externe

Navele de marfa propulsate de vant ar putea reduce consumul de combustibil cu 30%

Pyxis Ocean, un vrachier cu o lungime de 229 de metri si o latime de 32 de metri, seamana cu orice alta nava de marfa, dar cu o mare diferenta: este echipat cu doua vele mari si rigide, cunoscute sub numele de WindWings, relateaza CNBC.

Aceste aripi inalte de 37,5 metri folosesc energia eoliana pentru a ajuta la propulsia navei si, astfel, reduc cantitatea de combustibil pe care o utilizeaza, intr-un efort de reducere a emisiilor de carbon – transportul maritim este responsabil pentru aproape 3% din emisiile de gaze cu efect de sera la nivel mondial.

Nava a pornit din Shanghai, China, la 1 august iar in septembrie a ajuns la Paranagua, Brazilia, inainte de a pleca spre insula spaniola Tenerife si apoi spre Polonia. Aripile au fost rabatate atunci cand nava a acostat in porturi.

Aripile WindWings au fost adaugate la nava veche de sase ani cu scopul de a reduce consumul de combustibil cu aproximativ 20%, potrivit lui Jan Dieleman, presedintele Cargill Ocean Transportation, care a inchiriat Pyxis Ocean.

Calculele Cargill sugereaza ca WindWings ar putea contribui la o reducere de aproximativ 30% a consumului de combustibil fosil atunci cand trei aripi sunt instalate pe o nava nou construita – dar daca nava respectiva este alimentata cu biocombustibil, aceasta cifra ar putea ajunge pana la 50%, a declarat Dieleman.

In luna iulie, industria maritima a convenit sa reduca emisiile la zero „pana in 2050 sau in jurul” acestei date.

„Energia eoliana nu ne va duce la zero – cu exceptia cazului in care suntem cu totii dispusi sa oprim motoarele si sa ne intoarcem in timp… Dar ceea ce incercam sa facem aici, cu aceasta tehnologie specifica, este sa combinam cumva ce este mai bun din ambele lumi, sa avem in continuare fiabilitate [cu un motor], dar sa reducem semnificativ consumul de combustibil”, a declarat Dieleman.

„Sunt foarte entuziasmat de combinatia dintre energia eoliana si combustibilii noi, deoarece combustibilii noi [sunt] de trei, patru ori mai scumpi, atunci [prin adaugarea energiei eoliene] recuperarea investitiei va fi probabil de doi, trei ani in loc de 10 ani”, a adaugat el. Acest lucru ar putea incuraja mai multi armatori sa participe la astfel de sisteme, deoarece acestea sunt potential mai avantajoase din punct de vedere financiar si mai putin riscante”, a spus Dieleman.

WindWings nu sunt potrivite pentru toate navele: de exemplu, nu ar fi posibil sa fie instalate pe o nava de marfa care transporta containere mari, pe mai multe straturi. Navele de transport in vrac, precum Pyxis Ocean, isi depoziteaza marfurile – cum ar fi cerealele – sub punte.

Urmareste-ne si pe:
Victor Mihalache

Share
Published by
Victor Mihalache

Recent Posts

Presedintele Iranului promite ca politia morala nu va mai „deranja” femeile

Presedintele iranian Masoud Pezeshkian a promis luni ca se va asigura ca politia morala nu…

12 minute ago

Patru tari europene sar in ajutorul Portugaliei cu avioane de stingere a incendiilor

UE va trimite opt avioane de stingere a incendiilor in Portugalia pentru a ajuta la…

25 de minute ago

Grecia se alatura tarilor care interzic acordarea de noi licente pentru inchirierea de apartamente pe termen scurt. In Atena, interdictia va dura cel putin un an

O interdictie a privind acordarea de noi licente pentru inchirierea de apartamente pe termen scurt…

57 de minute ago

Neliniste in Israel dupa ce au aparut informatii ca Netanyahu vrea sa-l inlocuiasca pe ministrul Apararii

Informatiile conform carora prim-ministrul israelian Benjamin Netanyahu se gandea sa-l demita pe ministrul Apararii Yoav…

O oră ago

Aflat in Italia, premierul britanic Keir Starmer promite sa coopereze in domeniul migratiei

Premierul britanic Keir Starmer a salutat luni eforturile Italiei de a combate imigratia ilegala, spunand…

O oră ago