life

Japan Airlines vrea sa va ajute sa calatoriti fara bagaje si fara grija hainelor

Daca nu stiti ce haine sa va luati pentru o vacanta in Japonia, Japan Airlines, a gasit raspunsul: nimic, potrivit CNN.

Transportatorul japonez testeaza, timp de un an, un serviciu care le permite calatorilor sa rezerve un set de haine, care acopera diferite stiluri vestimentare si diferite sezoane, si sa le primeasca la hotel la sosire. La sfarsitul sederii hainele sunt returnate, pentru a fi spalate si reintroduse in sistem.

Denumit Any Wear, Anywhere, serviciul este valabil pana la sfarsitul lunii august 2024 si Japan Airlines spune ca ar putea reduce emisiile de carbon prin reducerea greutatii transportate de avioanele sale.

Any Wear, Anywhere estimeaza ca aproximativ 10 kilograme economisite in bagaje echivaleaza cu aproximativ 7,5 kilograme economisite in emisii – echivalentul cu functionarea unui uscator de par 10 minute pe zi timp de 78 de zile.

„Imi place sa calatoresc si am fost in multe tari, dar intotdeauna am urat sa car bagajele dupa mine sau sa spal rufele in strainatate”, spune Miho Moriya, care a venit cu ideea si administreaza Any Wear, Anywhere pentru Sumitomo, firma japonez care se ocupa de rezervari, livrari si spalarea hainelor.

„Cand calatoresc, cele mai importante trei lucruri pentru mine sunt cazarea, mancarea si imbracamintea”, adauga ea. „Cand calatorim in strainatate, exista hoteluri si restaurante care asigura cazare si mancare la fata locului, dar nu si imbracaminte. De ce trebuie sa ne aducem hainele de acasa?”

Moriya a propus acest proiect in cadrul companiei, si odata ce a fost aprobat, dupa o intarziere din cauza pandemiei, a fost nevoie de „multe incercari” pentru a gasi o companie aeriana care sa fie dispusa sa-l sustina.

Utilizatorii serviciului se conecteaza pe site si aleg dintre cateva optiuni – imbracaminte pentru femei sau barbati; sezonul; elegante sau de zi cu zi; numarul de bluze si de pantaloni; datele pentru ridicare si returnare. Selectiile lor ii vor astepta la hotel, pentru preturi care variaza intre 34 USD si 48 USD pentru intreaga perioada de inchiriere.

Toate articolele de imbracaminte sunt fie second hand, fie provenite din stocul excesiv al companiei, desi utilizatorii nu pot vedea aceste informatii. Serviciul functioneaza de la inceputul lunii iulie, iar Moriya spune ca raspunsul a fost coplesitor pozitiv. „Avem solicitari din toata lumea si din peste 115 tari in total, desi nu facem niciun fel de promovare”, spune ea, adaugand ca Statele Unite si Australia sunt tarile cu cel mai mare numar de utilizatori.

Adevaratul impact al testului va fi dezvaluit abia la sfarsit, odata ce Japan Airlines va calcula reducerea exacta a emisiilor. „Trebuie sa vedem rezultatele finale inainte de a putea spune daca acest serviciu este ecologic sau nu”, spune Moriya, adaugand ca aceste calcule vor lua in considerare si emisiile produse de livrarile de haine si de spalare.

Reducerea greutatii este o modalitate dovedita de a economisi combustibil si de a reduce emisiile si a fost luata in considerare de producatorii de avioane si companiile aeriene de mult timp, de exemplu prin proiectarea de scaune mai usoare pentru pasageri sau prin inlocuirea manualelor grele de hartie cu tablete. Chiar si schimbarile mici pot avea un impact mare: atunci cand Qantas si-a reproiectat vesela pentru clasa intai si pentru clasa business pentru a fi cu doar 11% mai usoara, compania spune ca a inceput sa economiseasca 535 de tone metrice de combustibil pe an.

Cu toate acestea, Japan Airlines ar trebuie sa poata observa o reducere semnificativa statistic a greutatii bagajelor, spune Gary Crichlow, analist in aviatie la firma de consultanta AviationValues. „Daca reusesc sa stabileasca daca pasagerii calatoresc intr-adevar cu mai putine bagaje”, adauga el, „in continuare trebuie sa stabileasca daca exista o legatura cauzala cu initiativa”.

Odata ce acest lucru este dovedit, provocarea ar fi sa se asigure ca greutatea mai mica se traduce de fapt intr-un consum redus de combustibil. „Ceea ce conteaza din punct de vedere al emisiilor este cat de mult combustibil este ars ridicand greutatea totala deasupra aeronavei in aer si mentinand-o acolo pana cand aterizeaza in Japonia”, spune el.

Nina Gbor, experta in moda sustenabila, considera ca proiectul este un pas pozitiv. „Adesea, oamenii cumpara haine noi doar pentru vacanta si calatorii de afaceri, asa ca acest serviciu va reduce aceste deseuri inutile de imbracaminte si resursele virgine folosite la fabricarea de haine noi. De asemenea, foloseste stocul in exces si articolele de imbracaminte second-hand care, de obicei, ar fi ajuns la groapa de gunoi sau ar fi fost incinerate.

Prelungirea duratei de viata a hainelor cu doar noua luni suplimentare de utilizare activa reduce amprentele de carbon, apa si deseuri cu aproximativ 20-30% fiecare”, a adaugat Gbor.

Moriya impartaseste aceasta ambitie si spera sa extinda parteneriatul cu Japan Airlines la alti membri ai Aliantei OneWorld, care include American Airlines, British Airways si Quantas – si apoi la alte aliante. „Scopul nostru final este sa extindem serviciul in intreaga lume”, spune ea.

Urmareste-ne si pe:
Camelia Stanciu

Share
Published by
Camelia Stanciu

Recent Posts

Surse: DIICOT a deschis un dosar penal in care este vizata si Greenpeace. Sesizare depusa de ministrul Burduja

Surse judiciare anunta ca DIICOT a deschis dosar penal pentru "impiedicarea dezvoltarii unor proiecte pe…

O oră ago

BREAKING DIICOT a deschis dosar penal in cazul afacerii Nordis: „Grup infractional organizat”. PSD se delimiteaza de Laura Vicol

DIICOT a deschis dosar penal in cazul "schemei Nordis", au declarat surse judiciare pentru aktual24.ro.…

2 ore ago

Viktor Orban, umilit la Strasbourg de un activist care i-a aruncat in fata un teanc de bancnote: „Te-ai vandut lui Putin!” – VIDEO

Un activist si consilier municipal al unui partid maghiar de opozitie a intrerupt marti o…

3 ore ago

ISU. Interventie in urma surparii pavajului pe Soseaua Orhideelor din Bucuresti

Astazi, pe Soseaua Orhideelor din Bucuresti, a avut loc un incident in care au fost…

5 ore ago