Soferii din Los Angeles pierd in jur de 95 de ore pe an in ambuteiajele din trafic – acesta este rezultatul unui studiu, relateaza Tagesschau.
Guvernatorul statului american a facut apel la companiile de tehnologie pentru a rezolva problema traficului. Companiile ar trebui „sa afle unde sunt tiparele, unde se formeaza ambuteiajele si apoi sa faca sugestii despre cum sa rezolve problemele”, a declarat Amy Tong, secretar de stat pentru transporturi in California.
California colaboreaza cu cinci companii pentru a face acest lucru. Acestea au la dispozitie sase luni pentru a dezvolta asa-numitele instrumente de inteligenta artificiala generativa. Printre acestea se numara companii care sunt sustinute cu tehnologie de la OpenAI, Google si Amazon.
Gigantul tehnologic Google dezvolta de ceva timp solutii de inteligenta artificiala pentru traficul rutier. Proiectul de cercetare „Greenlight” este testat in 14 orase pentru a reduce numarul de opriri la culoarea rosie a semaforului, fiind testat, printre altele, in Seattle si Hamburg, dupa cum explica Birgit Ahlers, in calitate de manager de strategie in cadrul companiei IT.
Ea este responsabila, printre altele, de Google Maps: „Google foloseste tendintele agregate de conducere din Google Maps, analizeaza mii de intersectii si apoi foloseste inteligenta artificiala pentru a modula modelele de trafic”, spune ea. Aceste tipare au ca rezultat recomandari pentru optimizarea sistemelor de semaforizare din orasul respectiv.
Mai multe „valuri verzi” inseamna mai putin CO2, deoarece sunt reduse miscarile stop-and-go daunatoare mediului. Acest lucru este important, deoarece orasele sunt principala cauza a emisiilor. Prin urmare, mai putine ambuteiaje sunt, de asemenea, bune pentru clima. Primele rezultate sunt incurajatoare: „Am reusit sa eliminam 30 la suta din opriri si sa economisim 10 la suta din emisii”, spune Ahlers.
In orasul Los Angeles, care are o populatie de un milion de locuitori, transportul in comun este in continuare alegerea cea mai proasta. Cei mai multi oameni isi folosesc masinile – nu in ultimul rand pentru ca raman blocati in ambuteiaje in autobuze si trenuri.
O solutie care foloseste inteligenta artificiala este emiterea de amenzi – in special pentru soferii care blocheaza benzile de autobuz si provoaca timpi de asteptare suplimentari.
In acest scop, in autobuze au fost instalate camere controlate de inteligenta artificiala, spune Dave Sotero de la LA Metro: „Ii spunem inteligentei artificiale ca, daca un vehicul este parcat intr-un anumit loc, numarul de inmatriculare poate fi scanat.”
„Prima data se da un avertisment, a doua oara o amenda consistenta de 250 de dolari”, a continuat el.
Este nevoie urgenta de solutii. Jocurile Olimpice vor avea loc la Los Angeles in 2028 – si pana atunci exista riscul unui colaps al traficului.
Marea surpriza a alegerilor europarlamentare de asta-vara, independentul Nicu Stefanuta, priveste cu „un pic“ de…
Un incendiu de vegetatie uscata si stuf a izbucnit duminica dupa-amiaza in Delta Neajlovului, pe…
Un grav accident rutier grav a avut loc duminica pe DN15, in dreptul localitatii Gornesti,…
Viktor Orban pare sigur ca Europa va trebui sa-si regandeasca sprijinul pentru Ucraina, daca Donald…
Dmitri Medvedev, vicepresedinte al Consiliului de Securitate, fost presedinte al Federatiei Ruse, cunoscut pentru declaratiile…
Un program de reducere a costurilor la Volkswagen este inevitabil, pentru a remedia "decenii de…