externe

Inchiderea fabricilor Volkswagen pune in pericol intreaga industrie auto din UE: „Traim intr-o lume geopolitica complexa”

Planurile Volkswagen de a inchide fabricile din Germania pentru prima data in istorie anunta schimbari majore pentru intreaga industrie auto din Uniunea Europeana, relateaza Bloomberg.

Potrivit expertilor din industrie, in UE exista peste 30 de fabrici de masini neprofitabile, nu numai companii Volkswagen, ci si fabrici ale altor companii, inclusiv Stellantis si Renault.

„Daca pana si Volkswagen se gandeste la inchiderea fabricilor din Germania, avand in vedere cat de dificil va fi acest proces, inseamna ca situatia este extrem de ingrijoratoare”, a declarat analistul AIR Capital Pierre-Olivier Essig.

Vanzarile de masini in UE sunt inca la doar patru cincimi din nivelurile de dinainte de pandemie. Incercarile industriei auto europene de a concura cu China si Tesla pe piata auto esueaza. Au fost facute investitii mari pentru trecerea la productia de masini electrice.

De exemplu, compania Stellantis (formata prin fuziunea dintre compania italiana Fiat si cea franceza Peugeot Citroen) a anuntat scaderi ale profitului net de doua ori in prima jumatate a anului. Acest lucru s-a intamplat din cauza scaderii cotei de piata si a cererii slabe pentru modele precum Fiat 500 electric. Cererea pentru aceasta masina in Italia a scazut cu mai bine de o treime intre ianuarie si iunie.

Riscul de a fi inchise intreprinderile vechi din Europa de Vest, unde salariile si costurile sunt in mod traditional mai mari, este deosebit de mare. Inchiderea fabricilor va avea consecinte grave: mii de oameni isi vor pierde locurile de munca, atat in ​​fabricile in sine, cat si in economia locala construita in jurul lor, de la furnizori de piese si logisticieni pana la firme de curatenie si brutarii.

Inchiderea fiecarei astfel de fabrici va fi insotita de negocieri cu autoritatile locale si sindicatele. Producatorii de automobile vor trebui sa ofere bani pentru a atenua efectele pierderii locurilor de munca. Astfel, inchiderea fabricii Volkswagen de la Bruxelles va costa compania aproximativ 1 miliard de dolari.

„Volkswagen este constienta de cat de grava este situatia. Traim intr-o lume geopolitica complexa, iar Europa nu a castigat aceasta batalie”, a declarat analistul Citigroup Harald Hendricks.

Potrivit Bloomberg, reducerea productiei la Volkswagen este o alta lovitura pentru cea mai mare economie a Europei, Germania, care se lupta cu stagnarea economica si se confrunta cu probleme legate de migratie si costuri mai mari ale energie.

Urmareste-ne si pe:
Victor Mihalache

Share
Published by
Victor Mihalache

Recent Posts

Numar record al japonezilor cu varsta de peste 100 de ani. 90% dintre acestia sunt femei

Numarul persoanelor in varsta de 100 de ani sau mai in varsta din Japonia a…

O oră ago

Panica si in Turcia dupa exploziile din Liban: „Armata isi revizuieste toate dispozitivele de comunicatii”

Turcia isi revizuieste masurile de securizare a dispozitivelor de comunicatii utilizate de fortele sale armate…

O oră ago

Europa a decis sa se descurce fara gazul rusesc in aceasta iarna. Depozitele europene sunt pline in proportie de peste 90%

Dupa ce au renuntat la importurile din Rusia, tarile europene primesc gaze din Norvegia si…

4 ore ago

Fostul crainic de la Dinamo, retinut pentru agresarea sexuala a unui adolescent intr-un bazin de inot

Un barbat de 58 de ani a fost retinut de procurorii Parchetului de pe langa…

2 ore ago