Producatorii chinezi de smartphone-uri din India isi desfasoara activitatea intr-un mediu de afaceri din ce in ce mai dificil, punctat de problemele juridice cu care s-a confruntat liderul de piata Xiaomi in cea mai mare parte a acestui an.
In aprilie, Enforcement Directorate, agentia federala indiana de combatere a criminalitatii financiare, a confiscat 676 de milioane de dolari (690 de milioane de euro) din conturile bancare din India ale Xiaomi, afirmand ca societatea a efectuat plati ilegale in strainatate „sub forma unor plati de redevente”.
La inceputul acestei luni, o instanta indiana a refuzat sa anuleze inghetarea, chiar daca compania chineza a declarat ca sechestrarea activelor a „oprit efectiv” operatiunile sale in aceasta tara.
Xiaomi, care a negat orice abatere, nu este singura care se confrunta cu noi reglementari. Alte firme precum Vivo, Oppo si Huawei se afla, de asemenea, sub presiune, scrie Deutsche Welle.
In iulie, autoritatile indiene au acuzat Oppo ca a nu a platit taxe vamale in valoare de 551 de milioane de dolari, in timp ce anchetatorii au perchezitionat zeci de birouri ale Vivo sub suspiciunea de spalare de bani.
„Cazul Xiaomi face parte din acest control masiv al guvernului indian”, a declarat Atul Pandey, partener la Khaitan & Co, un avocat specializat in investitii transfrontaliere si probleme de reglementare.
In urma unei confruntari mortale cu China la granita din Himalaya in 2020, New Delhi a invocat preocupari legate de securitate in interzicerea a peste 300 de aplicatii chinezesti si a inasprit, de asemenea, regulile pentru companiile chineze care investesc in India.
„Guvernul indian a interzis accesul la o serie de aplicatii chinezesti (inclusiv WeChat si TikTok) care ar fi fost implicate in transferul de date personale in afara Indiei”, a declarat Pandey pentru DW.
„Ulterior, guvernul a analizat indeaproape platile de redevente si licente catre actionarii din strainatate”, a adaugat el.
Cu toate acestea, companiile chineze au continuat sa domine piata indiana de smartphone-uri, care este a doua ca marime din lume, dupa cea chineza.
Piata de smartphone-uri din tara sud-asiatica a crescut cu 27% in 2021, potrivit firmei de cercetare in domeniul tehnologiei Counterpoint, cu vanzari anuale care au depasit 169 de milioane de unitati.
Veniturile au urcat cu 27%, ajungand la 38 de miliarde de dolari. Aproximativ 17% din livrarile globale de smartphone-uri chinezesti au mers catre India in 2021.
Marcile chinezesti au reprezentat patru dintre primele cinci marci de smartphone-uri, detinand pana la 76% din piata, conduse de Xiaomi cu 24%, urmata de Vivo si Realme, fiecare in jur de 15%, iar Oppo avand aproximativ 10%.
Samsung este singura marca non-chineza clasata intre primele cinci, cu o cota de piata de 18%.
Represiunea la adresa Xiaomi s-a datorat atat tensiunilor politice sporite, cat si cresterii protectionismului in India, a declarat Dan Wang, economist-sef la Hang Seng Bank.
„Producatorii chinezi sunt competitivi in ceea ce priveste pretul si calitatea, inlaturand cota de piata a marcilor locale din India”, a declarat pentru DW.
Anurag Viswanath, membru adjunct al Institutului de Studii Chinezesti din Delhi, a declarat ca India pur si simplu imprumuta tehnicile Chinei.
„Este exact ceea ce face China de ani de zile, adica sa foloseasca protectionismul comercial pentru a bloca giganti occidentali din domeniul tehnologiei, precum Facebook si Twitter, pentru a-si hrani jucatorii interni si pentru a-si proteja ‘preocuparile de securitate nationala'”, a declarat pentru DW.
In ciuda dificultatilor, Xiaomi a negat zvonurile potrivit carora intentioneaza sa paraseasca India si sa isi mute operatiunile locale in Pakistan.
India ofera o piata masiva pentru aceste companii si, indiferent de tensiunile politice, consumatorii indieni au imbratisat smartphone-urile chinezesti si alte produse de inalta tehnologie, a declarat Pandey.
„Nu ar fi o miscare prudenta din punct de vedere comercial ca acesti producatori de smartphone-uri sa plece”.
Wang a declarat ca piata indiana este deosebit de importanta acum, deoarece vanzarile de smartphone-uri in China au incetinit din cauza consumului slab si a cresterii veniturilor reduse, declansate de restrictiile COVID. „India, cu o populatie mai tanara si o crestere mai rapida, este o piata alternativa ideala”.
Multi consumatori indieni, care se uita la raportul calitate-pret, considera atractive produsele chinezesti.
Enoch David, un inginer indian specializat in smartphone-uri, care a lucrat anterior la proiectele de productie ale Apple in China, a declarat ca produsele „Made in China” de astazi nu sunt doar „ieftine”, ci si „bune”.
„Gadgeturile chinezesti sunt construite cu cele mai noi si mai bune tehnologii, ceea ce le face produse superioare. In plus – au un raport calitate-pret incredibil”, a declarat Enoch pentru DW.
Desi producatorii indieni, precum MicroMax, au venit cu smartphone-uri accesibile in ultimii ani, acestea nu au avut succes pe piata de consum pana acum.
Producatorii indieni de telefoane au multe de invatat de la concurentii lor chinezi, a spus David. „Exista potential. S-ar putea sa le ia ceva timp pentru a ajunge din urma omologii lor chinezi, dar acest lucru se va intampla in cele din urma.”
Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Iasi a desfasurat o ampla campanie de verificare a angajatorilor…
Sylvester Stallone l-a intampinat joi seara pe Donald Trump pe scena la un eveniment organizat…
Presedintele Klaus Iohannis va efectua, de vineri pana luni, o vizita oficiala in Republica Federala…
Primarul municipiului Bistrita, Gabriel Lazany, a prezentat planuri pentru restructurarea si reorganizarea personalului din cadrul…
Secretarul general al NATO, Mark Rutte, a facut apel la membrii aliantei si la alti…
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a anuntat ca vor fi demarate controale in magazine, pentru a…