Motorul de cautare Google va elimina linkurile de stiri din Canada, in urma adoptarii unei legi care forteaza gigantii din domeniul tehnologiei sa plateasca institutiile de presa pentru continut
Google va elimina linkurile catre stiri canadiene din rezultatele cautarii si din alte produse din Canada atunci cand va intra in vigoare o lege care impune gigantilor internetului sa plateasca institutiile de presa, a anuntat joi compania, potrivit Reuters.
Google se alatura Meta, proprietarul Facebook, anuntand incetarea accesului la stiri pentru utilizatorii canadieni ai platformelor lor, dupa ce Legea C-18, sau Legea stirilor online a fost adoptata saptamana trecuta si va intra in vigoare in sase luni.
Ministrul Patrimoniului, Pablo Rodriguez, care a prezentat proiectul de lege anul trecut, a spus ca, in temeiul legii, platformele nu au obligatii imediate si ca guvernul este deschis sa se consulte cu acestea cu privire la procesul de reglementare si implementare.
Industria media din Canada a cerut o reglementare mai stricta a companiilor din industria tehnologiei pentru a le impiedica sa excluda companiile de stiri de pe piata de publicitate online.
„Am informat acum guvernul ca, atunci cand legea va intra in vigoare, va trebui, din pacate, sa eliminam linkurile catre stirile din Canada”, a spus Google intr-o postare pe blog.
„Nu luam aceasta decizie cu usurinta si credem ca este important sa fim transparenti cu editorii canadieni si cu utilizatorii nostri cat mai curand posibil”, se arata in comunicat.
Legea stabileste reguli pentru a forta platforme precum Facebook si Google sa negocieze acorduri comerciale si sa plateasca editorii de stiri pentru continutul lor, un pas similar cu o lege inovatoare adoptata in Australia in 2021.
Companiile din domeniul tehnologiei din SUA au spus ca propunerile sunt nesustenabile pentru afacerile lor. Google a sustinut ca legea canadiana este mai ampla decat cea din Australia si Europa, spunand ca pune un pret pe link-urile de stiri afisate in rezultatele cautarii si se poate aplica agentiilor care nu produc stiri.
Google a propus ca proiectul de lege sa fie revizuit pentru a face afisarea continutului stirilor cu plata, si nu link-urile si sa specifice ca doar companiile care produc stiri si adera la standardele jurnalistice sunt eligibile.