captura youtube
Hydrogene de France (HDF Energy) a inaugurat joia aceasta uzina la Blanquefort (Gironde), in zona metropolei Bordeaux, fiind prima fabrica din lume de pile de combustie de mare putere, a carei productie in masa va incepe in 2026. Fabrica, situata pe terenul unei foste fabrici Ford, se intinde pe o suprafata de 7.000 m² – pot fi construiti inca 5.000 – si include noua linii de asamblare. Constructia a durat 14 luni si a costat 20 de milioane de euro, relateaza Le Figaro.
Capacitatea actuala de productie este de 100 de megawati (MW) de baterii pe an si trebuie sa ajunga la 1 GW/an incepand din 2030, spun reprezentantii companiei fondata in 2012. Dupa ce isi va finaliza procesul industrial, compania va demara faza de pre-serie si platforma de testare a bateriilor in 2025, inainte de a incepe productia de masa a pilelor de combustie de calibru mare in 2026 (de la 1,5 la 10 MW).
Aceste baterii vor fi utilizate pentru a produce electricitate in vederea decarbonizarii sectorului mobilitatii grele: locomotive de marfa pe baza de hidrogen – o piata globala estimata la 100 de miliarde USD – si nave, prea mari pentru a utiliza baterii electrice. Proiectele au fost deja initiate de companie cu Captrain, o filiala a SNCF, si ABB Marine international. Conectate cu surse de electricitate eoliene sau solare, acestea vor alimenta, de asemenea, retelele de electricitate pentru a inlocui vechile centrale electrice pe carbune sau pe combustibil.
HDF Energy are „aproximativ cincisprezece proiecte in intreaga lume”, reprezentand „peste cinci miliarde de euro de investitii”, cu contracte in Guyana, Africa de Sud, Indonezia, Mexic, Filipine si Cambodgia, a indicat fondatorul si directorul sau general, Damien Havard. De la 100 de locuri de munca directe la Blanquefort, intentioneaza sa ajunga la 500 de locuri de munca incepand din 2030.
HDF Energy a fost selectata de Comisia Europeana in cadrul unui program de finantare dedicat hidrogenului, printre alte sectoare emergente care promoveaza renuntarea la combustibilii fosili pentru a lupta impotriva schimbarilor climatice. Acest lucru se va traduce, pentru cele 11 companii beneficiare (printre care Airbus si BMW), in 1,4 miliarde de euro, finantare publica oferita de sapte tari membre ale UE – care ar trebui sa deblocheze investitii private suplimentare de 3,3 miliarde de euro, potrivit sectorului.
Surse politice au declarat pentru aktual24.ro ca liderii PSD si PNL au ajuns la un…
Individul retinut miercuri de DNA este un afacerist cunoscut, care a aparut si in presa.…
Pe tavanul unei pesteri de calcar de pe insula indoneziana Sulawesi, oamenii de stiinta au…
O nava de salvare finantata de artistul neconventional Banksy a fost confiscata de autoritatile italiene…
Liderul laburist Keir Starmer a insistat ca Marea Britanie nu se va alatura nici UE,…
O noua expozitie care analizeaza evolutia papusilor Barbie se deschide la Londra in aceasta saptamana,…