privind numarul de accidente rutiere sa se schimbe semnificativ in bine.
Nu este un secret pentru nimeni ca suntem, de ani buni, in fruntea clasamentelor europene la aceste statistici negre. Iar alaturi de educatia rutiera si comportamentul in trafic, o contributie semnificativa la imbunatatirea actualei situatii o are si calitatea infrastructurii rutiere.
Podul care intra astazi in circulatie reprezinta un prim pas, deosebit de important, in atingerea unor obiective privind conectivitatea, fluidizarea traficului de tranzit si siguranta rutiera. Acest proiect reprezinta, totodata, masura unei bune cooperari, deopotriva nationale si internationale.
Inca o data, felicitari pentru realizarea constructiei si succes in finalizarea intregului proiect, cu toate rutele de acces aferente!”, a declarat Iohannis.
Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scriosteanu a precizat, miercuri, ca „nu se plateste taxa de trecere a podului in primii 5 ani”.
Lungimea totala a podului este de 1.974,3 metri; inaltimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioara a fundatiei, iar podul are 3 deschideri.
Lungimea totala a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni: drumul principal Braila – Jijila, cu o lungime 19,095 km, si drumul de legatura cu DN22 Smardan – Macin, in lungime de 4,328 km.
Potrivit secretarului de stat de la Transporturi, podul suspendat peste Dunare este proiectat sa aiba o durata de viata de 120 ani si are un centru de monitorizare si control care va inregistra permanent starea obiectivului, prin cei 50 de senzori instalati pe pod in punctele esentiale.
Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor a mai spus ca, desi podul este prevazut cu trotuare, nu va fi deschis circulatiei pietonale publice, trotuarele urmand sa fie folosite strict pentru mentenanta.
In prima etapa, traficul rutier va fi deschis pe relatia partiala, cu descarcare in judetul Tulcea pe drumul pana la Macin (etapa I), urmand ulterior ca varianta pana la Jijila (etapa II) sa fie finalizata cat mai repede.
Intrat in mod neasteptat in Parlament, in urma cu patru ani, cand institutele de sondare…
Premierul PSD Marcel Ciolacu a facut vineri o noua serie de declaratii aiuritoare in legatura…
Unul dintre aeroporturile Ucrainei, cel din Lvov sau Borispil, de langa Kiev, isi va relua…
China a anuntat un program de salvare a datoriilor in valoare de 1,4 trilioane de…
Viktor Orban si Volodimir Zelenski au adus joi la Budapesta confruntarea lor de lunga durata,…
Intr-un articol scris joi pe blogul sau, ideologul regimului de la Kremlin, Alexandr Dughin, isi…