Marile companii americane au oprit publicitatea pe reteaua sociala X, ca urmare a postarilor pro-naziste si a atitudinii antisemite manifestate de Elon Musk
Un boicot publicitar al platformei de socializare X se intensifica pe fondul discutiilor legate de antisemitismul de pe site-ul cunoscut anterior sub numele de Twitter. Apple, Disney, Warner Brothers Discovery si Paramount au oprit publicitatea pe X, potrivit presei americane, dupa ce IBM a facut acelasi lucru.
Comisia Europeana si studioul de film Lionsgate isi retrag, de asemenea, banii de publicitate de pe platforma. Acest lucru se intampla dupa ce un organism de supraveghere a mass-media a semnalat reclame alaturi de postari pro-naziste pe X.
X, detinuta de Elon Musk, a declarat ca este dedicata combaterii antisemitismului. Un purtator de cuvant al companiei a declarat ca X nu plaseaza in mod intentionat marci „langa acest tip de continut”. Iar directorul sau executiv, Linda Yaccarino, a scris intr-o postare anterioara pe site ca firma a fost „extrem de clara in ceea ce priveste eforturile noastre de a combate antisemitismul si discriminarea”. Nu este loc pentru asa ceva nicaieri in lume – este urat si gresit”.
Musk insusi a fost criticat la inceputul acestei saptamani dupa ce a raspuns la o postare care impartasea o teorie a conspiratiei antisemite, numind-o „adevar real”.
Boicotul corporatiilor vine in urma unei investigatii a organizatiei de stanga Media Matters for America, care a declarat ca a gasit reclame cumparate de companii langa postari care includeau citate din Hitler, laude ale nazistilor si negarea Holocaustului.
Joi, IBM a devenit prima companie care si-a retras publicitatea de pe site, afirmand ca este „complet inacceptabil” faptul ca continutul sau apare alaturi de postari care il lauda pe Adolf Hitler si nazismul.