Merriam-Webster: Cuvantul anului 2023 este „autentic”
„Autentic” este cuvantul anului 2023 conform celui mai vechi dictionar din America. Merriam-Webster a declarat ca a inregistrat o „crestere substantiala” a cautarilor online pentru acest cuvant, potrivit BBC.
Interesul a fost „determinat de povesti si conversatii despre inteligenta artificiala, cultura celebritatilor, identitate si retelele sociale”, a spus editorul dictionarului.
Unul dintre motivele pentru care multi oameni cauta acest cuvant este pentru ca are o serie de semnificatii, printre care „nu este fals sau imitatie” si, de asemenea, „propriu personalitatii, spiritului sau caracterului”.
Editorul a adaugat ca popularitatea cuvantului, care a fost foarte cautat in SUA in trecut, a crescut in acest an pe masura ce „limita dintre `real` si `fals`” a devenit din ce in ce mai neclara.
Boom-ul AI a ajutat la aceasta estompare, a stimulat interesul pentru autenticitatea textului, imaginilor si videoclipurilor, a spus compania.
Pe locul secund a fost „deepfake”, folosit pentru a descrie videoclipuri si fotografii care sunt modificate digital cu ajutorul AI.
Intre timp, marcile, influencerii de pe retelele sociale si celebritatile au popularizat cuvantul, inclusiv Elon Musk, proprietarul X, fost Twitter, care a spus ca oamenii ar trebui sa fie mai „autentici” pe retelele de socializare.
Alte cuvinte de top din 2023 includ „rizz” – prescurtare de la carisma, care in jargon inseamna atractie romantica sau farmec – si „inculpat”, care a inregistrat o crestere a interesului dupa ce fostul presedinte Donald Trump a fost inculpat sau acuzat in patru dosare separate.
Cuvintele cele mai cautate din SUA nu au fost imune la influenta britanica. „Incoronare” a fost, de asemenea, foarte cautat dupa ce Charles al III-lea a fost incoronat noul rege in mai.
In 2022, cuvantul anului a fost „gaslighting”, un termen colocvial pentru a defini manipularea cuiva pentru a-l determina sa-si puna la indoiala propriile realitati sau convingeri.