Iohannis a tras-o de urechi pe Dancila in CSAT: „Am atentionat-o ca este in vigoare o lege pe care Guvernul continua s-o incalce”

politica

Presedintele Klaus Iohannis a anuntat, marti, dupa sedinta CSAT, ca a aprobat ca proiectul autostrazii Ploiesti – Brasov sa fie declarat obiectiv strategic de interes national. Totodata, el a subliniat ca i-a atras atentia premierului Viorica Dancila privind obligativitatea construirii Autostrazii Moldovei, spunand ca a propus ca si acest obiectiv de infrastructura sa fie declarat strategic, de interes national.

„In cadrul sedintei de astazi, am aprobat ca proiectul autostrazii Ploiesti – Brasov sa fie declarat obiectiv strategic de interes national”, a anuntat presedintele Iohannis.

El a spus ca i-a atras atentia premierului in ceea ce priveste autostrada Moldovei.

„In acest context, am atentionat-o pe doamna prim-ministru ca inca de la finalul anului trecut este in vigoare o lege pe care Guvernul continua s-o incalce si care prevede obligativitatea construirii Autostrazii Moldovei. Avem o noua dovada a incapacitatii acestei guvernari de a dezvolta Romania. Este deplina responsabilitate a guvernului de a gasi acele solutii care se impun pentur a putea realiza aceste proiecte prioritare pentru milioane de romani, inclusiv posibilitatea declararii si acestui obiectiv de infrastructura ca unul strategic, de interes national, lucru pe care l-am propus foarte concret in sedinta CSAT de aszazi”, a afirmat Iohannis, citat de news.ro.

Premierul Viorica Dancila a anuntat, duminica, la Ploiesti, ca Guvernul renunta la ideea realizarii autostrazii Comarnic – Brasov in parteneriat public-privat cu consortiul turco-chinez care s-a aratat interesat de proiect, Dancila spunand ca vrea declararea in CSAT a acestei autostrazi ca fiind de importanta nationala si realizarea acesteia din fonduri guvernamentale.

„Dupa cum stiti, autostrada Comarnic – Brasov este in parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societati chinezo-turce. Eu am hotarat, impreuna cu colegii mei, sa scoatem din parteneriat public-privat, iar in prima sedinta de CSAT aceasta autostrada sa devina de importanta nationala sau de infrastructura critica, astfel incat sa putem sa demaram cat mai repede lucrarile pentru aceasta autostrada”, a spus Viorica Dancila, duminica, intr-o conferinta de presa la Ploiesti.

Premierul Romaniei a precizat ca „birocratia este destul de mare”, iar in tara „s-a format aceasta institutie a contestatiilor”, solutia fiind ca aceasta autostrada sa devina de importanta nationala si sa fie construita din fonduri guvernamentale.

Dancila nu a avansat o data privind etapele realizarii viitorului drum de mare viteza.

In 30 decembrie 2018, premierul Viorica Dancila declara, referindu-se la termenul de finalizare a autostrazii Ploiesti – Comarnic – Brasov, ca acesta ar putea fi 2024, dar ca spera sa fie mai repede.

„As putea sa dau un termen. Nu as vrea nici sa fiu foarte optimista, eu vreau sa fiu realista. Daca in ianuarie desemnam castigatorul, patru ani este alocat pentru constructia autostrazii, deci sa spun nu patru ani, sa spunem in 2024, dau cinci ani, dar sper sa fie mai repede”, afirma sefa Executivului, referindu-se la autostrada Ploiesti – Comarnic – Brasov.

Dancila argumenta ca stie ca parteneriatul public-privat a fost criticat, ca s-a spus ca arata incapacitatea Guvernului de a atrage fonduri europene si ca pentru autostrada Ploiesti – Comarnic – Brasov sunt cinci firme mari care si-au aratat interesul, castigatorul urmand sa fie desemnat in cursul lunii ianuarie.

„Eu cred in aceasta lege a parteneriatului public-privat, este o lege care pentru prima data introduce garantia de la stat, ceea ce da mai multa incredere celor care vor sa se implice in acest parteneriat public-privat. In alta ordine de idei, sunt firme mari, sunt firme care si-au aratat interesul si eu cred ca de data aceasta, pornind de la aceasta lege care este o lege buna, pornind de la oportunitatile pe care le avem, pornind de la increderea in Guvernul Romaniei, pentru ca trebuie sa existe si incredere in guvern, eu cred ca vom face acest lucru si viitorul ne va dovedi cele spuse de mine”, afirma premierul.

In aprilie, Dancila anunta, intr-o sedinta de Guvern, ca au fost facute progrese in privinta proiectului autostrazii Ploiesti – Comarnic – Brasov.
”Desi guvernele anterioare au tot promis ca vor realiza aceasta autostrada si au facut si refacut studiile de fezabilitate, noi, in numai cateva luni, am ajuns in faza finala a achizitiei publice. Recent, conform termenului-limita stabilit, o asociere de firme, cu vasta experienta in domeniul infrastructurii, a depus oferta detaliata pentru construirea si operarea in parteneriat public-privat a autostrazii Ploiesti – Comarnic – Brasov”, spunea premierul.

Ulterior, Profit.ro scria ca Guvernul urma sa inceapa negocierile cu asocierea formata din companiile China Communications Construction Company (CCCC) din China, care a construit cel mai lung pod din lume, si Makyol Insaat Sanayi Turizm din Turcia, pentru constructia si operarea in regim de parteneriat public-privat a autostrazii Ploiesti – Brasov, proiect estimat la 1,36 miliarde de euro.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: