externe

Navele de marfa propulsate de vant ar putea reduce consumul de combustibil cu 30%

Pyxis Ocean, un vrachier cu o lungime de 229 de metri si o latime de 32 de metri, seamana cu orice alta nava de marfa, dar cu o mare diferenta: este echipat cu doua vele mari si rigide, cunoscute sub numele de WindWings, relateaza CNBC.

Aceste aripi inalte de 37,5 metri folosesc energia eoliana pentru a ajuta la propulsia navei si, astfel, reduc cantitatea de combustibil pe care o utilizeaza, intr-un efort de reducere a emisiilor de carbon – transportul maritim este responsabil pentru aproape 3% din emisiile de gaze cu efect de sera la nivel mondial.

Nava a pornit din Shanghai, China, la 1 august iar in septembrie a ajuns la Paranagua, Brazilia, inainte de a pleca spre insula spaniola Tenerife si apoi spre Polonia. Aripile au fost rabatate atunci cand nava a acostat in porturi.

Aripile WindWings au fost adaugate la nava veche de sase ani cu scopul de a reduce consumul de combustibil cu aproximativ 20%, potrivit lui Jan Dieleman, presedintele Cargill Ocean Transportation, care a inchiriat Pyxis Ocean.

Calculele Cargill sugereaza ca WindWings ar putea contribui la o reducere de aproximativ 30% a consumului de combustibil fosil atunci cand trei aripi sunt instalate pe o nava nou construita – dar daca nava respectiva este alimentata cu biocombustibil, aceasta cifra ar putea ajunge pana la 50%, a declarat Dieleman.

In luna iulie, industria maritima a convenit sa reduca emisiile la zero „pana in 2050 sau in jurul” acestei date.

„Energia eoliana nu ne va duce la zero – cu exceptia cazului in care suntem cu totii dispusi sa oprim motoarele si sa ne intoarcem in timp… Dar ceea ce incercam sa facem aici, cu aceasta tehnologie specifica, este sa combinam cumva ce este mai bun din ambele lumi, sa avem in continuare fiabilitate [cu un motor], dar sa reducem semnificativ consumul de combustibil”, a declarat Dieleman.

„Sunt foarte entuziasmat de combinatia dintre energia eoliana si combustibilii noi, deoarece combustibilii noi [sunt] de trei, patru ori mai scumpi, atunci [prin adaugarea energiei eoliene] recuperarea investitiei va fi probabil de doi, trei ani in loc de 10 ani”, a adaugat el. Acest lucru ar putea incuraja mai multi armatori sa participe la astfel de sisteme, deoarece acestea sunt potential mai avantajoase din punct de vedere financiar si mai putin riscante”, a spus Dieleman.

WindWings nu sunt potrivite pentru toate navele: de exemplu, nu ar fi posibil sa fie instalate pe o nava de marfa care transporta containere mari, pe mai multe straturi. Navele de transport in vrac, precum Pyxis Ocean, isi depoziteaza marfurile – cum ar fi cerealele – sub punte.

Urmareste-ne si pe:
Victor Mihalache

Share
Published by
Victor Mihalache

Recent Posts

Sondaj catastrofal pentru Ciolacu, 89% dintre romani isi doresc un presedinte „educat”. Educatia, prima calitate la care se uita alegatorii romani

Un sondaj realizat de CURS in perioada 30 octombrie-5 noiembrie arata ca romanii pun educatia…

4 ore ago

Trei persoane acuzate in legatura cu moartea lui Liam Payne, fostul membru al trupei One Direction in Argentina

Trei persoane au fost acuzate in legatura cu moartea cantaretului Liam Payne in Argentina pentru…

5 ore ago

Hezbollah cere SUA actiune, nu vorbe

Hezbollah saluta orice efort de a opri razboiul din Liban, dar nu isi pune prea…

5 ore ago

Franta si Israelul in conflict dupa ce oficiali francezi au fost arestati pentru scurt timp la Ierusalim

Franta a acuzat, joi, Israelul, ca a afectat relatiile bilaterale, dupa ce fortele de securitate…

5 ore ago

Primul mesaj al lui Putin dupa victoria lui Trump: „As dori sa profit de aceasta ocazie pentru a-l felicita pentru alegerea sa ca presedinte”

Presedintele rus Vladimir Putin a declarat joi ca este "gata sa reia contactul" cu Donald…

3 ore ago