Ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, a declarat, sambata seara, ca a scazut foarte mult calitatea actului educational in Romania, in conditiile in care predarea online genereaza pierderi si ca este greu de crezut ca se vor putea recupera toate aceste pierderi chiar si prin programul de ore remediale initiat de minister.
„Da, cu siguranta calitatea actului educational a scazut foarte mult si nu numai in Romania. A scazut din motive structurale, predarea online in sine genereaza pierderi; si din motive circumstantiale, cum ar fi: dificil acces la internet, acces dificil la echipamente si astfel de lucruri circumstantiale. Ambele categorii de cauze au generat pierderi foarte mari, pierderi care vor trebui sa fie recuperate in cea mai puternica masura cu putinta. De aceea am initiat acel program de actiuni remediale, pe care il vom monitoriza indeaproape, pentru ca aceste ore remediale, pentru care am creat cadrul legal si am identificat sursele financiare, sa-si produca efectele, in sensul recuperarii acestor pierderi, care nu sunt contestate, sunt mari si foarte mari. Ele sunt neuniforme, mai mari intr-o zona, mai mici intr-o alta zona. Sunt diferente intre scoli, sunt diferenta intre clasa si sunt diferente intre elevi”, a afirmat ministrul Cimpeanu, la postul Realitatea Plus, citat de Agerpres.
El a adaugat ca „este foarte greu de crezut ca vom putea recupera tot” si ca se va incerca sa se recupereze „cat mai eficient si cat mai mult”, insa a subliniat ca in acest proces de recuperare este nevoie de prezenta fizica, deoarece nu se poate recupera in online ce s-a pierdut tocmai in online.
„Am insistat foarte mult inca de la preluarea mandatului pe interesul major al Ministerului Educatiei pentru deschiderea scolilor in format fizic, fara a neglija starea de sanatate. Am insistat pentru dreptul la educatie alaturi de dreptul la sanatate. Am insistat pentru echilibru intre articolul 32 si 34 din Constitutie (…) Pentru a recupera pierderile suferite de predarea online e nevoie de prezenta fizica. Cred ca suntem de acord cu totii ca daca ai pierdut ceva din cauza de online, nu are rost sa incerci sa recuperezi acel ceva pierdut tot in online. Deci de asta este un motiv in plus pentru prezenta fizica in scoli”, a argumentat ministrul Educatiei.
Cimpeanu s-a referit in acest sens la exemplul copiilor de la clasa pregatitoare care au trebuit sa invete in online jumatate din alfabet.
„Ganditi-va ca sunt 168.000 de elevi in clasa pregatitoare si tot atatia in clasa I si ca jumatate din alfabet a fost invatat cu dificultate. Deci sa plecam cu inceputul. Nu-si doreste nimeni ca si cea de a doua jumatate a alfabetului sa fie invatata tot online sau sa fie neinvatata, pentru ca e dificil sa inveti un copil sa faca literele in online. De aceea, gradinitele si invatamantul primar, inclusiv clasa pregatitoare sunt deschise, vor fi deschise in oricare scenariu: verde, galben sau rosu, sub unu la mie, intre unu si trei la mie, peste trei la mie, dar nu mai mult de sase la mie, pentru ca atunci intra toata localitatea in carantina”, a mai mentionat ministrul Sorin Cimpeanu.
Guvernul Ciolacu a dat publicitatii, vineri seara, dcumentul primit din partea Kievului in legatura cu…
Oficiali polonezi se afla in vizita la Phenian pentru a restabili prezenta diplomatica permanenta a…
Intr-un interviu pentru Financial Times, noul director al British Museum, Nicholas Cullinan, a vorbit despre…
Rares Bogdan, prim-vicepresedinte PNL, sustine ca premierul Ciolacu minte in legatura documentul primit de la…
Pentru a atenua criza locuintelor, guvernul grec ia in considerare acordarea de stimulente suplimentare proprietarilor…
Presedintele Klaus Iohannis a avut, vineri, consultari bilaterale cu cancelarul Republicii Federale Germania, Olaf Scholz,…