externe

Irakul a lansat un proiect rutier si feroviar in valoare de 17 miliarde de dolari pentru a lega Asia si Europa

Irakul a lansat, sambata, un proiect in valoare de 17 miliarde de dolari pentru a lega un port major de marfuri de pe coasta sa de sud, pe calea ferata si rutiera, de Turcia, intr-o miscare menita sa impulsioneze economia tarii dupa decenii de razboi si criza, transmite Reuters.

Drumul de dezvoltare isi propune sa lege portul Grand Faw din sudul bogat in petrol al Irakului de Turcia, transformand tara intr-un nod de tranzit prin scurtarea timpului de calatorie intre Asia si Europa, in incercarea de a rivaliza cu Canalul Suez.

„Drumul de dezvoltare nu este doar un drum pentru circulatia marfurilor si pasagerilor. Acest drum deschide usa dezvoltarii unor zone vaste din Irak”, a declarat Farhan al-Fartousi, directorul general al Companiei nationale de administrare a porturilor din Irak, pentru Reuters.

Guvernul irakian prevede trenuri de mare viteza care vor transporta marfuri si pasageri cu pana la 300 de kilometri pe ora, legaturi cu centrele locale ale industriei si o componenta energetica care ar putea include conducte de petrol si gaze.

Ar marca o indepartare semnificativa de la reteaua de transport invechita a tarii.

Serviciul feroviar din Irak opereaza in prezent cateva linii, inclusiv transport lent de petrol si un singur tren de pasageri peste noapte, care se deplaseaza de la Bagdad la Basra, care parcurge distanta de 500 de kilometri in 10 pana la 12 ore.

Transportul de pasageri intre Irak si Europa reia planurile marete de la inceputul secolului al XX-lea de a crea un expres de la Bagdad la Berlin.

„Vom reactiva aceasta linie si o vom lega de alte tari”, a spus Fartousi, mentionand planuri pentru a transporta turisti si pelerini catre locurile sfinte siite din Irak si Mecca din Arabia Saudita pentru pelerinajul Haj.

Proiectul a fost anuntat de premierul Mohamed Shia al-Sudani in cadrul unei conferinte cu reprezentantii ministerelor transporturilor din Iran, Iordania, Kuwait, Oman, Qatar, Arabia Saudita, Siria, Turcia si Emiratele Arabe Unite.

Promisiunile de dezvoltare sunt de lunga durata in Irak, dar infrastructura ramane rudimentara, chiar daca guvernul face eforturi pentru a reconstrui drumuri si poduri.

Dar oficialii spun ca Drumul de dezvoltare se bazeaza pe ceva nou: o perioada de relativa stabilitate de la sfarsitul anului trecut, care spera ca poate fi mentinuta.

Daca lucrarile vor incepe la inceputul anului viitor, proiectul ar urma sa fie finalizat in 2029, a spus Fartousi. „Chiar daca Irakul a lipsit timp de un an sau doi sau un deceniu sau doi, trebuie sa se intoarca la un moment dat. Speram ca aceste zile sunt inceputul revenirii Irakului”, a spus el.

Urmareste-ne si pe:
Camelia Stanciu

Share
Published by
Camelia Stanciu

Recent Posts

Zelenski spune ca vrea ca razboiul sa se incheie in 2025, prin „mijloace diplomatice”

Presedintele ucrainean Volodimir Zelenski a declarat, sambata, ca Kievul ar dori sa puna capat razboiului…

3 ore ago

La 1.000 de zile de razboi, liderii G7 accentueaza sanctiunile la adresa Moscovei: „Rusia ramane singurul obstacol in calea pacii”

Liderii marilor democratii ale Grupului celor Sapte (G7) au reiterat sambata, printr-un comunicat, angajamentul de…

4 ore ago

Infractiuni contra minorilor: O retea internationala desfiintata in Franta, peste 10.000 de suspecti identificati

Peste 10.000 de persoane au fost identificate in cadrul unei anchete privind o vasta retea…

3 ore ago

Cum a devenit traficul de droguri o „cauza nationala” in Franta

Franta se confrunta cu o crestere alarmanta a violentei legate de droguri, de la crime…

3 ore ago

Un avion al companiei americane Southwest, lovit de un glont cand se pregatea sa decoleze pe aeroportul din Dallas, Texas

Un avion Boeing 737-800 Max al Southwest Airlines, cu pasageri la bord, a fost lovit…

4 ore ago