Nike – un brand cu traditie, simbolizat prin aripa zeitei Nike (P)
Cu siguranta cand ati cumparat un produs Nike, nu v-ati gandit foarte mult ce ar insemna acest nume sau daca macar inseamna ceva. Este o asociere de litere care ne suna bine, insa numele brandului atat de cunoscut si apreciat este numele zeitei grecesti a victoriei, Nike.
Probabil fondatorul Nike, Phil Knight a simtit, inca de cand, cu 50 de dolari disponibili si avandu-l alaturi pe Bill Bowerman, ca brandul lui avea sa fie o victorie pe piata echipamentelor sportive.
Traind in vremurile in care Adidas si Puma conduceau piata de incaltaminte sport, Knight a simtit, din perspectiva de sportiv, ce incaltaminte trebuia sa creeze pentru a detrona liderii si a putea ridica o afacere prospera.
Creatia lui si-a facut aparitia la probele de atletism din Statele Unite ale Americii, in anul 1972. Anii ce au urmat au fost, pentru Nike Air, definitorii, fiind preferat nu doar in America, ci in intreaga lume.
Modul in care Nike a ales sa construiasca o imagine alaturi de Michael Jordan a fost foarte inspirat, majoritatea barbatilor identificandu-se cu celebrul sportiv. Jordan a vandut cu un succes rasunator nu doar sute de mii de perechi de pantofi sport, ci visul american, de a te simti ca Michael Jordan purtand acei pantofi sport. Mirajul unei campanii publicitare excelent realizate, cu un sportiv carismatic in centrul ei a fost un succes rasunator.
Nike vine, de la aparitia fenomenului Black Friday pe piata americana, in fiecare an, cu reduceri substantiale, chiar si la modele noi, nu doar la cele din anii trecuti. Colectiile Nike, apreciate de intreaga lume, sunt la mare cautare cu ocazia sezonului de reduceri, pentru ca atunci ofera posibilitatea tuturor de a incalta un pantof sport Nike.
Ofertele Nike pentru Black Friday au implinit dorintele tuturor cumparatorilor, renumitul brand aducand in fata clientilor reduceri masive ale produselor dorite. Sute de produse, colectii intregi intr-o varietate de modele si culori, dar respectand standardul de calitate intra in aceasta perioada de reduceri in stoc zero. Epuizarea stocurilor arata, daca mai era nevoie, aprecierea clientilor fata de renumitul brand cu nume de zeita.
Nike ramane, cu reducerile de Black Friday sau fara acestea, un brand consacrat, de incredere, calitativ. Exigentele marilor sportivi au fost pe deplin satisfacute, pantoful sport Nike fiind cel ce a intrunit standardele de calitate absolut necesare in sportul practicat.
Niciodata achizitia unui produs Nike nu este o greseala. Oricine a purtat vreodata un pantof sport Nike stie ca nu il poate inlocui cu un alt brand, pentru ca picioarele care au fost incaltate cu Nike nu vor accepta nimic mai jos de standardul de calitate Nike!