politica

Marcel Ciolacu domina categoric topul mediatizarii in spatiul online a candidatilor la presedintie, in prima saptamana de campanie

Marcel Ciolacu a dominat categoric competitia viziblitatii candidatilor prezidentiali in prima saptamana oficiala de campanie, conform datelor procesate cu ajutorul NewsVibe, platforma integrata pentru monitorizarea si analiza conversatiilor online si publicate de informat.ro.

Cu toate acestea, pe fondul intensificarii cursei electorale, al participarii la evenimente de campanie si al activarii resurselor online, urmaritorii candidatului PSD si-au amplificat scorul de mentiuni si impact online comparativ cu perioada anterioara.

Ordinea primilor 5 candidati a mentinut trendul inregistrat in luna anterioara, candidatul PSD fiind superior competitorilor atat din perspectiva numarului de mentiuni inregistrate in surse online relevante, cat si din perspectiva impactului acestora, adica al vizualizarilor estimate. Cu 3.681 de mentiuni, Ciolacu este urmat de candidatul PNL, Nicolae Ciuca (acesta obtinand 2.382 de mentiuni).

Urmatorii clasati au fost Mircea Geoana (1.378), Elena Lasconi (1.282) si George Simion (1.090). Totusi, distanta dintre prezidentiabilul PSD si competitorii sai este mult mai stransa decat inainte de inceperea campaniei oficiale, cand liderul social-democrat obtinea un volum aproape dublu de mentiuni online comparativ cu urmatorul clasat!

Top 5 prezidentiabili dupa vizibilitatea online

Marcel Ciolacu (3.681 mentiuni)

Nicolae Ciuca (2.382 mentiuni)

Mircea Geoana (1.378 mentiuni)

Elena Lasconi (1.282 mentiuni)

George Simion (1.090 mentiuni)

Graficul evolutiei comparative a volumului de mentiuni este puternic influentat de inceperea campaniei electorale si activitatile specifice, inclusiv participarea candidatilor la emisiunile electorale de la Antena 3 si atacurile, mesajele lansate cu acest prilej, si schimburile de replici indirecte intre candidati. Astfel, cele mai vizibile curbe de crestere a volumului de mentiuni se remarca in cazul lui Nicolae Ciuca pe 29 octombrie, pentru Mircea Geoana – pe 30 octombrie si pentru Marcel Ciolacu – pe 30 si 31 octombrie.

Ca estimare de public atins cumulat prin referirile la numele sau, Ciolacu si-a depasit contracandidatii aproape pe toata durata intervalului analizat, cu o singura exceptie – ziua de 29 octombrie, cand a fost intrecut de Nicolae Ciuca, in special prin mentiunile numeroase datorate comentariilor online generate de prestatia acestuia la emisiunea electorala de la Antena 3, cu accent pe angajamentul ca nu va mai guverna cu PSD.

De asemenea, pe 30 octombrie Ciolacu a fost virtual la egalitate cu Mircea Geoana, pe fondul ecourilor inregistrate post-participarea acestuia la dezbaterea electorala de la Antena 3 si mai ales a preluarilor atacului referitor la presupusele sale legaturi cu consultantul Tal Hanan.

Cele mai importante momente de amplificare a impactului liderului PSD au fost zilele de 30 si 31 octombrie, care au coincis cu reflectarea propriei sale participari la acelasi show TV.

Motorul de analiza concurentiala creat de NewsVibe evalueaza forta acestor actori politici de a penetra spatiul online raportat direct la competitorii lor. Analiza realizata cu ajutorul acestui instrument arata ca avansul de vizibilitate al candidatului PSD a continuat sa se restranga, mentinand trendul lunar masurat anterior, si scazand la 38% din totalul mentiunilor despre toti cei 5 candidati, de la 44% pe parcursul lunii septembrie. Nicolae Ciuca si-a mentinut cota de 24%, in timp ce Mircea Geoana a crescut 3 procente, pana la 14%, iar Elena Lasconi si George Simion si-au imbunatatit nivelul de vizibilitate cu 2%, respectiv 1%.

Din perspectiva impactului, contracandidatii lui Ciolacu au recuperat considerabil mai mult, semn ca mesajele si actiunile lor au fost preluate de surse cu public mai numeros intr-o masura mai mare decat anterior. Astfel impactul referirilor la Mircea Geoana a crescut cu 3%, ca si al mentiunilor despre George Simion,  in timp ce in cazul Elenei Lasconi cresterea a fost de 5 procente.

Trendul de acceleratie este un calcul de impact NewsVibe care indica ritmul crescut de mentiuni comparativ cu perioada anterioara, atragand atentia asupra unor salturi considerabile in expunerea publica. Mircea Geoana este singurul dintre cei 5 candidati care a inregistrat un astfel de salt, in jurul datei de 30 octombrie, cand au explodat comentariile si analizele de dupa participarea sa la emisiunea electorala de la Antena 3.

Urmareste-ne si pe:
Gabriel Tudor

Share
Published by
Gabriel Tudor

Recent Posts

Fulgy, fiul Clejanilor, confesiuni despre noua viata in Dubai si lupta cu dependenta de droguri: „Am plecat departe de tara pentru a ma vindeca”

Dupa o serie de scandaluri si momente controversate in Romania, Fulgy, fiul celebrilor artisti Ionita…

29 de minute ago

Opt persoane judecate in Franta pentru decapitarea in 2020 a unui profesor care a folosit o caricatura a Profetului Mahomed la o lectie despre libertatea de exprimare

Tatal unei eleve din Franta, a carui relatare despre utilizarea caricaturii profetului Mahomed la o…

4 ore ago

Ministrul Constructiilor din Serbia a anuntat ca isi da demisia dupa accidentul de la gara din Novi Sad in care si-au pierdut viata 14 persoane

Ministrul Constructiilor din Serbia, Goran Vesic, si-a anuntat luni demisia, la trei zile dupa prabusirea…

4 ore ago

Spania trimite si mai multi militari in zona inundata pe masura ce furia publicului creste

Inca 2.500 de soldati au sosit luni in estul Spaniei, greu lovit de inundatii, pentru…

4 ore ago

Aeroportul din Barcelona inundat. 70 de zboruri anulate, alte 18 deviate si cod rosu de inundatii in oras

Aeroportul El Prat din Barcelona este in prezent puternic afectat de inundatii severe provocator de…

4 ore ago