Marea Neagra, tot mai periculoasa. Asigurarile pentru riscul de razboi au crescut semnificativ dupa loviturile recente ale Rusiei asupra navelor straine

externe

nava

Primele de asigurare pentru riscul de razboi pentru navele care traverseaza coridorul maritim al Ucrainei din Marea Neagra au crescut cu aproximativ 33% in urma recentelor atacuri ale Rusiei asupra navelor straine, relateaza Bloomberg.

Cresterea tarifelor urmeaza atacurilor rusesti asupra a trei nave straine care arborau pavilionul Palau, Saint Kitts si Nevis si Panama. Atacurile au avut loc intr-o perioada de patru zile, intre 6 si 9 octombrie.

Nava din Saint Kitts si Nevis atacata pe 6 octombrie a fost incarcata cu aproximativ 6.000 de tone de porumb ucrainean destinat exportului. Pe 7 octombrie, cinci cetateni straini au fost raniti si un angajat al portului a fost ucis in atacul asupra ambarcatiunii sub pavilion Palau. Nu au fost furnizate detalii cu privire la ceea ce transporta a doua nava.

Un atac rusesc cu rachete asupra regiunii Odesa, pe 9 octombrie, a lovit, de asemenea, o nava de marfa civila sub pavilion Panama, care transporta 45 de containere cu ulei de floarea-soarelui ambalat, care urmeaza sa fie trimise ca ajutor umanitar Palestinei, a anuntat Ministerul Agriculturii al Ucrainei.

Dupa majorarea primelor, o nava evaluata la 50 de milioane de dolari ar trebui sa achite pentru asigurare cu 125.000 de dolari in plus pe calatorie.

Instabilitatea crescuta in Marea Neagra a dus la cresterea contractelor futures de grau in Chicago cu 2,5% pana in acest moment, a relatat Bloomberg.

Calatorind de-a lungul rutei, navele ucrainene si straine risca in mod regulat sa fie atacate de Rusia. De la inceputul razboiului, minele au plutit si ele de-a lungul rutei comerciale, ceea ce prezinta un risc pentru transportul maritim.

Kievul a fost fortat sa infiinteze o noua ruta de export in Marea Neagra anul trecut, dupa ce Rusia a reziliat unilateral acordul privind transportul cerealelor prin Marea Neagra. Considerat initial ca un coridor umanitar pentru a permite plecarea navelor blocate acolo de la inceputul razboiului, de atunci a devenit o ruta comerciala in toata regula.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: