Mesajul Patriarhului Daniel de Craciun: „Mult ajutor de la Dumnezeu celor care poarta numele de Cristian, Cristi, Cristinel si derivate”
Nasterea Domnului Nostru Iisus Hristos este temelie pentru toate celelalte sarbatori, inceputul sfintirii umanitatii din interiorul acesteia, a afirmat, duminica, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, Daniel, in predica rostita la Sfanta Liturghie oficiata la Catedrala Patriarhala, la sarbatoarea Nasterii Domnului.
„Aceasta sarbatoare (Nasterea Domnului – n.r.) este temelie pentru toate celelalte sarbatori, pentru ca prin Nasterea Sa ca om, Fiul Vesnic al Tatalui Ceresc vine in lume ca Mantuitor al lumii si de aceea toate celelalte evenimente si momente sfinte din viata Mantuitorului Iisus Hristos au ca temelie Nasterea Sa mai intai inomenirea, sau zamislirea, sau intruparea Sa si Nasterea din Fecioara Maria, intr-o pestera de langa Bethleemul Iudeii”, a spus Patriarhul, citat de Agerpres.
Inaltul ierarh a aratat ca Nasterea Domnului Nostru Iisus Hristos este „Marea Taina a intruparii Fiului Vesnic al lui Dumnezeu, pentru ca cel necuprins se face cuprins in pantecele Fecioarei Maria, cel nevazut se face vazut pentru ca se intrupeaza, ia trup si chip de om, cel atotputernic se face un copil neputincios a carui viata depinde doar de grija si iubirea celor din jurul sau, cel care conduce Universul, toate galaxiile, este asezat intr-o iesle din care se hraneau vitele”, a explicat PF Daniel.
„Deci aceasta taina a smereniei lui Dumnezeu Fiul devenind om este inceputul tainei mantuirii neamului omenesc. Mantuitorul Iisus Hristos se face om smerit si el ia chip de om, ca sa ne daruiasca noua chipul slavei sale. (…) Hristos se naste vesnic ca fiu din tata ceresc fara mama, iar ca om se naste din mama fara tata. Aceasta taina a intruparii Mantuitorului Iisus Hristos ne arata deci smerenia lui”, a spus Patriarhul.
El a accentuat ca Nasterea Mantuitorului Iisus Hristos are ca scop nu doar iertarea pacatelor oamenilor si daruirea vietii vesnice prin inviere, „ci infierea, sa devenim fii si fiice ai lui Dumnezeu dupa har prin lucrarea Botezului in apa si Duh Sfant”.
„Aceasta nastere a Mantuitorului Iisus Hristos din Fecioara Maria este inceputul sfintirii umanitatii din interiorul ei, din interiorul persoanei umane a Fecioarei Maria. Se naste in pestera de langa Bethleem ca sa sfinteasca pamantul din interiorul lui, se boteaza in apele Iordanului ca sa sfinteasca firea apelor, asa cum se canta la Sarbatoarea Botezului Domnului, se inalta pe cruce pentru ca sa sfinteasca aerul, atmosfera si lemnul, dupa cum se spune in cantarile din sarbatoarea Sfintei Cruci. Cand El coboara in lume sfinteste lumea in mod treptat, dar mai ales vine in lume ca sa sfinteasca sufletul si trupul omului prin Sfintele Taine al Bisericii, prin Botez si prin Sfanta Euharistie. De aceea, Mantuitorul Iisus Hristos este izbavitor sau eliberator de pacat si de moarte”, a subliniat Patriarhul Daniel.
Patriarhul Daniel a reamintit ca darurile oferite Pruncului Iisus de catre cei trei magi (aurul, tamaia si smirna) pot fi daruite si de noi Mantuitorului Hristos „intr-o forma permanenta si fara cheltuiala, ci doar prin multa iubire”, prin aurul dreptei credintei si al faptelor bune, prin tamaia rugaciunii fierbinti si staruitoare si prin smirna unei vieti curate, biruind „faptele egoiste prin post, nevointa prin infranare si viata in virtuti – bunatate, darnicie, bunacuviinta”.
„Ne rugam lui Dumnezeu, Pruncului Iisus, sa ne daruiasca smerenie din smerenia lui, bucurie din bucuria lui, pace din pacea lui cea sfanta si sa binecuvanteze toate familiile, toti pruncii care sunt bucurie pentru parinti, pentru Biserica si pentru popor si sa daruiasca celor care poarta numele de Cristian, Cristi, Cristinel si derivate ani multi cu sanatate si mult ajutor de la Dumnezeu”, a incheiat Patriarhul.
Inaltul ierarh a oficiat slujba Sfintei Liturghii impreuna cu parintele Qais, Episcop de Erzurum, delegatul Patriarhiei Antiohiei in tara noastra, cu Episcopul Vicar Patriarhal Varlaam Ploiesteanul, cu Episcopul vicar al Arhiepiscopiei Bucurestilor, Timotei Prahoveanul.
Crestinii ortodocsi, romano-catolici, greco-catolici si protestanti sarbatoresc, la 25 decembrie, Nasterea Domnului sau Craciunul.
Sarbatoare a nasterii cu trup a Mantuitorului Iisus Hristos, Craciunul este primul praznic imparatesc cu data fixa, in ordinea cronologica a vietii Mantuitorului.