Marcel Ciolacu, se aude? Guvernul Poloniei nu va mai finanta televiziunile de propaganda, directionand fondurile acestora catre copiii bolnavi de cancer
Premierul Poloniei, Donald Tusk, a anuntat ca intentioneaza sa inceteze finantarea televiziunii de stat, perceputa ca fiind un instrument de propaganda pentru fostul regim de la Varsovia. In schimb, el a propus ca fondurile eliberate sa fie directionate catre sprijinirea copiilor bolnavi de cancer.
Aceasta decizie intruchipeaza dorinta guvernului de a redistribui resursele de stat catre obiective mai semnificative din punct de vedere social, subliniind o schimbare a prioritatilor in materie de cheltuieli bugetare.
Masura ar putea avea implicatii substantiale atat asupra peisajului mediatic al tarii, cat si asupra sanatatii publice, in special pe segmentul acordarii de ajutor copiilor bolnavi de cancer. Televiziunea de stat, care a reprezentat o parte semnificativa a scenei media din Polonia, ar putea fi nevoita sa isi reconsidere strategiile operationale sau sa se confrunte cu o posibila inchidere.
Aceasta schimbare marcanta a prioritatilor de cheltuieli ale guvernului este considerata o miscare strategica a administratiei Tusk de a canaliza resursele catre sectoare care au un impact direct asupra vietii cetatenilor polonezi. Accentul pus pe ajutorarea copiilor bolnavi de cancer, un domeniu critic al sanatatii publice, transmite un mesaj puternic cu privire la angajamentul guvernului fata de initiativele de bunastare, scrie site-ul independent BNN.
In timp ce aceasta decizie ar putea imbunatati imaginea guvernului in randul publicului, ea ar putea declansa, de asemenea, critici din partea opozantilor, care ar putea sa o perceapa ca pe o strategie de inabusire a vocii mijloacelor de informare in masa. Implicatiile politice pe termen lung ale deciziei vor fi urmarite indeaproape atat de observatorii locali, cat si de cei internationali.
Reamintim ca, in vreme ce in Polonia se iau astfel de decizii, guvernul Ciolacu tocmai a alocat o suma recod pentru finantarea partidelor in 2024: 313 milioane de lei (peste 62 milioane de euro), cu aproape 40% mai mult decat au primit in 2023 (initial le-au fost alocate 258 de milioane, dar sumele au fost suplimentate pe parcurs). O mare parte din acesti bani sunt folositi de partide pentru a-si cumpara propaganda si reclama mascata la aproape toate televiziunile si marile publicatii, in cadrul unui mecanism netransparent. Ca atare, cetatenii romani nu stiu cine pe cine plateste si mai ales daca ce primesc pe post de informatie este de fapt propaganda platita de un partid.